Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#1 2010-12-28 18:26:59

_Z1GMA_
Medlem
Registrerad: 2010-06-25
Inlägg: 487

Skapa gubbe + moveset till ssb4

Skapa gubbe + moveset till ssb4

Vilken gubbe vuill du ha med i ssb4?
Och hur ska han/hon vara?

Attribut:
Snabbhet på marken: 5
Snabbhet i luften: 6
Hopp: 7
Fall Speed: 3
Storlek: 4
Vikt: 4

Attacker:

Netural A:
Beskrivning + Range: (Korta, enkla förklaringar är alltid bäst.)
Damage: ?
KO%: ?
Hit Frame: ?
Lätt att straffa?
Annat: ?

Ftilt:
Bla, bla, bla, å så vidare.

*** ^ BARA EXEMPEL ***

Välj själv hur mycket av gubben du vill ha med.
Inga krav ställs.

Är du lat räcker det t.o.m att du bara skriver hans/hennes B-moves.

Senast redigerat av _Z1GMA_ (2010-12-29 10:20:30)


"Feel it with your soul! That's the ultimate pain!"
Brawl-code: 3695-1839-8997

Offline

 

#2 2010-12-28 18:28:32

_Z1GMA_
Medlem
Registrerad: 2010-06-25
Inlägg: 487

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

... Jag gör en gubbe när jag har tid.

<!> Passa på å skapa en egen gubbe, om du har tråkigt <!>

Senast redigerat av _Z1GMA_ (2010-12-28 18:29:45)


"Feel it with your soul! That's the ultimate pain!"
Brawl-code: 3695-1839-8997

Offline

 

#3 2010-12-29 13:08:52

BrawlFreak swe
Medlem P36
Registrerad: 2009-06-10
Inlägg: 1084

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Jag skulle vilja se Waluigi i ssb4

Attribut:
Snabbhet på marken: 5
Snabbhet i luften: 3
Hopp: 7
Fall Speed: 4
Storlek: 7
Vikt: 6

Neutral A   <-----
Snakes 2 första jabs typ.
Damage: 3%
KO%: 350%
Hit Frame: 4 & 8
Lätt att straffa: Ja


Utilt  <----
Waluigi höjer ena armen och tar fram en röd Ros
Damage: 14
KO%: 80%
Hit Frame: 6  (15 frames colddown och varar i 8 frames)
Lätt att straffa: Mycket (Räckvidden på yoshis utilt ungefär uppåt och ingen åt sidan)


Ftilt   <-----
Samus ftilt med range av Links Zair (Lite kortare ändå men inte med mycket)
Damage: 4% oavsätt riktning
KO%: 170%
Hit Frame: 6  nära inget colddown
Lätt att straffa: nopp (men den kan inte göra ngt åt projectiler)


Dtilt   <------
Likt kirby G Ganondorf, lång läckvid (70% så lång som ftilt, kan trippa till 15% chans men täcker inget av Waluigis övre del)
Damage: 4%
KO%: 300% +
Hit Frame: 5 (litet lagg)
Lätt att straffa: Ja, attakera honom upptill



Usmash   <----
Som Falcons, Hitboxen når högre upp
Damage: 1 hit: 5%  andra hit 7% (12% total)
KO%: 120%
Hit Frame: 10
Lätt att straffa: Ja (Ingen hitbox framför Waluigi)


Fsmash   <-------
Tennisracket
Damage: 12%
KO%: 130%
Hit Frame: 13
Lätt att straffa: Nja, knuffar dig bort om du sköldar


Dsmash   <-------
Liknande samus Dsmash fast håller i Tennisracketet och täcker allt utom huvudet
Damage: 16%
KO%: 100%
Hit Frame: 25 (Ganska matigt colddown)
Lätt att straffa: Ja, mkt lagg efter attacken, attackera huvudet på Waluigi


Neutral B   <-------
Waluigi tar ut en Tennisboll ur fickan som ramlar ner på marken som folk runtomkring kan trippa på (Max 2 bollar ute samtidigt) och varar lika länge som Diddys skal. (Går ej att plocka upp dem)
Damage: 0%
KO%: Okänd, lutar mot 0%
Hit Frame: 8
Lätt att straffa: ja, mycket lätt, Waluigi är sårbar när han plockar ur Bollen ur fickan.

Upp B   <-----
Hans långa ben ska föreställa en slags lina, lätt att hogga, medium sweetspot till kanten, Fett lagg efteråt
Damage: 6%
KO%: nopp
Hit Frame: 2
Lätt att straffa: Ostraffbar priorite och hitboxen är en bit upp i huvudhöjd på Waluigi och snätt framåt, Skydda/dodge så lagga Waluigi sönder och därtill om du gör en markattack och du vinner eftersom den höga hitboxen inte täcker nertill.


Sidan B   <------
Waluigi kastar snabbt upp en Tennisboll i luften för att sedan slå till det med sitt Tennisracket som han tar fram efter bollkastet.
Damage: 18
KO%: 100%
Hit Frame: 40
Lätt att straffa: ja, startupplagg, och  20 frames slutlagg, därtill går Tennisbollen att slå tillbaka men inte absorbera.


Ner B   <------
Waluigi kastar en Tennisboll i marken och slåt till den med Tennisträt efteråt så att bollen får en enorm fart, bollen studsar sedan rakt uppåt och  träffar motspelar åvanför honom,  offstage  kan bollen meteor smasha om man får den på sig.
Damage: 13%
KO%: 10% offstage och 110%
Hit Frame: Hitbox #1 (Frame 15) Hitbox #2 (Frame 35)
Lätt att straffa: Ingen hitbox bakom Waluigi över huvudtaget.


Nair   <-----
Waluigi gör i luften en 720 graders snurr med armar och ben utspridda åt sidan.
Damage: 12%
KO%: 140%
Hit Frame: 15
Lätt att straffa: Nja, Attacken autocanclas vid beröring av mark under honom så han kommr inte att få en massa landlagg.


Uair   <------
Likadan dom Zss
Damage: 10
KO%: 130% Från marken
Hit Frame: 13
Lätt att straffa: Attackens colddown ska ligga på kanske 8 frems


Fair   <------
Waluigi håller sitt
Tennisträ åt sidan och slår likt Marth´s fair och skriker  "Gahhhh"  (Skickar motspelaren rakt ut åt sidan)
Damage: 14%
KO%: 120%
Hit Frame: 5 till 13
Lätt att straffa: sådär, Har landlagg!!


Bair   <------
Ganons bair, lite längre men mycket svagare och delar mindre skada, men har mindre landlagg (Knuffar bort folk som sköldar Waluigis bair)
Damage: 11%
KO%: 90% om knogen träffar motspelaren, annars 150%
Hit Frame: 9
Lätt att straffa: Ja, Attacken lider av dålig priorite, utprioritera honom, skölda attacken



Dair    <-------
Waluigi kopierar DK´s Dair men Waluigis långa ben gör den längre men svagare än DK´s 
Damage: 8%
KO%: 30% Offstage
Hit Frame: 2
Lätt att straffa: Sådär, 32 Frames landlagg efteråt, bara 11 om han landar på marken.


Upp Taunt: "Waluigi is the winner hahaha"
Sido Taunt: Waluigi hoppar på plats tre gånger  (Ansiktet vänd mot kameran)
Ner Taunt:  "Try me"


Final Smash:  Waluigi tar fram en Tennisbollkanon och sjuter rakt fram (Går att rikta upp & ner) 30%/Boll och dödar vid 60%
(Håller på i 15 sekunder)

Senast redigerat av BrawlFreak swe (2010-12-30 19:35:43)

Offline

 

#4 2010-12-29 17:03:05

_Z1GMA_
Medlem
Registrerad: 2010-06-25
Inlägg: 487

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Najs, Makkish.
Ska bli spännande å se resten av Waluigi.
Glöm inte Final Smash senare tongue

Jag har inte tid å göra en gubbe idag.
Ska till en polare ikväll.


"Feel it with your soul! That's the ultimate pain!"
Brawl-code: 3695-1839-8997

Offline

 

#5 2010-12-29 17:26:17

BrawlFreak swe
Medlem P36
Registrerad: 2009-06-10
Inlägg: 1084

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

å din skiva?

Offline

 

#6 2010-12-30 02:13:03

Doopliss
Medlem P31
Registrerad: 2008-08-04
Inlägg: 6322

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Zangief, street fighter.

http://fenixware.net/fab/images/chars/game/zangief1_stf-603.jpg

Nämnd knockback är från Zangiefs point of view, framåt betyder att motståndaren flyger åt höger om Zangief är på vänster sida.

Attribut:
Snabbhet på marken: 3
Snabbhet i luften: 6
Hopp: 7
Fall Speed: 8
Storlek: 7
Vikt: 9

Jab
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Standing%20Normals/StandingLP.png
Beskrivning: sträcker ut handen med handflatan vänd uppåt.
Damage: 4%
Range: Bra
Speed: Mycket Snabb
Knockback: Mycket låg, framåt.
Recovery: Mycket bra
Lätt att straffa: Mycket svårstraffad/omöjlig.
Annat: Pra poke för att kontrollera motståndaren. Kan göras snabbt i följd, men combar inte.

Ftilt
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Standing%20Normals/StandingMP.png
Beskrivning: Han hugger med handen horisontellt rakt framför sig.
Damage: 8%
Range: Ganska bra.
Speed: Snabb
Knockback: Ganska låg, upp-fram.
Recovery: Bra
Lätt att straffa: Mycket svårstraffad/omöjlig.
Annat: Även detta en bra poke som byter snabbhet och räckvidd mot mer damage och knockback.

Dtilt
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Crouching%20Normals/CrouchingMK.png
Beskrivning: Hukar sig och sträcker ut benet rakt ut.
Damage: 12%
Range: Bra.
Speed: Medium.
Knockback: Medium, Framåt. Liten chans att orsaka tripping
Recovery: Medium.
Lätt att straffa: Straffbar med en snabb attack om sköldad.
Annat: Flyttar Zangief fram en bit, men kan inte göras lika snabbt som t.ex MKs och Marths dtilts.

Utilt
Beskrivning: Zangief skallar ovanför sig, liknar Dedede's Utilt.
Damage: 15%
Range: Dålig
Speed: Ganska snabb
Knockback: Hög, Upp-fram
Recovery: Ganska lång
Lätt att straffa: Om den whiffar är den lättstraffad, blir den sköldad är den svårstraffad.
Annat: Om den blir sköldad så glider motståndaren långt bort, och tar mycket skada på sin sköld.

Dash A
http://www.fightersgeneration.com/characters/mz-dash.gif
Beskrivning: Zangief glider fram och greppar motståndaren
Damage: Se Grepp
Range: Ganska bra.
Speed: Ganska långsam
Knockback: Se grepp.
Recovery: Bra
Lätt att straffa: Han är sårbar under dashen om motståndaren är långt ifrån.
Annat: I VS. spelen så var Zangiefs framdash ett slags grepp, så därför låter jag hans Dash A vara det också.

Nair
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Forward%20Jumping%20Normals/JumpingMP.png
Beskrivning: Gör en liten karate chop, från bakom sitt huvud ner till sina ben.
Damage: 7%
Range: Ganska dålig
Speed: Snabb
Knockback: Ganska låg
Recovery (air): Ganska snabb
Recovery (ground): Snabb
Lätt att straffa: Svårstraffad
Annat: Täcker ett stort område runt Zangief, kan vara en bra get-off-me move.

Fair
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Forward%20Jumping%20Normals/JumpingHP.png
Beskrivning: Zangief lägger sig i luften och slåt framför sig
Damage: 18%
Range: Bra
Speed: Ganska långsam
Knockback: Hög, precis rakt framåt, á la Fox Dsmash.
Recovery (air): Medium
Recovery (ground): Dålig
Lätt att straffa: Ganska lättstraffad.
Annat: Bra knockout move med lång räckvidd. Tar dock Zangief ett ett litet tag att resa sig om han landar under attacken.

Dair
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Command%20Normals/BodySplash.png
Beskrivning: Zangief sträcker ut armar och ben och gör en Body splash.
Damage: 15% (5%)
Range: Dålig
Speed: Ganska snabb
Knockback: Mycket låg, meteor. (Medium, framåt)
Recovery (air): Långsam
Recovery (ground): Snabb
Lätt att straffa: Svårstraffad
Annat: Attackens hitbox är ute länge, parantesvärden gäller när man träffar sent.

Bair
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Forward%20Jumping%20Normals/JumpingHK.png
Beskrivning: Zangief sparkar med båda fötterna bakom sig, lite i stil med Snake's Bair.
Damage: 15%
Range: Bra
Speed: Medium
Knockback: Medium, Upp-bak.
Recovery (air): Ganska snabb.
Recovery (ground): Ganska långsam.
Lätt att straffa: Inte jätte-lättstraffad, men straffbar.

Uair
http://www.fightersgeneration.com/characters/mz-headbutt.gif
Beskrivning: Zangief skallar ovanför och framför sig. Tänk DKs Uair.
Damage: 15%
Range: Medium
Speed: Ganska snabb
Knockback: Hög, Upp
Recovery (air): Ganska snabb
Recovery (ground): Medium
Lätt att straffa: Ganska svårstraffad.
Annat: Om den blir sköldad så glider motståndaren långt bort, och tar mycket skada på sin sköld. Mycket hög prioritet. Gör Zangief denna attack så får han sänkt horisontell DI tills han landar eller blir slagen.

Zair 1
http://www.fightersgeneration.com/characters/mz-airthrow.gif
Input: Z eller fram+Z
Beskrivning: Zangief greppar motståndaren och kastar ner dem framför sig
Damage: 10%, +6% om motståndaren träffar marken eller en vägg utan att techa.
Range: Mycket låg.
Speed: Mycket snabb
Knockback: Medium, Ner-fram.
Recovery (air): Ganska snabb
Recovery (ground): Ingen
Lätt att straffa: Mycket Svårstraffad.
Annat: Kan bara träffa folk i luften, som inte är i hitstun. Du kan kasta folk av planen med denna attack, men de kan återhämta sig efter ett tag.

Zair 2
Input: Upp+Z eller bak+Z
Beskrivning: Zangief greppar motståndaren och kastar upp dem över hans axlar.
Damage: 8%, +6% om motståndaren träffar ett tak eller en vägg utan att techa.
Range: Mycket låg.
Speed: Mycket snabb
Knockback: Ganska låg, Upp-bak.
Recovery (air): Ganska snabb
Recovery (ground): Ingen
Lätt att straffa: Mycket Svårstraffad.
Annat: Kan bara träffa folk i luften, som inte är i hitstun. Du kan döda folk uppåt med denna attack om de har mycket skada.

Zair 3
Input: Ner+Z
Beskrivning: Zangief greppar motståndaren i ett piledrivergrepp och faller rakt ner med dem en liten stund.
Damage: 2%, +16% om motståndaren träffar marken.
Range: Mycket låg.
Speed: Ganska snabb.
Knockback: Hög, Upp-fram (bara om man träffar marken)
Recovery (air): Ganska långsam
Recovery (ground): Ingen
Lätt att straffa: Rätt så lättstraffad om Zangief missar.
Annat: Kan bara träffa folk i luften, som inte är i hitstun. Du kan suicida med denna attack om du greppar folk under kanten vid jämna %, annars så slutar attacken innan du kommer hela vägen ner, och Zangief tappar motståndaren. Du kan släppa när du vill genom att trycka A, och du kan hålla fast dem längre ju mer skadade de är jämfört med dig.

Fsmash
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Standing%20Normals/StandingHK.png
Beskrivning: Zangief sparkar framåt, och sträcker sig så långt han kan, tre olika vinklar. Låg, Mellan och Hög.
Damage: 16-22%; 18-24%; 25-31%
Range: Bra
Speed: Ganska dålig
Knockback: Hög; Hög; Mycket Hög, Fram; Fram; Upp-fram
Recovery: Ganska lång (Medium, om man autocancellar till en annan attack)
Lätt att straffa: På maxavstånd är den ganska svårstraffad, nära kan den bli straffad av snabba attacker.
Annat: Den höga versionen träffar bara folk i luften, eller riktigt långa karaktärer. Den låga versionen är LITE snabbare och har LITE mindre knockback. Han rör sig framåt när han gör sin Fsmash, längre ju högre version.

Dsmash, ej fulladdad
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Crouching%20Normals/CrouchingHK.png
Beskrivning: Zangief hukar sig och sticker ut benet en bit framför sig.
Damage: 14%-17%
Range: Ganska kort.
Speed: Ganska snabb.
Knockback: Medium, framåt. Ganska stor chans för tripping.
Recovery: Ganska snabb
Lätt att straffa: Svårstraffad

Dsmash, fulladdad
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Command%20Normals/LongKick.png
Beskrivning: Zangief hukar sig och sticker ut benet så långt han kan framför sig
Damage: 22%
Range: Ganska lång.
Speed: Medium (om man bortser från själva laddningstiden, med den blir det såklart "Mycket långsam")
Knockback: Auto-trip.
Recovery: Medium.
Lätt att straffa: Ganska lätt till mycket svår, beroende på avstånd.
Annat: Point Blank så kan man sätta en snabb attack efteråt, förmodligen ett grepp. På långt avstånd så får man iallafall en gissningssituation. Träffar du någon i luften så blir det en meteorattack.

Usmash
Beskrivning: Ställer sig i kräftposition, "juckar" uppåt.
Damage: 14%-19%
Range: Mycket dålig (horisontellt), Medium (vertikalt).
Speed: Snabb
Knockback: Hög
Recovery: Långsam
Lätt att straffa: Lättstraffad
Annat: Zangief lånade denna attack av sin gode vän Darun Mister. En Fulladdad usmash får Zangief att flyga upp en bra bit i luften, Ger MYCKET knockback, men han är extremt sårbar efteråt (lite som Luigi's ^B)

Grepp 1
http://www.fightersgeneration.com/characters/mz-bite.gif
Beskrivning: Zangief tar tag i motståndarens axlar.
Range: Ganska Bra.
   Grab Attack: Zangief biter motståndaren i örat.
   Damage: 2%
   Speed: Mycket snabb
Annat: Detta grepp gör Zangief på mänskligt formade karaktärer.

Grepp 2
http://www.fightersgeneration.com/characters/mz-lowthrow.gif
Beskrivning: Zangief tar tag i motståndarens mage med ena handen i ett klogrepp, håller i handleden med andra handen.
Range: Ganska Bra.
   Grab Attack: Zangief klämmer motståndarens mage med handen.
   Damage: 2%
   Speed: Mycket snabb
Annat: Detta grepp gör Zangief på ickemänskliga karaktärer, samt små karaktärer. Skillnaden är bara visuell.

Fthrow
Beskrivning: Zangief lyfter upp motståndaren över huvudet, och kastar dem sedan i marken med huvudet före.
Damage: 14%
Knockback: Medium, Upp-fram.

Dthrow
Beskrivning: Zangief gör en vanlig piledriver, dvs att han placerar motståndarens huvud mellan sina ben (ansiktet vänt bortåt som tur är^^') och sätter sig.
Damage: 12%
Knockback: Låg, Upp-fram.
Annat: I princip samma kastanimation som Zair 3.

Bthrow
Beskrivning: Zangief lyfter motståndaren i hans axlar, så dennes ben pekar rakt uppåt, sedan lägger han sig bakåt och drämmer ner motståndaren i marken.
Damage: 14%
Knockback: Medium, Upp-bak.
Annat: Nära kanten så flyger motståndaren nedåt en bit istället för att flyga upp.

Uthrow
Beskrivning: Hoppar upp och bakåt, snurrar ett halvt varv i luften, sedan drämmer han ner motståndaren i marken med huvudet före.
Damage: 16%
Knockback: Hög, Upp-Bak
Annat: Man kan inte suicida med denna attack, och Zangief tar längre tid på sig att återhämta sig jämfört med de andra kasten.

B (ground)
Beskrivning: Spinning Piledriver. Zangief greppar sin motståndare, hoppar högt, rakt upp i luften med dem, och drämmer sedan ner dem med huvudet före. De snurrar mycket snabbt under hela luftvisiten.
Damage: 25%
Range: Medium.
Speed: Mycket snabb.
Knockback: medium, Upp-fram
Recovery (whiff): Långsam
Lätt att straffa: Om Zangief missar med greppet har motståndaren en stor chans att straffa honom.
Annat: Denna attack träffar inte motståndare som är i hit eller blockstun, eller i luften (eller som ens börjat göra en tendens till att hoppa). Den är mycket snabb och har en förrädisk räckvidd, men är mycket risky om man gissar fel.

B (air)
Beskrivning: Air Spinning Piledriver. Zangief greppar sin motståndare, hoppar högt, rakt upp i luften med dem, och drämmer sedan ner dem med huvudet före. De snurrar mycket snabbt under hela luftvisiten.
Damage: 25%
Range: Medium.
Speed: Mycket snabb.
Knockback: medium, Upp-fram
Recovery (whiff): Mycket långsam
Lätt att straffa: Om Zangief missar med greppet har motståndaren en stor chans att straffa honom.
Annat: Denna attack träffar inte motståndare som är på marken. Den är mycket snabb och har en förrädisk räckvidd, men är mycket risky om man gissar fel. Zangief stannar till i luften när han gör denna attack, kan användas för att sakta ner sitt fall i stil med Fox vB, men mycket mer risky. Gör du den utanför banan så kan du suicida med den, då den alltid rör sig rakt vertikalt.

Sidan B
http://i67.photobucket.com/albums/h302/Hoblin/Super%20Street%20Fighter%204%20Hitbox%20Data/Zangief/Green%20Hand/BanishingFlat.png
Beskrivning: Green Hand. Zangiefs hand glöder grönt, och han går fram och gör ett lågt slag.
Damage: 16%
Range: Bra
Speed: Medium
Knockback (ground): Ingen, har dock en liten chans att trippa motståndaren.
Knockback (air): Låg, Spike.
Recovery: Ganska snabb.
Lätt att straffa: Du kan lätt slå Zangief ur den i början, men när den väl är ute så är det svårt, om du inte sköldar den point blank, då kan du greppa.
Annat: Kan inte göras i luften. När denna attack träffar så hamnar motståndaren brevid Zangief, och de återhämtar sig samtidigt. Lyckas du träffa någon i luften med denna så kan det bli jobbigt för dem att ta sig upp på banan igen. Slaget kan neutralisera projektiler.

Nedåt B (grounded, nära)
http://www.fightersgeneration.com/characters/mz-doublethrow.gif
Beskrivning: Atomic Suplex. Zangief greppar motståndaren och gör i princip uthrow 2 ggr i rad.
Damage: 30%
Range: Dålig
Speed: Mycket snabb.
Knockback: medium, Upp-Bak
Recovery (whiff): Långsam
Lätt att straffa: Om Zangief missar med greppet har motståndaren en stor chans att straffa honom.
Annat: Denna attack träffar inte motståndare som är i hit eller blockstun, eller i luften (eller som ens börjat göra en tendens till att hoppa). Den är mycket snabb men är mycket risky om man gissar fel.

Nedåt B (grounded, avstånd)
http://www.fightersgeneration.com/characters/mz-coming.gif
Beskrivning: Flying Power Bomb. Zangief springer framåt, om han springer in i en motståndare så greppar han denne, hoppar fram, och drämmer ner dem.
Damage: 25%
Range: Mycket bra.
Speed: Mycket Långsam.
Knockback: Hög, upp-fram
Recovery: Mycket långsam
Lätt att straffa: Om du har någon bra luftattack som tar över 9% och på så sätt slår igenom super armorn är den lättstraffad, annars inte.
Annat: Under den tiden han springer så har han super armor, attacker som tar över 9% kan slå honom ur det dock. Man kan suicida mycket lätt med denna attack. Om du landar precis på kanten så flyger motståndaren ner men inte du, vilken i princip är en free kill. Begränsad kontrollerbarhet i luften, men det finns.

Nedåt B (luften)
http://www.fightersgeneration.com/characters/mz-dash.gif
Beskrivning: Aerial Flying Power Bomb. Zangief glider framåt, om han kommer åt en motståndare så greppar han denne, hoppar fram, och drämmer ner dem.
Damage: 20%
Range: Bra.
Speed: Ganska långsam
Knockback: Medium, Upp.
Recovery: Hamnar i helpless state efteråt, och laggar lite när han landar.
Lätt att straffa: Ganska lättstraffad.
Annat: Du glider fram som Ganondorf när han gör sidan B i luften, men inte lika långt. När du träffar med greppet så hoppar du upp i luften, där man kan kontrollera DIn på samma sätt som i Bowsers sidan B.



Uppåt B
http://www.fightersgeneration.com/characters/zangief-lariat.gif
Beskrivning: Double Lariat. Zangief står på plats, sträcker ut armarna rakt ut, och snurrar.
Damage: 5% på första träffen, 2% för småträffar, 10 på sista träffen
Range: Medium
Speed: Mycket Snabb.
Knockback: Hela attacken igenom har knockback liknandes MKs Mach Tornado.
Recovery (grounded): Ganska snabb.
Recovery (air): Helpless state, men inte så mycket lagg när man landar.
Lätt att straffa: Ganska svårstraffad, svag uppifrån under attacken.
Annat: Genom att meppra på B så flyger man högre när man använder den som recovery. Att meppra på B lägger även till fler träffar, och gör att attacken pågår lägnre på marken. Bra prioritet, markversionen är helt immun mot projektiler.

Final Smash (ground)
http://www.fightersgeneration.com/characters/mechzangief-finalatomic.gif
Beskrivning: Final Atomic buster. Zangief greppar motståndaren, gör Atomic Suplex, följt av en Spinning Piledriver, avslutat med en extra hög Spinning Piledriver som orsakar en explosion när Zangief landar.
Damage: Totalt 90%, varav sista smällen är tar 40%
Range (grepp): Ganska Dålig (Bra)
Range (explosion): Ungefär som när Olimars skepp kraschar.
Speed: instant. (explosionen kommer vid attackens slut, ungefär 6 sekunder)
Knockback: Medium, olika uppåt-riktningar (den greppade flyger rakt upp)
Recovery: ganska lång
Lätt att straffa: Ostraffbar, odödlig under recoveryn.
Annat: greppet träffar inte om motståndaren är i hit eller blockstun, eller om de är i luften, men om man står brevid finns det inget man kan göra när den väl är aktiverad. Den sista smällen dödar vid 60%-90%, så den greppade måste i princip vara oskadd för att överleva. Om det inte finns någon fiende framför Zangief så går han fram en bit innan han föärsöker greppa á la vB.

Final Smash (air)
Beskrivning: Siberian Blizzard. Kolla här bara.
Damage: Totalt 90%, varav sista smällen är tar 40%
Range (grepp): Ganska Kort
Range (explosion): Ungefär som när Olimars skepp kraschar.
Speed: snabb(explosionen kommer vid attackens slut, ungefär 6 sekunder)
Knockback: Medium, olika uppåt-riktningar (den greppade flyger rakt upp)
Recovery: Lång
Lätt att straffa: När Zangief landar (om han missar attacken) så är han öppen ett tag.
Annat: Denna attack träffar inte motståndare som är på marken. Zangief snurrar i luften tills han landar, om någon är i luften brevid honom under denna tid blir han greppad. Den sista smällen dödar vid 60%-90%, så den greppade måste i princip vara oskadd för att överleva. Zangief teleporteras till mitten av banan i slutet, så du kan inte suicida med attacken.

Desperation Smash

Desperation Smashes är nya attacker i SSB4. Du kan aktivera den genom att trycka B när du sköldar (och/eller under en airdash i luften) och är skadad över 300% (eller ett mer passande värde beroende på karaktärens tyngd), bara en gång per liv. De ger din karaktär odödlighet, healning, eller annat som hjälper dig överleva ett tag till. Finns inte i sudden death.

http://media.strategywiki.org/images/7/76/MVC_Mech_Zangief.png

Beskrivning: Iron Body. Zangiefs kropp blir förvandlad till metall. Han har permanent super armor under denna tid men kan inte använda sköld eller airdodge, dock så kan han använda Uppåt B hur mycket han vill när han är i luften, utan att landa. Hans footstool blir även en dödlig attack, och han kan spruta eld med sidan B.
Duration: 20 Sekunder

Attribut:
Snabbhet på marken: 2
Snabbhet i luften: 4
Hopp: 4
Fall Speed: 10
Storlek: 7
Vikt: 20ish? (I princip samma som när han tar en metal box)

Iron Body: Sidan B
http://www.fightersgeneration.com/characters/zangief-flame.gif
Beskrivning: Vodka Fire. Zangief sprutar blå eld rakt framför sig.
Damage: 5 x 4%
Range: Mycket Bra
Speed: Ganska snabb
Knockback: Mycket låg, Typ Fire Flower knockback
Recovery: Ganska snabb
Lätt att straffa: Försök inte komma nära Iron Body Zangief, du blir förmodligen greppad, om du inte kan greppa honom först. Det kan du inte efter denna attack.
Annat: Tar ganska mycket på sköldar. Funkar i luften.

Iron Body: Footstool
Damage: 20%
Knockback (air): Mycket stark, meteor.
Knockback (ground): Auto-trip.

Taunt 1: Spänner musklerna mot kameran, som på bilden överst i inlägget.
Taunt 2: Snurrar ett varv med armarna utåt, och säger "I am the Red Cyclone!"
Taunt 3: Drar en snabb Kossackdans.

http://www.fightersgeneration.com/characters/zangief-cape-ts.gif
On-Screen appearance: Står på banan, kastar av sig sin mantel/rock.

Win pose 1: Kossackdans.
Win pose 2: Sträcker upp en hand i luften pekandes mot himlen, och skriker "DAH!"
Win pose 3: Sätter händerna på höfterna, och skrattar hjärtligt.

Summary: Zangief gillar att vara nära dig, och har medlen att ta sig dit. Han är rätt så klumpig på marken, men han är rätt så rörlig i luften. Han har bra pokes om han tvingas hålla sig en bit ifrån, många av hans attacker rör honom framåt.

Det var det kvällen det.... kanske fixar bilder imorgon XD

Senast redigerat av Doopliss (2011-01-08 22:19:08)


http://i230.photobucket.com/albums/ee205/Da_doppen/SFsig.jpg
Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.
Wii nr: 0616 3098 3534 5752
Brawl FC: 1161-1624-4802      DBZBT3 FC: 4210-3414-9824     GT: Doopliss Swe

Jag är nu officiellt ett Doopliss-fan. - Keke

Offline

 

#7 2010-12-30 02:30:18

BrawlFreak swe
Medlem P36
Registrerad: 2009-06-10
Inlägg: 1084

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Härligt Doopliss

Offline

 

#8 2010-12-30 02:42:45

Doopliss
Medlem P31
Registrerad: 2008-08-04
Inlägg: 6322

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Väntar mig ett minst lika långt inlägg av alla andra också >:


http://i230.photobucket.com/albums/ee205/Da_doppen/SFsig.jpg
Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.
Wii nr: 0616 3098 3534 5752
Brawl FC: 1161-1624-4802      DBZBT3 FC: 4210-3414-9824     GT: Doopliss Swe

Jag är nu officiellt ett Doopliss-fan. - Keke

Offline

 

#9 2010-12-30 02:45:56

BrawlFreak swe
Medlem P36
Registrerad: 2009-06-10
Inlägg: 1084

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Doopliss skrev:

Väntar mig ett minst lika långt inlägg av alla andra också >:

MM, De där såg ut att ta ett bra tag XD

Offline

 

#10 2010-12-30 15:51:28

_Z1GMA_
Medlem
Registrerad: 2010-06-25
Inlägg: 487

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Wow, Doop.
Du ägde tråden fullständingt med ditt superlånga inlägg.
Riktigt nice beskrivning.


"Feel it with your soul! That's the ultimate pain!"
Brawl-code: 3695-1839-8997

Offline

 

#11 2010-12-30 19:36:31

Zelderu Maryoto
Medlem P25
Från: Åtvidaberg
Registrerad: 2008-08-30
Inlägg: 3564

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Paper Mario

Neutral B: Watt från Paper Mario kommer fram och elektricierar över Paper Marios (som gör sköldanimationen) huvud. Hitboxen är lika stor över, under, framför som bakom dem. Ju längre man håller in B, desto starkare.
Damage: 10% oladdad, 20% fulladdad.
Knockback: Medel oladdad, stark fulladdad.

Up B: Parakarry från Paper Mario kommer fram och lyfter upp Paper Mario i luften. Man kan styra dem, men de kommer längre framåt än bakåt.
Damage: 2% per hit. 20% om alla hittar träffar.
Knockback: Svag.

Side B: Paper Mario tar fram Thoreau från Super Paper Mario och kastar iväg honom. Han fungerar ungefär som en bumerang, men om Paper Mario förflyttas åker Thoreau tillbaka mot stället där Paper Mario kastade honom, för att sedan blixtsnabbt åka tillbaka till Paper Mario.
Damage: 10%.
Knockback: Medel.

Down B: Ms. Mowz från Paper Mario: The Thousand-Year Door springer fram en bit och tillbaka igen. Om hon träffar motståndaren kommer hon att ge skada. Om motståndaren även har en item, som Wario's däck, R.O.B.'s gyro, Link's bomb och sådant kommer Ms. Mowz att ta den och ge till Paper Mario. På tillbakavägen kan hon bli dödad, och då itemen bli fri att tas. Om attacken utförs i luften kommer Ms. Mowz att falla om det inte finns mark under henne (ger skada när hon faller).
Damage: 13%.
Knockback: Ganska stark.



Neutral Air: Paper Mario sparkar framför sig, som Mario.
Damage: 6%.
Knockback: Medel.

Up Air: Paper Mario skallar ovanför sig, som Ness.
Damage: 10%.
Knockback: Ganska stark.

Forward Air: Paper Mario slår till med sitt huvud framför sig.
Damage: 8%.
Knockback: Medel.

Back Air: Paper Mario sparkar bakom sig, som Samus.
Damage: 5%.
Knockback: Ganska svag.

Down Air: Paper Mario snurrar runt med hela kroppen, som Mario.
Damage: 2% per hit, 12% om alla hittar träffar.
Knockback: Svag.



Neutral A: Paper Mario slår en gång med höger knytnäve, en gång med vänster och sparkar sedan, som Mario.
Damage: 3% på slagen, 6% på sparken.
Knockback: Medel.

Up A: Paper Mario gör ett litet indianhopp. Både huvudet och knytnäven skadar.
Damage: 10%.
Knockback: Ganska stark.

Forward A: Paper Mario sparkar med sin sista spark från Nutral A.
Damage: 6%.
Knockback: Medel.

Down A: Paper Mario sträcker ut sitt ben på marken så långt han kan, som Ganondorf.
Damage: 5%.
Knockback: Ganska svag.

Dash: Paper Mario slänger sig på marken och glider lite, som Wario.
Damage: 7%.
Knockback: Medel.



Up Smash: Paper Mario skallar sitt huvud uppåt, som Mario.
Damage: 15% oladdad, 25% fulladdad
Knockback: Medel.

Forward Smash: Paper Mario slår med sin hammare framför sig. Animationen är precis likadan som i Paper Mario: The Thousand-Year Door.
Damage: 18% oladdad, 28% fulladdad.
Knockback: Stark.

Down Smash: Paper Mario slår med sina ben på marken framför och bakom sig, som Mario.
Damage: Första hitten 14% oladdad, 24% fulladdad, andra hitten 8% oladdad, 18% fulladdad.
Knockback: Första hitten medel, andra hitten svag.



Pummel: Paper Mario slår till med högra knytnäven.
Damage: 2%.
Knockback: Ingen.

Up Throw: Paper Mario kastar motståndaren uppåt, som Mario.
Damage: 9%.
Knockback: Ganska svag.

Forward throw: Paper Mario sparkar motståndaren framåt, som Sonic.
Damage: 5%.
Knockback: Svag.

Back throw: Paper Mario svingar motståndaren och kastar den sedan bakåt, som Mario.
Damage: 12%.
Knockback: Medel.

Down throw: Paper Mario lägger motståndaren på marken och sätter sig sedan på den, som Wario, men mer åt sidan.
Damage: 6%.
Knockback: Svag.



Up Taunt: Paper Mario blir ett pappersflygplan, från Paper Mario: The Thousand-Year Door.

Side Taunt: Paper Mario vänder sig och visar att han är gjord av papper.

Down Taunt: Tipp från Super Paper Marioi kommer ut ur Paper Mario och flyger runt honom lite.

Senast redigerat av Zelderu Maryoto (2011-03-15 09:29:26)


Wii Code: 2884 8852 8801 5102.

Brawl Friend Code: 4684-0792-9306.
Mario Kart Wii Friend Code: 2751-2122-5375.

Offline

 

#12 2010-12-30 19:38:39

_Z1GMA_
Medlem
Registrerad: 2010-06-25
Inlägg: 487

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Nice uppdatering av ditt tidigare inlägg, Makkish.


"Feel it with your soul! That's the ultimate pain!"
Brawl-code: 3695-1839-8997

Offline

 

#13 2010-12-30 19:51:09

BrawlFreak swe
Medlem P36
Registrerad: 2009-06-10
Inlägg: 1084

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

_Z1GMA_ skrev:

Nice uppdatering av ditt tidigare inlägg, Makkish.

'

smile    ser dessutom att Zeldeu är påväg mot ngt najs

Offline

 

#14 2010-12-30 23:36:40

_Z1GMA_
Medlem
Registrerad: 2010-06-25
Inlägg: 487

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Kul, Zelderu.
Fortsätt när du får tid.


"Feel it with your soul! That's the ultimate pain!"
Brawl-code: 3695-1839-8997

Offline

 

#15 2010-12-31 00:41:52

Clink
Medlem P29
Från: Jag ser dig
Registrerad: 2010-01-06
Inlägg: 241

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Jag inte lika ambitiös som vissa andra men Ryu, Street Fighter.

Neutral B: Hadoken, ladda upp genom att hålla in knappen och släpp för att avfyra. Mer laddad ger mer skada och knockback men flyger lite långsammare än ett oladdat skott. Ett maxladdat skott har dessutom en extra tuff eldeffekt.

Down B: Tatsumaki Senpukyaku: Dålig knockback men snurren fångar in motståndaren och träffar flera gånger. Kan även slå tillbaka projektiler.

Side B: Jodan Sokutou Geri, Ryus lite mindre kända specialattack. Lite skada men har hög horisontell knockback för att göra slut på din motståndare.

Up B: Shoryuken, träffar flera gånger där den sista träffen har medel knockback. Ryu har fått lite lektioner av Ken och kan också tutta eld på motståndaren om attacken får kontakt direkt. Resultatet blir mer skada och högre knockback.

Mer än så is jag inte ;P


Friend Codes:
SSBB: 4081 6953 8195
MKW: 5370 0535 0789

Gamertag: Mazter Clink

Offline

 

#16 2010-12-31 03:00:58

Doopliss
Medlem P31
Registrerad: 2008-08-04
Inlägg: 6322

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Ska nog försöka komma på någon lite mer unik karaktär jag kan ge ett moveset till sen, kan inte komma på något bra exempel just nu.

Clink skrev:

Side B: Jodan Sokutou Geri, Ryus lite mindre kända specialattack.

De flesta känner den som DONKEY KICK.

Senast redigerat av Doopliss (2010-12-31 03:02:30)


http://i230.photobucket.com/albums/ee205/Da_doppen/SFsig.jpg
Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.
Wii nr: 0616 3098 3534 5752
Brawl FC: 1161-1624-4802      DBZBT3 FC: 4210-3414-9824     GT: Doopliss Swe

Jag är nu officiellt ett Doopliss-fan. - Keke

Offline

 

#17 2010-12-31 12:18:13

Clink
Medlem P29
Från: Jag ser dig
Registrerad: 2010-01-06
Inlägg: 241

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Doopliss skrev:

Ska nog försöka komma på någon lite mer unik karaktär jag kan ge ett moveset till sen, kan inte komma på något bra exempel just nu.

Clink skrev:

Side B: Jodan Sokutou Geri, Ryus lite mindre kända specialattack.

De flesta känner den som DONKEY KICK.

Jag känner den som SPARKEN DOM SLÄNGER IN NÄR DEN RÅKAR BEHÖVAS tongue


Friend Codes:
SSBB: 4081 6953 8195
MKW: 5370 0535 0789

Gamertag: Mazter Clink

Offline

 

#18 2010-12-31 12:34:57

Doopliss
Medlem P31
Registrerad: 2008-08-04
Inlägg: 6322

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Mm, förvånar mig att de inte hade den i SFIV. Well, Goukens Fokus Attack är den in disguise, men annars.

Senast redigerat av Doopliss (2010-12-31 12:35:23)


http://i230.photobucket.com/albums/ee205/Da_doppen/SFsig.jpg
Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.
Wii nr: 0616 3098 3534 5752
Brawl FC: 1161-1624-4802      DBZBT3 FC: 4210-3414-9824     GT: Doopliss Swe

Jag är nu officiellt ett Doopliss-fan. - Keke

Offline

 

#19 2010-12-31 15:28:02

xzx
Medlem P28
Från: Norrahammar
Registrerad: 2008-08-31
Inlägg: 4212

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Jag har ett perfekt Paper Mario moveset, men det kan jag ta en annan gång. Finns det inte redan en sån här tråd?


Satsa på NF3 istället.

Offline

 

#20 2010-12-31 15:50:08

Doopliss
Medlem P31
Registrerad: 2008-08-04
Inlägg: 6322

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Jo, men ingen respekterar sånt i denna del.


http://i230.photobucket.com/albums/ee205/Da_doppen/SFsig.jpg
Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.
Wii nr: 0616 3098 3534 5752
Brawl FC: 1161-1624-4802      DBZBT3 FC: 4210-3414-9824     GT: Doopliss Swe

Jag är nu officiellt ett Doopliss-fan. - Keke

Offline

 

#21 2010-12-31 16:31:49

BrawlFreak swe
Medlem P36
Registrerad: 2009-06-10
Inlägg: 1084

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Den andra som Z1gma gjorde va ju att man skulle skapa den PERFEKTA karaktären, den här tråden är till för en karaktär som skulle kunna platsa i ett eventuellt ssb4

Offline

 

#22 2010-12-31 17:01:06

oscarn
Medlem P28
Från: Landskrona
Registrerad: 2008-09-02
Inlägg: 1373

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Sen finns det en tråd till som Doop gjorde


Liverpool FC
Brawl FC: 4897 7413 1164             ACWW FC: 2921 6734 9870
MKWii FC: 4038 6884 1969

Offline

 

#23 2010-12-31 17:08:04

BrawlFreak swe
Medlem P36
Registrerad: 2009-06-10
Inlägg: 1084

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

aha....

Offline

 

#24 2010-12-31 18:28:35

Zelderu Maryoto
Medlem P25
Från: Åtvidaberg
Registrerad: 2008-08-30
Inlägg: 3564

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Fast det var ju till figurer man ville se i Super Smash Bros. Brawl.


Wii Code: 2884 8852 8801 5102.

Brawl Friend Code: 4684-0792-9306.
Mario Kart Wii Friend Code: 2751-2122-5375.

Offline

 

#25 2010-12-31 20:05:54

xzx
Medlem P28
Från: Norrahammar
Registrerad: 2008-08-31
Inlägg: 4212

Re: Skapa gubbe + moveset till ssb4

Jag vill i alla fall se dessa i nästa smash-spel, även om vissa är omöjliga att komma med =P :

-Paper Mario
-Bowser Jr.
-Toadette
-Krystal
-Chibi-Robo
-Marina
-Banjo och Kazooie
-Roy
-Mewtwo
-Dixie Kong
-Birdo
-King Boo

;P


Satsa på NF3 istället.

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
(© Copyright 2002–2008 PunBB)
© Copyright 2008-2010 Alfred Löfving och Rasmus Utterberg

[ Generated in 0.067 seconds, 7 queries executed ]