Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#26 2010-02-10 22:10:04

Lodisen
Medlem P22
Från: Mariestad
Registrerad: 2008-09-02

Re: The Legend of Zelda: Four Swords

Nyman skrev:

Hrm, om nån ägare av en linkz-kabelz och Four Swords kommer på nån spelträff får denne se till att ta med det, alltid velat spela det. >:

Man måste väl även ha en kassett per spelare?

Angående att ha Gamecube istället för Game boy så har jag testat det. Ett Wii med platt-tvn, ett Gamecube med tjockis-tvn och ett Game boy advance som andraspelare.
En nackdel är att om man spelar singleplayer med med Game boy playern så känns det hemskt avigt att inte kunna använda C-spaken att ändra formationer med.

För övrigt anser jag att Four swords adventures borde släppas på nytt, antingen som New play control eller som ett nytt spel. Inte för att jag tycker att spelet är särskilt roligt, men det skulle fungera bättre med Wii och DS istället för Game cube och Game boy advance. Dels så äger fler människor de förstnämnda konsolerna, inga extra kablar behövs och touchscreenen skulle kunna användas på ett smart sätt

#27 2010-03-05 15:54:29

Groda
Medlem 337
Registrerad: 2008-09-20

Re: The Legend of Zelda: Four Swords

SexErik skrev:

Four Swords Adventures är kul.

Det spelet var verkligen skoj, vi brukade oftast köra tre stycken, vi kunde inte hitta en fjärde person med GB. Hehe.
Vi varvade det aldrig, vi kom bara till något mörkt tempel med dom där Phantom Ganon från Wind Waker eller någonting det var omöjligt att ta sig igenom.

jag kommer från månen

Sidfot