Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#26 2010-08-30 12:54:03

Dala
häst P38
Registrerad: 2008-09-02

Re: Den stora tråden om administrationsbråket

Pimpus skrev:

Jag anar att det som har hänt i administrationen är mycket mer än bara lite osämja om namnbytet.

Spot on.

Tihi.

#27 2010-08-30 13:38:23

E*Palazzo
Medlem F39
Från: Zmåland
Registrerad: 2008-08-27

Pimpus skrev:

Jag anar att det som har hänt i administrationen är mycket mer än bara lite osämja om namnbytet.

I mina ögon är det att LM inte går att ha med att göra i längden eftersom han helt enkelt inte förstår. Jag säger ju att han inte har förmågan, men menar inte att hänga ut honom som värsta sortens rövhål. Det är bara situationen som är helt ohållbar och personen som är helt...väck i sammanhanget. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att han var en fantasifigur från en bok, men det går liksom inte att blunda för att han faktiskt existerar.

Det finns inget att tacka för när det gäller att han har betalat och upprätthållit forumet. Han skulle inte ens ha forumet på sitt privata webbhotell. Det var ett misstag som bara hände. Något som aldrig skulle gjorts. Vi andra har trots en tidigt överenskommelse inte fått betala ett smack för att hjälpas åt tillsammans. Han vägrade ta emot våra pengar för att kunna se sig själv som en frälsare i en stressig situation och så har det fortsatt. Man känner sig överkörd och förolämpad. Det skulle redan från början vara ett nytt gemensamt webbhotell i fleras namn och det här har han motarbetat hela tiden medan han haft forumet som gisslan. Alla har varit hoppfulla och trott på en lösning (fast knappt det), men efter att ha blivit svikna en gång för mycket under två års tid av en och samma person som aldrig håller några löften eller kommer med något nytt i sammanhanget, fick flera av oss nog. Men som sagt, vad tjänar något till överhuvutaget när människan ändå inte förstår något alls om vad som händer, har hänt och kommer hända. Det spelar ingen roll vilken diskussion det än gäller när det har med forumets grund att göra. Det här är min förklaring.

HAN FÖRSTÅR INGENTING.

Och då stannar tiden.

Vilket fint väder vi har.

http://i120.photobucket.com/albums/o179/E-Palazzo/100p-1.jpg

"Well, at least Capcom decided to bless the millions of Wesker fangirls out there with a few moments of Shirtless Wesker."

Ligger du med .. vad han nu hette. tongue Albert.. I sängen? /Ardocc

#28 2010-08-30 13:46:19

Zelderu Maryoto
Medlem P25
Från: Åtvidaberg
Registrerad: 2008-08-30

Om Lord Mario nu är så ovillig att samarbeta... Varför avsätter ni inte bara honom som administratör?

Wii Code: 2884 8852 8801 5102.

Brawl Friend Code: 4684-0792-9306.
Mario Kart Wii Friend Code: 2751-2122-5375.

#29 2010-08-30 14:06:57

Burbruee
Administratör P
Från: SKÅNE
Registrerad: 2008-08-28

Zelderu Maryoto skrev:

Om Lord Mario nu är så ovillig att samarbeta... Varför avsätter ni inte bara honom som administratör?

Hur tror du det går om du avsätter någon som har direkt och ensam åtkomst till både webhotellet och databasen som forumet ligger på?

http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/Burb.png

<+liag> <Burbruee> Inte alltid jättebra dock om man råkar högerklicka i analen av mistak. =/
<+liag> sparad

#30 2010-08-30 14:13:48

Zelderu Maryoto
Medlem P25

Burbruee skrev:

Zelderu Maryoto skrev:

Hur tror du det går om du avsätter någon som har direkt och ensam åtkomst till både webhotellet och databasen som forumet ligger på?

Vad händer då?

#31 2010-08-30 14:15:59

Lord Mario
Administratör P30
Från: Örebro
Registrerad: 2008-08-03

Jag kan sätta tillbaka mig själv.

Snarkning snarkning och sova på natten, och jag sover när jag är trött på att vara trött.
jga kna itne staav! >:

#32 2010-08-30 14:38:08

Koopos
Medlem P
Från: Partille
Registrerad: 2008-08-26

Nu står inte jag på någons sida, men eftersom så många är i mot L.M varför gör ni inte bara då ett eget forum.
Det hade blivit perfekt för att då hade medlemmarna som är i mot L.M hängt med och dom som håller med L.M stannar, då slippar man även allt gnäll mellan medlemmarna.

Nog

#33 2010-08-30 15:45:25

Fröken Keke
Medlem F29
Från: Solna.
Registrerad: 2008-08-04
Webbsida

Koopos skrev:

Nu står inte jag på någons sida, men eftersom så många är i mot L.M varför gör ni inte bara då ett eget forum.
Det hade blivit perfekt för att då hade medlemmarna som är i mot L.M hängt med och dom som håller med L.M stannar, då slippar man även allt gnäll mellan medlemmarna.

Folk hade antagligen varit på båda forumet, och det hade inte riktigt hållt.

HÖST!

(Jag vet att det är vår nu, men det är så fint med hösttext, så den får vara kvar.)

#34 2010-08-30 15:45:38

E*Palazzo
Medlem F39

Koopos skrev:

Det är väl ändå det som är lite sorgligt. Göra ett eget...så LM får ha kvar "sitt"...som eget?

Nu är i alla fall saker som de är och jag försöker inte ändra på saker här. Det är som det är.

"Well, at least Capcom decided to bless the millions of Wesker fangirls out there with a few moments of Shirtless Wesker."

#35 2010-08-30 15:49:53

BlazeShadow
Medlem
Från: Göteborg
Registrerad: 2008-09-05

E*Palazzo skrev:

Koopos skrev:

Det är väl ändå det som är lite sorgligt. Göra ett eget...så LM får ha kvar "sitt"...som eget?

Nu är i alla fall saker som de är och jag försöker inte ändra på saker här. Det är som det är.

Nu när LM betalar är det väll inte så konstigt att han skulle behålla det här ifall ni splittras?

Det fjärde riket skall förgöra bolsjevikernas patetiska Röda Armé! Kom ihåg ölkällarkuppen!

Och vem är du att tala? Din hobbynazism jämte ditt banala skitsnack i varje tråd är absolut lika jobbigt. Jag placerar dig i samma fack som xzx, ccst, Zelderu och Link89. - Nedech, rasbiolog
Polisen borde få mer makt så de kan haffa sådana personer som de är säkra på att de gjort nåt bortt men inte har bevis. - Whiner

#36 2010-08-30 15:52:18

Pitt
Sparkad Admin P24
Registrerad: 2008-08-12

BlazeShadow skrev:

E*Palazzo skrev:

Koopos skrev:

Nu när LM betalar är det väll inte så konstigt att han skulle behålla det här ifall ni splittras?

Ni kan göra ett forum som heter LM-rebellionen?

Jag ska inte vara på det forumet.

Jag har stuckit från NF. Orkar inte med.

#37 2010-08-30 15:58:55

Wiiner
Medlem P26
Från: Halland > Kungsbacka >Särö
Registrerad: 2008-08-07

För mig är det viktigaste att allting reds ut och att medlemmarna stannar.

#38 2010-08-30 16:01:15

Skógvur
Meðlem 29

Vad är poängen med att låta denna tråd ligga uppe för alla att tala i, när allt ni säger är ungefär "LM är omöjlig"?
Om vi aldrig får veta just vad som gör honom omöjlig, finns det inget alls för oss att säga till om.

http://i375.photobucket.com/albums/oo191/Skomakarn/alfagraLand.png

Nær dú hev brøtið alla regla som brjúta gár, og dú hev sleikt av dín sár.
Nær dað er hvarki din angr ellr pasjón som râr, hven sit dú í gjenn með dá?

#39 2010-08-30 16:02:10

Medlem F12
Från: en fest
Registrerad: 2008-08-03

Håller med, vore bättre att se något som visar det.

"Nu skriver jag förvisso detta när jag är relativt packad men jag lovar och svär att jag aldrig på något som helst sätt har bannlyst eller varnat någon av er under påverkat tillstånd." - Theo

#40 2010-08-30 16:05:05

Seppälä
Medlem P30

Skógvur skrev:

Vad är poängen med att låta denna tråd ligga uppe för alla att tala i, när allt ni säger är ungefär "LM är omöjlig"?
Om vi aldrig får veta just vad som gör honom omöjlig, finns det inget alls för oss att säga till om.

Läs om alla inlägg då om det är så.
Detär som att prata med en vägg, inga svar, ingenting förutom ett nej.
Det går inte att diskutera fram en lösning.
Antingen så skriver han att han bestämmer eller så ignorerar han.

Inte ens ett gensvar i denna tråden kommer han med.

Jag vet inte vad du inte förstår, du kanske aldrig kommer förstå.

Jag har träffat många knepiga människor men aldrig någon, någon som det inte går att diskutera.

Sen angående att forumet inte skulle finnas utan LM är så mycket bullshit och då f¨år man fan kolla upp sin fakta bättre.

(ja, jag kunde inte låta bli att titta in här och ge ett gensvar)

Råtta.                                           
                                             Don't blame me for being number one
                                                  Love me for being different

#41 2010-08-30 16:07:25

E*Palazzo
Medlem F39

BlazeShadow skrev:

Jag bryr mig inte och det är väl klart att han ska ha kvar ett webbhotell han betalar för. Det jag säger är ju att det är sorgligt att det skulle gå såhär med NF2. Just såhär. Ingen vill väl egentligen påstå att NF2 var en lösning för att LM skulle få ha ett eget forum. Det var ju för att vi skulle ha kvar ett eget ställe efter att Bergsala lade ner sitt.

Skógvur skrev:

Jag vet inte om det är ett syndrom eller något. Det handlar om att försöka förklara något som bara finns.

Han kan inte förstå vissa saker. Är inte som du och jag, utan bara...något helt annat. Jag vet inte vad mer jag kan säga utan att upprepa allt som jag redan har sagt, gång på gång.

Tack Sepp.

#42 2010-08-30 16:08:13

Skógvur
Meðlem 29

Detta är fortfarande ingen hjälp.

Seppälä skrev:

Detär som att prata med en vägg, inga svar, ingenting förutom ett nej.

Svar till vad? Nej till vad?

Seppälä skrev:

Det går inte att diskutera fram en lösning.

Vad är det som skall lösas?

Seppälä skrev:

Antingen så skriver han att han bestämmer eller så ignorerar han.

Ignorerar vad?

Seppälä skrev:

Inte ens ett gensvar i denna tråden kommer han med.

Varför svara en massa skitkastning?

Seppälä skrev:

Jag vet inte vad du inte förstår, du kanske aldrig kommer förstå.

Det är för att ingen talar om det för mig. Varför får jag ens möjligheten att se denna tråd, om allt ni säger när jag tycker till är "du vet inget". Låt mig veta, eller lås tråden.

Seppälä skrev:

Jag har träffat många knepiga människor men aldrig någon, någon som det inte går att diskutera.

Diskutera vad? "Allt" är inget giltigt svar.

#43 2010-08-30 16:11:06

StarErik
Medlem P32
Från: Valdemarsvik
Registrerad: 2008-08-05
Webbsida

Jag förstår inte varför Seppälä måste lämna forumet för det, räcker det inte bara att lämna posten? Han kommer ändå komma tillbaka om någon månad eller två, som alla andra gör.

It won't be too soon till I say goodnight moon.

I'm make musics.

#44 2010-08-30 16:14:03

E*Palazzo
Medlem F39

Ge dig, Skou. Låt oss säga att det är en överenskommelse som alla var med på från början. Så kommer någon och jävlar sig och går aldrig mer att få ut något av. Det är låst och nyckeln är bortkastad.

#45 2010-08-30 16:14:35

Skógvur
Meðlem 29

Vad snackar ni om, egentligen? "Slutet för NF"? Var? Hur'? När?
Ni kanske är oense inom adminstrationen, men för oss medlemmar är allt precis som vanligt. Vi märker inget fel eller annorlunda.

#46 2010-08-30 16:21:53

Seppälä
Medlem P30

Såhär är det.

Såhär är det, och nu tar jag faktiskt upp namnbytet igen.
Inte för att namnbytet i sig är relevant egentligen utan just den händelse som hände då.

Alla var med på att faktiskt byta och det skulle ske demokratiskt, här var alla överrens, nöjda och glada.
När vi sedan kommer till den punkten där det faktiskt ska göra och vi röstar så är det helt plötsligt ett nej från LM:s sida.
Vi blev faktiskt helt påkörda, det här skapar faktiskt en osäkerhet i beslutstagande överhuvudtaget för om LM inte vill så händer det inte.
Speciellt när han egentligen inte äger forumet utan webhotellet det sitter på, dessutom, är dock inmte helt säker, så r det inte ett nytt webhotell för forumet utan hans egna och så var det ju inte tanken från början.
När det dessutom bestämdes i början att vi sedan skulle dela på betalningen men just då var det ingen som hade pengar steg LM in men senare skulle vi allöa vara delaktiga.
När det sen kommer till punkten där vi ska dela på betalnuingen vägrar han igen.
Nu är det hans.

Så ja, som E*pa har skrivit så har han på det stora hela egentligen snott forumet.

Vi har blivit överkörda, från att det skulle vara en demokratisk ledning är det egentligen en diktatur.
Eller, fel ordvalö, precis som E*Pa igen har skrivit så handlar det mer om att äga, för LM gör ingenting.
Vi handra har fixat de administrativa sakerna ´sen får vi då höra att forumet är hans så fort vi försöker prata om utveckli9ng för forumet och det är bra som det är.
Vi har hamnat i en stoppunkt.

Men ni kanske håller med om att en förändring inte behövs, må så vara.
Men vi kan inte göra reklam för forumet som det är just nu.

Främst för att vi faktiskt har Nintendo i namnet, vi har blivit stämda förut och vad händer om vi gör affischer etc.?
Jo, vi kan säkerligen bli stämda igen.

Jag har försökt, jag har gjort tröjtryck och kollat upp på egen hand vad det skulle kosta att göra medlemströjor/T-shirts och även suttit och fixat ihop affischer men så länge vi har Ni8nt6endo i namnet går det inte riktigt att slutföra sakerna, varför lägga massa pengar på ett namn vi sedan ändrar?
varför lägga pengar på affischer som vi sedan kan bli stämda för?

Nu gled jag iväg i inlägget men jag stabnnar4 kvar för att försöka förtydliga för er.

En sak till, det är inte skitkastning vi går ut med, min tråd jag gjorde var en helt ärlig syn så som jag har sett situationen och som jag upplever den.
LM är fri att ge sin syn på saken vilket han väljer att inte göra.
han hade inte ens ett svar på Mandrags fråga angående varför han gör såhär men det väljer ni att se bort mellan att småtjafs som Mandrag och Korvost höll på med, vilket är lite synd.

Senast redigerat av Seppälä (2010-08-30 16:25:52)

Råtta.                                           

#47 2010-08-30 16:25:21

Seppälä
Medlem P30

StarErik skrev:

Jag förstår inte varför Seppälä måste lämna forumet för det, räcker det inte bara att lämna posten? Han kommer ändå komma tillbaka om någon månad eller två, som alla andra gör.

Jag ser det som en ren princip.
Jag hade min vision för hur jag skulle vilja att forumet skulle se ut.
Jag ville gärna vara med och förbättra det forum som jag lärt mig älska och för individerna som är här.

Men jag kan inte vara kvar när jag vet att det kommer se ut såhär tills ingen tittar in längre.
Jag ville få in nytt blod till forumet så att det blir riktigt intressanta diskussioner igen.
Vi känner varandra bra här, vilket inte är negativt i sig, men det gör att de där riktigt intressanta diskussionerna kanske försvinner.

Råtta.                                           

#48 2010-08-30 16:26:45

E*Palazzo
Medlem F39

Skógvur skrev:

Vad snackar ni om, egentligen? "Slutet för NF"? Var? Hur'? När?
Ni kanske är oense inom adminstrationen, men för oss medlemmar är allt precis som vanligt. Vi märker inget fel eller annorlunda.

Vad snackar du om? Det är inget slut på det här forumet. Allt fortsätter.

Vi är inte oense mer än att inget går att lösa. Vi slutar om vi vill. Ni fortsätter om ni vill. Forumet finns kvar och vi slipper arbeta tillsammans med LM.

#49 2010-08-30 16:28:20

Zelderu Maryoto
Medlem P25

Seppälä skrev:

Det har han ju uppenbarligen gjort.

"Detta är mitt forum, ni försöker stjäla det från mig."

#50 2010-08-30 16:31:39

Skógvur
Meðlem 29

Seppälä skrev:

Alla var med på att faktiskt byta och det skulle ske demokratiskt, här var alla överrens, nöjda och glada.

Nej. Medlemmarna sade nej, och ni var ursprungligen helt och hållet för att medlemmarna skulle få avgöra, så det var ett tomt löfte och en kniv i medlemmarnas rygg även från er sida.

Seppälä skrev:

När vi sedan kommer till den punkten där det faktiskt ska göra och vi röstar så är det helt plötsligt ett nej från LM:s sida.

Nej från medlemmarnas sida. Du snackar om demokrati; demos innebär folk, och folket här är medlemmarna. LM var den ende som var demokratisk här, då han följde medlemmarnas vilja. Ja. Röstningen var jämn. Det var den, men det var flera som röstade nej än ja, och det är så en demokrati funkar.

Seppälä skrev:

Vi har blivit överkörda, från att det skulle vara en demokratisk ledning är det egentligen en diktatur.

Det är ett forum. Inget land.

Seppälä skrev:

Men vi kan inte göra reklam för forumet som det är just nu.

Främst för att vi faktiskt har Nintendo i namnet, vi har blivit stämda förut och vad händer om vi gör affischer etc.?

Reklam? Affischer? Vad snackar du om? Vad skall vi med det till?

Seppälä skrev:

Jo, vi kan säkerligen bli stämda igen.

Vad då igen? Vem stämde er? Vad jag minns hotades ni med en stämning, men det var ingen som faktiskt stämde er.

Seppälä skrev:

Jag har försökt, jag har gjort tröjtryck och kollat upp på egen hand vad det skulle kosta att göra medlemströjor/T-shirts och även suttit och fixat ihop affischer men så länge vi har Ni8nt6endo i namnet går det inte riktigt att slutföra sakerna, varför lägga massa pengar på ett namn vi sedan ändrar?
varför lägga pengar på affischer som vi sedan kan bli stämda för?

Varför lägga pengar på affischer över huvud taget?

Seppälä skrev:

Nyckelordet i meningen här är fri. Han är mycket riktigt fri att svara. Detta innebär att han är lika fri att ej svara.

Senast redigerat av Skógvur (2010-08-30 16:32:38)

Sidfot