Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#51 2010-08-17 18:14:03

GodmorgonHerrnÖnskasTe?
Medlem 11
Från: Göteborg
Registrerad: 2008-08-05

Re: Eftersom att Dimentio var så snål så fixade jag saker och ting...

Tubba Blubba skrev:

GodmorgonHerrnÖnskasTe? skrev:

Du måste ju hålla med om att om han skulle skatta pengarna skulle det inte vara några problem? Men eftersom du inte sköter Dimentios skatteaffärer har du ingenting med det att göra.

Mm, men det är inte komersiell verksamhet, så det går inte att ändra på i efterhand.

Hur menar du då? Klart det går att fixa fortfarande?

Och som du sade tidigare antar de flesta deltagare att pengarna går till lokalen. Antar. De vet inte. Det är därför de skall fråga.

http://card.mygamercard.net/SV/gbar/GMHOT.gif
This is usually the part where people starts screaming
Sko var här. >:3 Lifesnoozer också :3

#52 2010-08-17 18:28:22

Tubba Blubba
Medlem P29
Från: Tjörn
Registrerad: 2008-08-17

Och som du sade tidigare antar de flesta deltagare att pengarna går till lokalen. Antar. De vet inte. Det är därför de skall fråga.

Och därför bör vi sätta en standard för framtiden. Så att vi slipper den här sortens incidenter igen. Det är min poäng. Dimentio använder poängen "Alla andra har gjort så!" så vi måste se till att nästa person inte kan säga "Dimentio gjorde så och kom undan med det!" och att det är tydligt fastställt vad pengarna går till från början.

Jag kunde bry mig mindre om Dimentios tusenlapp, men hans konstanta rationaliserande och slingrande säger en del om ämnets natur.

Jag är inte nogaräknad med pengar, men nog fan är jag noga med hur pengar förtjänas, och det här är inte hederligt.

http://i115.photobucket.com/albums/n312/Hatma/20qyt6h.png
If any foreign minister begins to defend to the death a "peace conference," you can be sure his government has already placed its orders for new battleships and aeroplanes. ~ Generalsekreterare av KPSS, Josef Stalin
Kapital är dött arbete, som vampyrlikt, endast lever genom att suga ut arbete, och ju mer det suger ut, ju mer lever det. - Karl Marx, Das Kapital

#53 2010-08-17 18:30:59

Dimentio
Medlem P25
Registrerad: 2008-08-30

Nä, du Tubba. Jag har sagt flera gånger att detta inte skall hända igen, men du förbiser det av någon anledning. På vilket sätt slingrar jag mig? Om jag skulle slingra mig skulle jag be någon admin låsa den här tråden så att det inte skulle kunna vara något hot mot min tusenlapp. Eller så skulle jag kunna vara tyst, och låta andra argumentera för mig, för ingen lär ju kunna ta pengarna från mig eller hur? Heder och heder? Du anser att endast din moral och etik är rätt, vilket är djävligt idiotiskt.

http://www.prguitarman.com/icon/poptartFINALTINY.gif

#54 2010-08-17 18:35:58

Tubba Blubba
Medlem P29

Dimentio skrev:

Nä, du Tubba. Jag har sagt flera gånger att detta inte skall hända igen, men du förbiser det av någon anledning. På vilket sätt slingrar jag mig? Om jag skulle slingra mig skulle jag be någon admin låsa den här tråden så att det inte skulle kunna vara något hot mot min tusenlapp. Eller så skulle jag kunna vara tyst, och låta andra argumentera för mig, för ingen lär ju kunna ta pengarna från mig eller hur? Heder och heder?

Vad du hade kunnat göra är att som vi sagt donera pengarna och på så sätt visa att du håller med, eftersom att du uppenbarligen tycker att det var dumt att du fick så mycket pengar över. Samtidigt så sitter du och hittar på nya sätt att komma undan den överväldigande mängden argument för att du inte skall behålla pengarna.

Du försöker äta upp kakan och ha den kvar. "Ja, det var dumt gjort och jag skall inte göra det igen, men nu är jag ju ändå halvvägs där..."

Du anser att endast din moral och etik är rätt, vilket är djävligt idiotiskt.

Okej. Vilken moral och etik är mer rätt?

If any foreign minister begins to defend to the death a "peace conference," you can be sure his government has already placed its orders for new battleships and aeroplanes. ~ Generalsekreterare av KPSS, Josef Stalin
Kapital är dött arbete, som vampyrlikt, endast lever genom att suga ut arbete, och ju mer det suger ut, ju mer lever det. - Karl Marx, Das Kapital

#55 2010-08-17 18:39:04

GodmorgonHerrnÖnskasTe?
Medlem 11
Registrerad: 2008-08-05

Jag ser ditt resonemang ur en kristallklar synvinkel, och har gjort hela tiden. Den stora skillnaden mellan våra åsikter är att du inte kan acceptera att man tjänar pengar på ett sådant här evenemang. Det tycker jag. Därför borde ingen standard sättas. Varje forumträff är individuell och personen som skapar den sätter priset. Det är ditt val om du vill komma eller inte. Nästa träff kanske ligger på 1000 kronor, men den vill ingen komma på. En gratis träff skulle antagligen dra mycket folk. Återigen handlar inte det här om pengar, utan gemenskapen.

Jag kan verkligen inte förstå varför du skulle ha något emot att arrangören tjänar på det. Se det som ett jobb. Oavsett om man som i Dimentios fall inte lägger så mycket arbete eller som i mitt där jag fick jobba på det i flera månader för att få det att gå ihop, så tycker jag definitivt överskottet går till arrangören. Fan, nu spyr jag snart över den här diskussonen, och håller på att missa min buss. Hoppas du kan ta till dig det alla har sagt och kan släppa det här nu. Du förstör nog också den goda eftersmaken av forumträffen för deltagarna när du håller på och tjatar om det här. Det är pinsamt.
Jag tycker verkligen att du är en schysst polare annars, men nu blir jag väldigt less.

http://card.mygamercard.net/SV/gbar/GMHOT.gif
This is usually the part where people starts screaming
Sko var här. >:3 Lifesnoozer också :3

#56 2010-08-17 18:39:54

Dimentio
Medlem P25

Tubba Blubba skrev:

Dimentio skrev:

Nä, du Tubba. Jag har sagt flera gånger att detta inte skall hända igen, men du förbiser det av någon anledning. På vilket sätt slingrar jag mig? Om jag skulle slingra mig skulle jag be någon admin låsa den här tråden så att det inte skulle kunna vara något hot mot min tusenlapp. Eller så skulle jag kunna vara tyst, och låta andra argumentera för mig, för ingen lär ju kunna ta pengarna från mig eller hur? Heder och heder?

Vad du hade kunnat göra är att som vi sagt donera pengarna och på så sätt visa att du håller med, eftersom att du uppenbarligen tycker att det var dumt att du fick så mycket pengar över. Samtidigt så sitter du och hittar på nya sätt att komma undan den överväldigande mängden argument för att du inte skall behålla pengarna.

Du försöker äta upp kakan och ha den kvar. "Ja, det var dumt gjort och jag skall inte göra det igen, men nu är jag ju ändå halvvägs där..."

Jag har aldrig sagt att det är dumt att jag har tjänat pengar, utan att jag egentligen inte gjorde så mycket för att förtjäna pengarna, samt att jag skall försöka att förhindra att detta händer i framtiden. Inte att det är dumt att jag har tjänat pengar. Jag tycker att det är rätt att arrangören skall förtjäna något, typ överskottet när denne har samlat ihop pengar och gjort detta möjligt.

#57 2010-08-17 18:40:43

Tubba Blubba
Medlem P29

Jag ser ditt resonemang ur en kristallklar synvinkel, och har gjort hela tiden. Den stora skillnaden mellan våra åsikter är att du inte kan acceptera att man tjänar pengar på ett sådant här evenemang. Det tycker jag. Därför borde ingen standard sättas. Varje forumträff är individuell och personen som skapar den sätter priset. Det är ditt val om du vill komma eller inte. Nästa träff kanske ligger på 1000 kronor, men den vill ingen komma på. En gratis träff skulle antagligen dra mycket folk. Återigen handlar inte det här om pengar, utan gemenskapen.

Jag kan verkligen inte förstå varför du skulle ha något emot att arrangören tjänar på det. Se det som ett jobb. Oavsett om man som i Dimentios fall inte lägger så mycket arbete eller som i mitt där jag fick jobba på det i flera månader för att få det att gå ihop, så tycker jag definitivt överskottet går till arrangören. Fan, nu spyr jag snart över den här diskussonen, och håller på att missa min buss. Hoppas du kan ta till dig det alla har sagt och kan släppa det här nu. Du förstör nog också den goda eftersmaken av forumträffen för deltagarna när du håller på och tjatar om det här. Det är pinsamt.
Jag tycker verkligen att du är en schysst polare annars, men nu blir jag väldigt less.

DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT
DET ÄR IDEELLT

Är det så svårt att förstå? Tänk dig att du sjänker 500 spänn till röda korset. Sedan säger Bengt Westerberg plötsligt "Nej, förresten, det här är komersiell verksamhet", tar ut skatt på din femhundralapp och köper en flaska vin. Skulle du tycka att det var okej?

Sedan om man sätter upp en komersiell spelträff är en helt annan sak. Men det här var inte en komersiell spelträff.

#58 2010-08-17 18:41:52

Tubba Blubba
Medlem P29

Dimentio skrev:

Tubba Blubba skrev:

Dimentio skrev:

Jag har aldrig sagt att det är dumt att jag har tjänat pengar, utan att jag egentligen inte gjorde så mycket för att förtjäna pengarna, samt att jag skall försöka att förhindra att detta händer i framtiden. Inte att det är dumt att jag har tjänat pengar. Jag tycker att det är rätt att arrangören skall förtjäna något, typ överskottet när denne har samlat ihop pengar och gjort detta möjligt.

Det är här du säger "...men eftersom att det blev så mycket bråk om det här nu så tar jag nog och skänker pengarna..."

Men det kommer du inte göra, eftersom att du har en känslomässig investering både i pengarna och i din åsikt att det är pengarna. Eller hur?

#59 2010-08-17 18:49:55

Dimentio
Medlem P25

Jag tycker att det är mina pengar, och att ingen skall bestämma att jag skall skänka bort dem. Sen att du anser att jag inte har någon altruism ger jag fan i, för det är helt och hållet irrelevant. Du tycker att det är fel att jag skall tjäna pengar, jag tycker att det är rätt att jag skall tjäna pengar. En argumentation dras igång, en cirkelargumentation, rättare sagt. Både du och jag säger samma sak om och om igen och det leder ingenvart. Nej, det är inte här jag säger "...men eftersom att det blev så mycket bråk om det här nu så tar jag nog och skänker pengarna...", det är inte du som bestämmer det, lägg av för fan.

#60 2010-08-17 19:06:48

Seppälä
Medlem P30
Registrerad: 2008-08-04

Jag skäms.
Att det ska bli ett sådant här hallå efter det här...

Det är inte som att det bedrivs en kriminell verksamhet, det blev pengar över, den som höll i det fick en slant.

Ni betalade ett inträde, ni visste vad det kostade.
Det var inte så att ni gav pengarna till någon sorts välgörenhet och sedan tog Dimentio dem.

Löjligt och småaktigt.
Ni får ta det här via MSN eller PM men bort med sådant här skit från forumet.
Nu.
Genast.

*låst

Råtta.                                           
                                             Don't blame me for being number one
                                                  Love me for being different

Sidfot