Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#176 2010-09-15 17:38:41

Marow
Medlem P11
Från: Ångermanland
Registrerad: 2008-08-04
Webbsida

Re: Den stora tråden om administrationsbråket

Pikachu skrev:

JosJuice skrev:

Förutom att NF inte har stängts.

tror jag. :smile

Men det är lite skillnad mellan PF och NF mär det gäller uppsättningen. Lord mario betalar för hosten och domänen och har varit med från början plus är med i ledningen.

Jag betalar för PFs host och domän. Jag är inte med i ledningen jag har inget att säga till om när det gäller nya funktioner och hur forumet ska se ut. Det ända som är samma mellan mig och LM att vi betalar för att hosta de här systemen fast i olika webbhotell.

Och att ni tycker att forumet är ert. Aja. I'm out.

Jag är en tråkig sak. Akta er för mig. Annars kanske jag smittar av mig med min tråkighet!
Battle of the Anime Openings - Hokuto no Ken Opening vann   
Battle of the Anime Endings - Death Note Ending 2 vann
Battle of the Anime OST  - Berserk - Forces vann
Werewolf XII - De Goda vann

#177 2010-10-28 12:48:27

Facit
Medlem P30
Registrerad: 2010-10-26

Suck. Så här går det om man inte synkroniserar sina visioner.

#178 2010-11-05 09:37:30

Elajas
Medlem P20
Från: här o där
Registrerad: 2008-08-26
Webbsida

Nu orkar jag förklarligt nog inte läsa igenom 8 sidor, så vad jag kommer säga kanske redan är sagt.

Som några av er kanske märkt är jag i princip aldrig online längre. Det beror på att forumet har blivit tråkigt, och varje gång jag loggar in är det samma trådar som har nyaste inlägg. Inget nytt och fräscht känns det som.
och som jag uppfattar det är det något typ av bråk i administrationen som gör att utvecklingen av forumet står still. Det har ju varit prat i åratal om en bättre plattform, men inget händer. Det har varit prat i åratal om ett nytt namn, men inget händer.
Något som går ut över medlemmarna, något som administrationen borde värna om. Utan medlemmar, inget forum. Därför kan man inte sitta och tycka att forumet fungerar bra som det är, för det är det inte, och då sticker folk tillslut.
Jag säger såhär, låt de administratörer som är beredda på att utveckla forumet göra det. Självklart ska det ligga inom forumets normer och moral, och inte byta fokus, men det måste fortfarande hända saker.

Ni hade kunnat undvika ett sånt här bråk om ni hade gjort klart för er vilka roller ni hade.
Av någon anledning har ni satt alla i "ledningen" som Administratörer. Ingen moderator.
Grejen med att vara admin är just att man ska få administrera forumet, inte bara låsa trådar. Admin är liksom högst upp i trädet och är då de som driver ett forum och bör då vara tillåtna att utveckla det också. vem som än betalar domänen.
Tänk om den enda som skulle få ändra saker på Facebook var den som ägde domänen, då skulle sidan inte nått så långt som den har.
Tänk om den enda som skulle fått utveckla Google var den som ägde domänen, då hade vi knappt haft några av de funktioner som finns hos Google.
Vill ni ha några i ledningen som bara låser trådar utan att ha något att säga till om, kalla de moderatorer. Då vet de från början vart de står.

Nu är det här skrivit utan någon som helst inblick i administrationen och enbart utifrån det jag läste i början av den här tråden, så självklart kan jag totalt mista mig, men det är såhär jag som medlem upplever det.

Elajas <3 Annejii forever wink

EVfotografi.se | flickr | http://erefredag.se/friday4-3.png

#179 2010-11-05 15:58:52

Theorell
Medlem P33
Från: Huskvarna/Visby
Registrerad: 2008-08-04
Webbsida

Väl rutet!
Det verkar som om de administratörer som var beredda på att utveckla forumet övergav skeppet för att bygga ett eget skepp.
LM som också snackat om att ha en vilja för att utveckla har ensam hand om rodret här och forumet verkar vara så som han vill ha det.

På det andra skeppet händer det grejer men det verkar vara en något lägre medlemsaktivitet på bägge håll.
Jag kan inte säga att det beror just på att det finns två forum eller om det helt enkelt bara är en sådan period på året då mycket händer utanför internet men det är som det är.

Senast redigerat av Theorell (2010-11-05 17:08:15)

Viam inveniam aut faciam

Fodere an non fodere

#180 2010-11-05 16:38:54

Dimentio
Medlem P25
Från: Göteborg
Registrerad: 2008-08-30

Elajsas har nog rätt. Hierarki är viktigt när man skall styra ett internetforum.

http://www.prguitarman.com/icon/poptartFINALTINY.gif

Sidfot