Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#1 2010-08-23 17:21:35

Seppälä
Medlem P30
Registrerad: 2008-08-04

"Ajöss och tack för fisken"

NF2 startades som en motreaktion till hur det första forumet förändrades.
Längre tid mellan postningarna av inlägg.
IMG taggen togs bort.
Senare fick det även stå för hela det gamla forumets medlemsskara då det gamla gick bort.

Jag blev tillsatt som moderator några dagar efter att forumets premiär.
När NF1 lades ner flyttades det gamla över till det nya, forumet växte och blev allt större att det behövdes ett eget webhotell.

Ingen i administartionen hade pengar när det begav sig men det fanns en räddare i nöden, en temporär lösning, Lord Mario.
Pengarna skulle betalas tillbaka och det skulle delas på kostnaderna över webhotellet.
LM hade dock inget emot att betala fram till att det skulle förnyas så inget mer med den saken.

En stämning kom in och ett namnbyte blev aktuellt men då stämningen inte ledde någonstans då firman inte svarade på våra mail så försvann denna stämning.
Men det väckte något, om hur forumet skulle förändras.
Ni som har varit här länge nu vet att det inte är ett regelrätt Nintendoforum som det var under Bergsalas ledning, utan ett spelforum med inriktning på Nintendo.

Vi i administrationen kom fram till att ett namnbyte var nödvändigt för att kunna göra forumet till något större, kunna marknadsföra oss på ett annat sätt, bli något eget istället för en restprodukt av något gammalt.

Vi hade en undersökning om vilket om namnförslag för medlemmarna att ta del av, tråden är här.
Vi ville se vad medlemmarna tyckte och om tillräckligt många gillade exrtaliv så kunde vi byta till det, hela administrationen var med på att en omröstning var bra.
Det skilde bara ett fåtal röster mellan Extraliv och Nintendoforumet och då kändes det också som att ett byte till Extraliv kunde göras.

Här började de första problemen.
LM satte sig helt emot trots att vi alltid hade sagt att vi var en demokrati i administrationen och i det här fallet var det 7 mot 1.
Sedan släpptes det.

I vintras tog vi åter igen upp namnbyte och LM har börjat se forumet som sitt.
Det är också här det kommer upp sådana saker som gör en illamående, LM jämför sig med Bergsala, han är det här forumets Bergsala och vi får helt enkelt gilla läget. Ett förslag sätts upp, vi byter inte till extraliv men vi kommer att ta över betalningen av webhoteller och LM får hålla sin plats i administrationen.
Okej.
Jag trodde webhotellet ska återbetalas i augusti/september och tar upp det igen.
LM säger att vi kan ju alltid försöka tvinga honom varpå vi säger att han har faktiskt sagt att det var så vi skulle göra upp.
Han hävdar att han inte skrivit på något men att den överrenskommelsen vi har gjort är ändå jursidiskt bindande.
Men han vägrar och det är här flera av oss ledsnar.

Den här processen har hindrat forumet från att utvecklas, det går inte att ha en administration där man vet att så fort den som betalar för webhoteller helt plötsligt sätter sig emot och vi andra ska bara finna oss i det trots att vi ska vara en demokrati med gemensamma beslut.
Vill inte LM något ignorerar han hela amdinistrationsdelen tills han frågar om vädret eller något dylikt och struntar i den pågående diskussionen.

LM äger inte forumet, LM äger webhotellet forumet ligger på, det är en stor skillnad.

Enligt LM så ska han och Lutte vara ägare men Lutte har inte tillgång till databasen, Lutte har enligt LM inte lika stor vetorätt heller.
Enligt LM:s egna version så borde Lutte ha det och har handlat fel på båda hållen.

Men återigen äger han webhotellet, inte forumet.

Till sist vill jag tacka alla medlemmar på forumet som har gjort det här forumet till mitt hem på internet.
Hjälpt mig genom min cancer, cellgiftsbehandlingar och operationer.
Hjälpt mig genom något svårt, för det blev så mycket lättare att hantera det när man visste att man hade er här, att prata med, diskutera spel.
Trots att avgången är med besk smak i munnen finns det glada minnen.
Jag har fått vänner för livet genom det här forumet och det är jag glad över.

Vi ses i en annan fratid

Ajöss och tack för fisken.

Jimmy Seppälä, medlem på nintendoforumet

Råtta.                                           
                                             Don't blame me for being number one
                                                  Love me for being different

#2 2010-08-23 17:22:30

StarErik
Medlem P32
Från: Valdemarsvik
Registrerad: 2008-08-05
Webbsida

Re: "Ajöss och tack för fisken"

Vad då, ska du inte ens stanna som medlem?

It won't be too soon till I say goodnight moon.

I'm make musics.

#3 2010-08-23 17:42:37

Burbruee
Administratör P
Från: SKÅNE
Registrerad: 2008-08-28

Hejdå. smile

http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/Burb.png

<+liag> <Burbruee> Inte alltid jättebra dock om man råkar högerklicka i analen av mistak. =/
<+liag> sparad

#4 2010-08-23 17:58:38

Lord Mario
Administratör P30
Från: Örebro
Registrerad: 2008-08-03

Sepp. Jag äger webbhotellet.
Forumet äger jag och Lutte.

Ingen skulle betala något tillbaka.

EDIT: Förresten, utvecklas på vilket sätt?
Ett nytt domännamn är inte mycket till utveckling om vi ändå kör på samma plattform, och namnbytet är i princip det enda jag har satt stopp för.

Snarkning snarkning och sova på natten, och jag sover när jag är trött på att vara trött.
jga kna itne staav! >:

#5 2010-08-23 18:00:10

BlazeShadow
Medlem
Från: Göteborg
Registrerad: 2008-09-05

Hejdå!

men alltså, extraliv är ju skitfult D:

Det fjärde riket skall förgöra bolsjevikernas patetiska Röda Armé! Kom ihåg ölkällarkuppen!

Och vem är du att tala? Din hobbynazism jämte ditt banala skitsnack i varje tråd är absolut lika jobbigt. Jag placerar dig i samma fack som xzx, ccst, Zelderu och Link89. - Nedech, rasbiolog
Polisen borde få mer makt så de kan haffa sådana personer som de är säkra på att de gjort nåt bortt men inte har bevis. - Whiner

#6 2010-08-23 18:10:41

StarErik
Medlem P32
Från: Valdemarsvik
Webbsida

BlazeShadow skrev:

Hejdå!

men alltså, extraliv är ju skitfult D:

Japp.

It won't be too soon till I say goodnight moon.

I'm make musics.

#7 2010-08-23 18:28:42

Dala
häst P38
Registrerad: 2008-09-02

Hurra! Ytterligare en själ friad från LM's terrorvälde.

Tihi.

#8 2010-08-23 18:51:27

Gotipe
Medlem 111
Från: Imperial City of Coruscant
Registrerad: 2008-08-26
Webbsida

smile

#9 2010-08-23 18:52:18

Mandrag Ganon
Medlem
Registrerad: 2008-09-07

"...restprodukt av något gammalt."

Håller med om att forumet känns så i dagsläget. Det känns som att det vore gynnsamt för hela communityn om vi kunde profilera oss på ett nytt sätt och kanske attrahera användare som aldrig var särskilt intresserade av Nintendo från början.

Sedan en fråga till Lord Mario:

Vad har det för betydelse vem som äger forumet? Det gamla forumet ägdes ju uppenbarligen av Bergsala, som en förlängning av Nintendo, men då varken du eller någon annan har någon särskild anknytning till Nintendo känns det missvisande att fortsätta forumet i sitt nuvarande skick med någon enskild som materialägare. Ett forum är inte bättre än medlemmarna det har, och därför är det inte logiskt att användarna och de som sköter om de att inte ha något att säga till om. Är du ens officiellt skriven som ägare av forumet?

Hur som helst krävs det kanske av en att vara lite vuxen eller storsint nog att inse att det handlar om allas bästa i slutändan, och inte vad man själv anser. Är du inte stor nog för att acceptera en sådan sak kanske du inte borde betala alls och lämna forumet åt sitt öde, men i sitt nuvarande skick är det inte helt bra.

It's good to be gone.

#10 2010-08-23 18:52:39

Wòópa
Medlem P30
Från: Fjällbacka
Registrerad: 2008-11-13
Webbsida

Namnbyte hade bara minskat antalet(som redan är ett litet antal) medlemmar som kommer hit. Ska vi byta namn måste vi göra om det till en mer vinstdrivande större sida med reklam och mer avancerad plattform.

<10/9 kl:20:00>

#11 2010-08-23 18:54:41

Mandrag Ganon
Medlem

Wòópa skrev:

Namnbyte hade bara minskat antalet(som redan är ett litet antal) medlemmar som kommer hit. Ska vi byta namn måste vi göra om det till en mer vinstdrivande större sida med reklam och mer avancerad plattform.

Reklam och ny profilering hade definitivt hjälpt.

It's good to be gone.

#12 2010-08-23 18:54:58

Fröken Keke
Medlem F29
Från: Solna.
Webbsida

Wòópa skrev:

Tror inte riktigt det skulle göra något. Det har typ inte kommit någon ny, som har stannat, på skitlänge.

HÖST!

(Jag vet att det är vår nu, men det är så fint med hösttext, så den får vara kvar.)

#13 2010-08-23 18:58:27

Wòópa
Medlem P30
Från: Fjällbacka
Registrerad: 2008-11-13
Webbsida

Mandrag Ganon skrev:

Wòópa skrev:

Något bättre än PunBB. Eller ja, det är inget fel på detta men något som gör det mer till en community hade hjälpt.
Reklam på sidan för att få in pengar.
Reklam för sidan.

<10/9 kl:20:00>

#14 2010-08-23 18:58:53

Mandrag Ganon
Medlem

Fröken Keke skrev:

Wòópa skrev:

Tror inte riktigt det skulle göra något. Det har typ inte kommit någon ny, som har stannat, på skitlänge.

Det kan bero på att forumet känns så pass internt och inrutat som det nu gör.

It's good to be gone.

#15 2010-08-23 18:59:39

Fröken Keke
Medlem F29
Från: Solna.
Webbsida

Mandrag Ganon skrev:

Fröken Keke skrev:

Wòópa skrev:

Det är väl det största problemet till varför ingenting händer här också.

HÖST!

(Jag vet att det är vår nu, men det är så fint med hösttext, så den får vara kvar.)

#16 2010-08-23 18:59:50

Mandrag Ganon
Medlem

Wòópa skrev:

Mandrag Ganon skrev:

Wòópa skrev:

Något bättre än PunBB. Eller ja, det är inget fel på detta men något som gör det mer till en community hade hjälpt.
Reklam på sidan för att få in pengar.
Reklam för sidan.

De största forumen syns ju i speltidningar, vilket är en enorm bidragande faktor i fråga om popularitet. Men självklart kan partners på andra sidor också vara en lösning.

It's good to be gone.

#17 2010-08-23 19:07:57

Mandrag Ganon
Medlem

Fröken Keke skrev:

Mandrag Ganon skrev:

Fröken Keke skrev:

Det är väl det största problemet till varför ingenting händer här också.

Och vems fel är det? Det känns som att de flesta av medlemmarna här på forumet skyr de stora samtalsämnena och istället flyr undan till mer ringa och individuella trådar. Vi kan ta ett exempel, skoltråden. Självklart finns det väl många som kanske går i skolan eller vill dela med sig av sådant som relaterar till det, men det är ju samtidigt så att en hel del inte kommer att vara berörda alls, då de inte längre går i skolan eller kommer hit för att diskutera annat spelrelaterat. På det stora hela tar Diverse upp en enormt mycket aktivitet, som inte ens hör till några av anledningarna till varför forumet existerar från början eller vad det borde fokusera på. Om vi tar bort diverse helt kommer ju folk att klaga eller sluta besöka kanske, men det skulle lägga fokus vid det som egentligen utmärker forumet och spelar någon roll i sammanhanget.

Vi borde inte fortsätta att understödja de stora interntrender som redan finns. Folk borde flytta över den aktiviteten någon annanstans.

Senast redigerat av Mandrag Ganon (2010-08-23 19:14:06)

It's good to be gone.

#18 2010-08-23 19:10:27

Korvost
Medlem P29
Från: Förorten
Webbsida

Gråt mer Seppälä, du var den sämsta adminen av alla.

#19 2010-08-23 19:11:26

Mandrag Ganon
Medlem

Det är ju tur att vi har bra medlemmar som du, iaf.

It's good to be gone.

#20 2010-08-23 19:21:34

Skógvur
Meðlem 29

Lägg av. Att du ej får ett nytt namn (välj åt minstone ett namn som icke hörs helt störtlöjligt ut), innebär icke att sidan mister alla möjligheter att utvecklas.

http://i375.photobucket.com/albums/oo191/Skomakarn/alfagraLand.png

Nær dú hev brøtið alla regla som brjúta gár, og dú hev sleikt av dín sár.
Nær dað er hvarki din angr ellr pasjón som râr, hven sit dú í gjenn með dá?

#21 2010-08-23 19:23:37

Korvost
Medlem P29
Från: Förorten
Webbsida

Mandrag Ganon skrev:

Mandrag Ganon skrev:

#22 2010-08-23 19:24:09

Mandrag Ganon
Medlem

Skógvur skrev:

Lägg av. Att du ej får ett nytt namn (välj åt minstone ett namn som icke hörs helt störtlöjligt ut), innebär icke att sidan mister alla möjligheter att utvecklas.

Fast en stor utvecklingsmöjlighet är ju att bredda sin inriktning, och det är ju i princip omöjligt så länge namnet förblir detsamma.

Senast redigerat av Mandrag Ganon (2010-08-23 19:24:42)

It's good to be gone.

#23 2010-08-23 19:24:44

Skógvur
Meðlem 29

Mandrag Ganon skrev:

Fast en stor utvecklingsmöjlighet är ju att bredda sin inriktning, och det är ju i princip omöjligt så länge namnet förblir detsamma.

Därför skrev jag det jag skrev inom paranteser.

http://i375.photobucket.com/albums/oo191/Skomakarn/alfagraLand.png

Nær dú hev brøtið alla regla som brjúta gár, og dú hev sleikt av dín sár.
Nær dað er hvarki din angr ellr pasjón som râr, hven sit dú í gjenn með dá?

#24 2010-08-23 19:25:07

Mandrag Ganon
Medlem

Korvost skrev:

Du är ingenting gentemot mig. Ingenting.

It's good to be gone.

#25 2010-08-23 19:26:36

Mandrag Ganon
Medlem

Skógvur skrev:

Mandrag Ganon skrev:

Därför skrev jag det jag skrev inom paranteser.

Jo, men du behöll ju din poäng om att utveckling var möjligt inom nuvarande ramar, men jag ser inte att det kan bli lika slagkraftigt på det sättet. Ett nytt och fräscht namn vore önskvärt, helt klart.

It's good to be gone.

Sidfot