Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#1 2010-08-30 07:03:41

Miicke
Medlem P28
Från: Karlstad
Registrerad: 2008-08-06

Den stora tråden om administrationsbråket

Denna tråd är direkt menad för att vi ska få reda på vad som hänt i administrationen, och hitta en gemensam lösning på allt.
Andra trådar där detta pratats om är:
http://www.nintendoforumet.se/viewtopic … 53&p=1
http://www.nintendoforumet.se/viewtopic.php?id=6562
http://www.nintendoforumet.se/viewtopic … 77&p=1

På sistone har flera administratörer avgått, dessa är: Davvepavve, Seppälä, Theorell och Marow, och  E*Palazzo lär hoppa av vilken sekund som helst, som framgår här: http://www.nintendoforumet.se/viewtopic … 77&p=3.

Vi medlemmar har inte fått allt förklarat vad det verkar, dessutom finns flera olika ställningar till detta, vi har, lätt förklarat (Som jag förstår det):
Lord Mario: Han säger att det inte finns något problem, säger att det har varit tydligt från dag 1 att han äger forumet, därav får ingen annan mixtra med det. Adminsen hoppade av ”för att de ville”.

De avhoppande administratörerna: Säger att LM är boven, han låter de inte utföra förändringar som utvecklar forumet, inte heller vill han gå med på delad makt mellan administratörerna.

Medlemmar som säger att problemet finns: Vill veta vad som händer under ytan, och att problemen ska lösas. Många säger att LM är skurk, och vill ha en grundlig förklaring från både LM och admins om vad som hänt.

Medlemmar som säger att problemet inte finns: Säger att problemet inte finns, att allt är bra och vi borde glömma allt och gå vidare med livet.

Jag orkar inte förklara allt nu, är du verkligen intresserad, läs ovanstående länkar om du inte gjort det redan.
Så, öh, kan vi inte ha en tråd där parterna talar ut i öppenhet inför medlemmarna? Så får vi veta vad som verkligen sker/skett bakom skynket. Målet är inte att utöka medlemsantalet och utveckla forumet, utan att i första hand bli sams och gå vidare med detta sida vid sida.

(Om någon inte fattar vad allt handlar om så ursäktar jag, det är tidigt en måndagsmorgon, ni kan läsa de andra sidorna om ni inte gjort det ännu, typ.)

Kör hårt, antar jag.

Jag har ingen aning om vad jag ska ha för någon signatur.

#2 2010-08-30 08:19:15

E*Palazzo
Medlem F39
Från: Zmåland
Registrerad: 2008-08-27

Re: Den stora tråden om administrationsbråket

Jag hinner inte förklara grundligt nu eftersom jag är på jobbet, men Seppäläs tråd förklarar mycket och till och med i stort sett allt. Att arbeta tillsammans med LM är som att ha med en vägg att göra. En vägg som till och med är mer än en vägg. Han lurade till sig forumet från första början och vad man än kommer överens med honom om, så är man tillbaka på ruta ett till och med efter två år. Han har en märklig förmåga att aldrig förstå vad någon menar. Han kommer alltid tillbaka till det som han själv vill. Han säger tydligt att han vill bråka, sätta sig emot, inte vill samarbeta på vissa punkter. Och detta helt utan någon som helst slags förmåga till argumentation. Han har tydligen jämfört sig själv med Bergsala och ser sig själv som den styrande över allt annat. Samtidigt finns det ingenting han styr. Det handlar bara om ATT äga. Genom detta sabbar han allt som kan ha med demokrati att göra. Ibland orkar man helt enkelt inte med att lägga energi på att försöka nå en början till en förändring när man återigen märker att -  det är kört. Det kommer aldrig hända något så länge den människan är just sig själv. Därför går det inte bara att låta allting vara. Man vill helt enkelt inte ha en sådan person så "nära" i det man jobbar med.

Han säger att han kan förstå varför vi uppfattar honom på det viset, men han kan inte förstå tillräckligt för att han inte ska göra slag i sak och sluta vara på det viset. Han kan helt enkelt inte förstå. Väldigt få av oss i administrationen vill längre ha med LM att göra eftersom han tar ifrån oss all glädje och allt hopp. All energi som vi hellre lägger på andra saker i vår vardag. Det är ingen vanlig människa vi resonerar med, det är något helt annat.

För min del handlar det inte om några stora bråk. Det handlar bland annat om att LM inte förstår någonting och aldrig kommer göra. Aldrig rättfärdiga det han en gång gjorde och fortsätter med gång på gång. Min mamma sa en gång att man kommer träffa på många idioter och knepiga personer genom livet. Jag har väl sådär tre-fyra personer som är värda att nämna på min lista och LM platsar där nu. Och Kai är inte ens med.

Jag är uppriktigt ledsen över att mina medadministratörer har behövt utstå det här och aldrig fått något tillbaka för det. Det går inte att lösa en konflikt med någon som inte har förmågan att förstå vad en konflikt är. Allt är bara hopplöst. Men det är ju skönt att LM tycker att det inte är några problem någonstans, så han slipper må som oss.

http://i120.photobucket.com/albums/o179/E-Palazzo/100p-1.jpg

"Well, at least Capcom decided to bless the millions of Wesker fangirls out there with a few moments of Shirtless Wesker."

Ligger du med .. vad han nu hette. tongue Albert.. I sängen? /Ardocc

#3 2010-08-30 08:32:55

Andy
Medlem P17
Från: SKÅNE!
Registrerad: 2008-09-07
Webbsida

Hmm ... varför startas det inte ett nytt forum, då? ^_^
Det är ju inte så att det är direkt svårt att återskapa, eh? Fast det kanske är svårare att hitta någon som orkar.

DeviantART - flickr - Portfolio

"When God gives you lemons you find a new god"

#4 2010-08-30 08:33:45

E*Palazzo
Medlem F39
Från: Zmåland
Registrerad: 2008-08-27

Andy skrev:

Det är ju inte så att det är direkt svårt att återskapa, eh? Fast det kanske är svårare att hitta någon som orkar.

<3

http://i120.photobucket.com/albums/o179/E-Palazzo/100p-1.jpg

"Well, at least Capcom decided to bless the millions of Wesker fangirls out there with a few moments of Shirtless Wesker."

Ligger du med .. vad han nu hette. tongue Albert.. I sängen? /Ardocc

#5 2010-08-30 08:37:11

Andy
Medlem P17
Webbsida

E*Palazzo skrev:

Andy skrev:

<3

Men allvarligt talat; det här forumet har varit mer dött än en burk konserverad ansjovis på sistone (hur något kan vara mer eller mindre dött är inte relevant!). Lite nyheter hade inte suttit helt fel. Nya medlemmar, nytt namn, etcetera. ='D

#6 2010-08-30 08:39:51

Tubba Blubba
Medlem P29
Från: Tjörn
Registrerad: 2008-08-17

Andy skrev:

E*Palazzo skrev:

Andy skrev:

<3

Men allvarligt talat; det här forumet har varit mer dött än en burk konserverad ansjovis på sistone (hur något kan vara mer eller mindre dött är inte relevant!). Lite nyheter hade inte suttit helt fel. Nya medlemmar, nytt namn, etcetera. ='D

Du har inte övervägt tanken att ett nytt forum skulle kunna leda till FÄRRE medlemmar?

http://i115.photobucket.com/albums/n312/Hatma/20qyt6h.png
If any foreign minister begins to defend to the death a "peace conference," you can be sure his government has already placed its orders for new battleships and aeroplanes. ~ Generalsekreterare av KPSS, Josef Stalin
Kapital är dött arbete, som vampyrlikt, endast lever genom att suga ut arbete, och ju mer det suger ut, ju mer lever det. - Karl Marx, Das Kapital

#7 2010-08-30 08:45:34

Wòópa
Medlem P30
Från: Fjällbacka
Registrerad: 2008-11-13
Webbsida

Detta var tänkt att hålla hemligt i alla fall ett tag. Men känns som att dett tvingar mig att avslöja det.
Den andra orsaken till att jag blev admin var att jag startade upp ett projekt. Att skapa en ny plattform för forumet. Detta är LM med på, att byta namn på samma gång som vi bytar till den nya plattformen ska vi också göra, OM ett bra namn dyker upp.

<10/9 kl:20:00>

#8 2010-08-30 08:46:18

Andy
Medlem P17
Webbsida

Tubba Blubba skrev:

Andy skrev:

E*Palazzo skrev:

<3

Du har inte övervägt tanken att ett nytt forum skulle kunna leda till FÄRRE medlemmar?

Det är ju klart, och således hade det bästa varit om ändringarna gjordes här. Men det ser inte ut som någon vidare möjlighet, eh? ;p

Den absolut viktigaste faktorn tror jag är att byta namn (för det är ta mig sjutton inte bara Nintendo här), samt för alla att sluta klumpa ihop sig som BFF:s och faktiskt välkomna nya medlemmar, istället för att agera världsvana besserwissrar.

Nu är inte jag heller insatt i något av detta, men så som det är nu kan det ju inte vara. Det är ju bara att låta plastpåsen sitta kvar över huvudet.

#9 2010-08-30 08:49:12

Tubba Blubba
Medlem P29
Från: Tjörn
Registrerad: 2008-08-17

Det huvudsakliga problemet är att ingen känner till oss. Det är väl ändå ganska självklart?

http://i115.photobucket.com/albums/n312/Hatma/20qyt6h.png
If any foreign minister begins to defend to the death a "peace conference," you can be sure his government has already placed its orders for new battleships and aeroplanes. ~ Generalsekreterare av KPSS, Josef Stalin
Kapital är dött arbete, som vampyrlikt, endast lever genom att suga ut arbete, och ju mer det suger ut, ju mer lever det. - Karl Marx, Das Kapital

#10 2010-08-30 09:28:58

Ademo
Medlem
Från: Dalsland
Registrerad: 2008-08-26

Det tvivlar jag starkt på, Tubba. Vi är ju de 1337igaste snubbarna på nätet!

http://img148.imageshack.us/img148/7968/sign6rq6.png
Triumph Forks!       Det tänker jag inte göra, Eki.

I do what I do when I do what I do. (8)
sha jga er bebsi plut smo baar shattar om glass!!1!1!11!!

#11 2010-08-30 09:51:46

Dala
häst P38
Registrerad: 2008-09-02

Wòópa skrev:

Detta var tänkt att hålla hemligt i alla fall ett tag. Men känns som att dett tvingar mig att avslöja det.
Den andra orsaken till att jag blev admin var att jag startade upp ett projekt. Att skapa en ny plattform för forumet. Detta är LM med på, att byta namn på samma gång som vi bytar till den nya plattformen ska vi också göra, OM ett bra namn dyker upp.

Jo jo. Men akta er. Han kommer försöka behålla makten utan att dela med sig till er. Han tror sig äga allt bara för att han "ädelt" ställde upp på att betala en domän för att han just då råkade äga ett webbhotell. Snabb lösning, kapow! Men han vägrar låta andra hjälpa till att betala bara för att han själv ska få kalla det här hans eget. (Ja, och Lutgers då, som han själv vill påstå för det mesta)

Nä, värre idiot till diktator får vi nog leta efter. Jag tycker lite synd om dig Woopa på ett vis, men jag hoppas du har lite egen vilja och inte bara följer LM. Och försökt för fasen ta makten när/om det blir ny plattform och sparka LM big_smile Du skulle bli en bättre führer.

Tihi.

#12 2010-08-30 10:35:21

KapuX
Medlem P29
Från: Luleå

Jag har ingen vidare lust att förklara vad som har hänt igen, det är liksom ganska orelevant nu. Det som har hänt har hänt. Vi i administrationen var dumma nog att släppa in och lita på nån som LM helt enkelt. Jag kan inte annat än att hålla med ovan, LM är en av de konstigaste och äckligaste människor jag stött på. Vad Kai gjorde på det gamla forumet är inte i närheten av det här. Kai gjorde nåt mot medlemmarna, men LM gör nåt som sina vänner. Alla här är vänner.

Jag tackar alla medlemmar för åren som vi har tillbringat på NF, alla spelträffar och allt kul som har hittats på. Få forum jag besökt har varit så trevliga och fungerat så bra. Det krävdes helt enkelt en LM för att förstöra det.

Och Wòópa, det gör ont att se vad som händer. Jag har alltid gillat dig och hoppas som sagt att du inte bara följer LM. Du kliver nu in i den mörka, illaluktande plats som är LM's anus och där finner man inget trevligt, men lycka till.

Hejdå allihopa!

"Under universitetsåren gjorde Fredrik Kapus många stora upptäckter som avsevärt hjälpt mänskligheten att förstå universum. Men den första, och kanske största, av dem var upptäckten att det finns plåtar i en liten låda under ugnen." ~ Davve

#13 2010-08-30 10:48:39

Hamtoast
Medlem P32
Från: Skåne - Lund
Webbsida

Äntligen verkar det som NFs långt kommande och utdragna död börjar bli fullkomlig.  På tiden, då detta inte varit mycket till forum på 1 1/2 år.

"Hamtoast has saved civilisation, only he doesn't know it. Neither do you"
Tryck på länkarna under för att se allt jag gjort inom fotografi
Fotografi: http://www.hamtoast.com
http://card.mygamercard.net/gbar/Hamtoast1989.gif

#14 2010-08-30 11:23:22

Koopos
Medlem P
Från: Partille

Forumet behöver utvecklas, bli något mer än bara ett forum.
Men Miicke har rätt om att alla måste bli sams först, detta gäller även medlemmarna.

Senast redigerat av Koopos (2010-08-30 11:35:07)

Nog

#15 2010-08-30 12:03:20

Skógvur
Meðlem 29
Registrerad: 2008-08-04

Tubba Blubba skrev:

Andy skrev:

E*Palazzo skrev:

<3

Det skulle det. Jag skulle aldrig gå över, för jag tycker att allt detta är skitsnack, och jag vet att många tycker samma som jag.

Det är tack vare LM forumet finns här. Det är han som betalat det under hela tiden, och sett till att hålla det uppe. Hur' är det annat än rimligt att se honom, och Lutte, som satte upp forumet, som ägare, och där med rättmätiga att få avgöra vad som skall ske med det? Namnbytet var helkorkat, och att flera än hälften av medlemmarna, även om det var jämnt, sade nej, borde vara tillräckligt för att fatta att LM gjorde rätt val. Det är för övrigt just vägrandet av namnbytet som ni alla verkar ha' hakat upp er över. Släpp det.

Skulle ett nytt forum öppnas, skulle jag stanna kvar här, och jag vore icke ensam. LM ha'r icke gjort något fel, och ni är djävligt gnälliga.

http://i375.photobucket.com/albums/oo191/Skomakarn/alfagraLand.png

Nær dú hev brøtið alla regla som brjúta gár, og dú hev sleikt av dín sár.
Nær dað er hvarki din angr ellr pasjón som râr, hven sit dú í gjenn með dá?

#16 2010-08-30 12:04:06

Miicke
Medlem P28
Från: Karlstad
Registrerad: 2008-08-06

Wòópa skrev:

Starta ett helt nytt forum av den plattformen isåfall?

Ska man ändå byta namn så är det väll lika bra att lämna LM här i sin egen värld?

Jag har ingen aning om vad jag ska ha för någon signatur.

#17 2010-08-30 12:09:28

Dala
häst P38

Skógvur skrev:

Tubba Blubba skrev:

Andy skrev:

Det skulle det. Jag skulle aldrig gå över, för jag tycker att allt detta är skitsnack, och jag vet att många tycker samma som jag.

Det är tack vare LM forumet finns här. Det är han som betalat det under hela tiden, och sett till att hålla det uppe. Hur' är det annat än rimligt att se honom, och Lutte, som satte upp forumet, som ägare, och där med rättmätiga att få avgöra vad som skall ske med det? Namnbytet var helkorkat, och att flera än hälften av medlemmarna, även om det var jämnt, sade nej, borde vara tillräckligt för att fatta att LM gjorde rätt val. Det är för övrigt just vägrandet av namnbytet som ni alla verkar ha' hakat upp er över. Släpp det.

Skulle ett nytt forum öppnas, skulle jag stanna kvar här, och jag vore icke ensam. LM ha'r icke gjort något fel, och ni är djävligt gnälliga.

Och vad fan vet du om det, ditt jävla ärkenöt?

Tihi.

#18 2010-08-30 12:11:42

Skógvur
Meðlem 29

Dala skrev:

Skógvur skrev:

Tubba Blubba skrev:

Och vad fan vet du om det, ditt jävla ärkenöt?

Ni är gnälliga. Jag ser det ju hela tiden.

Öppna ett nytt forum, då. Gör det, om ni vill. Ingen stoppar er. Sluta "hota" med det, och bara gör det, i stället.
Se hur' många som går över. Se hur' många som lämnar två års inlägg och gamla minnen för något så löjligt som detta.

http://i375.photobucket.com/albums/oo191/Skomakarn/alfagraLand.png

Nær dú hev brøtið alla regla som brjúta gár, og dú hev sleikt av dín sár.
Nær dað er hvarki din angr ellr pasjón som râr, hven sit dú í gjenn með dá?

#19 2010-08-30 12:12:31

Fröken Keke
Medlem F29
Från: Solna.
Webbsida

Jahaja, så Kapux stack med?

HÖST!

(Jag vet att det är vår nu, men det är så fint med hösttext, så den får vara kvar.)

#20 2010-08-30 12:14:11

Dala
häst P38

Du vet INGET om vad som pågått bakom stängda dörrar medan jag kanske haft lite mer insyn. Du kan tyvärr inte uttala dig eftersom du inte inser rätten att gnälla på det där morrhåret som kallas LM. Och det är inget "ni" i det här. Jag tänker inte starta något nytt forum. Jag vill bara att LM drar åt helvete och låter Lutger och de andra tar över, på ett ungefär.

Senast redigerat av Dala (2010-08-30 12:17:20)

Tihi.

#21 2010-08-30 12:15:09

Will
Medlem P17
Registrerad: 2008-08-10

NF är ett sjunkande skepp. Yo.
Bara att dra över till Flashback på heltid, antar jag.

johnny OoOooOo Radde glider in Vrooom! B3 skriver min signatur big_smile  Raccoon är Awesome
K.K. var här.  Liag haxxar.  .nick tittar in.
Seppälä ville också peta.  Fr4sbokz fick inte. ;_;  KB. KG ftw ;DSkór var hér
Koopa vill också vara med och leka. Davvepavve med. : D  Lifesnoozer
Lord Mario hade vägarna förbi. Lutger håller sig utanför. GMHÖT? Darki is aewsoem|zacke wus hear pewpew was here ^^<3 Will suger penis /Jensa92

#22 2010-08-30 12:19:28

Dala
häst P38

Dessutom är det inget "tack vare LM" det finns. Vem som helst hade kunnat lösa den biten, men som jag skrev tänkte LM att det kan ju han göra. Samtidigt som han gav sig själv veto över allt som lever. Ingen annan fick betala för då kunde ju inte LM längre bestämma. Uä.

Dessutom 2 så vet jag inte varför folk pratar om ett nytt forum. Det enda rätta administrationen kan göra är att låta bli att ha med LM att göra (som de har). Sen kan han tillsätta nya undersåtar och så är faktiskt allt frid och fröjd igen. Men det är ju inte direkt utan missnöje. Låt han ha sitt roliga och leka vidare. Jag kommer fortsätta vara på forumet för det, jag behöver inte tycka om de som styr. Nemas problemas.

Senast redigerat av Dala (2010-08-30 12:22:47)

Tihi.

#23 2010-08-30 12:28:57

Burbruee
Administratör P
Från: SKÅNE
Registrerad: 2008-08-28

Så, det är utöver Lutgerion bara Yoshi (Och för tillfället också E*Palazzo) kvar av de gamla? Ja, och så Greensea då. Fast han räknas inte då han bara kodar.

http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/Burb.png

<+liag> <Burbruee> Inte alltid jättebra dock om man råkar högerklicka i analen av mistak. =/
<+liag> sparad

#24 2010-08-30 12:29:36

Dala
häst P38

Burbruee skrev:

Så, det är utöver Lutgerion bara Yoshi (Och för tillfället också E*Palazzo) kvar av de gamla? Ja, och så Greensea då. Fast han räknas inte då han bara kodar.

Thumbs up.

Tihi.

#25 2010-08-30 12:52:31

Pimpus
Medlem P65
Från: OF COURSE IM ON YOUR SIDE

Jag anar att det som har hänt i administrationen är mycket mer än bara lite osämja om namnbytet.

Det är jag som är Obake.                                                          Denna guldfärgen suger.
                                                     Sluta Grapple-breaka!                                                                                   
I STILL HAVE TO SELL THE STUFF
                                                                                               Botox & Bomull
                                             Nej, det är inte fest.

Sidfot