Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#26 2010-07-09 18:36:35

RWB
Medlem
Registrerad: 2008-09-04

Re: Tidslinjetråd

Pontus skrev:

Fröken Keke skrev:

Personligen så tycker jag att det här med en tidslinje är något bajsnödigt försök av fansen att få det hela att bli lite djupare, eller något crap.
Det finns en anledning till att alla spelen typ kan spelas i vilken ordning som helst.

Detta.

RWB skrev:

Lol åt OcarinaHero10. Lol ännu mer åt stock responses från Nintendo of America, som är berömda för att inte ha ett hum om Zelda-serien.

Din ignorans är brutal.

Ditt påstående är brutalt korkat. ^^

”Vad har man för nytta av sunt förnuft?!"
Oda Nobunaga, Enryakouji 1571.
Fotboll= 22 pers leker med en lädertrasa i 90 minuter och försöker sparka in den i ett nät. (Och till slut så vinner Tyskland tongue)
Ishockey= 12 pers med knivar på fötterna försöker slå in en bit gummi i ett nät med sina tillhýggen. På is. (Och till slut så vinner Tyskl- vänta lite...)
-eget citat.

#27 2010-07-09 19:17:36

SötRickard
Medlem
Från: Ljungby
Registrerad: 2008-08-27

Han har fortfarande rätt?

Om officiella företrädare för Nintendo går ut och säger att det inte finns någon tidslinje så FINNS det ingen tidslinje.

"Nintendo of America, som är berömda för att inte ha ett hum om Zelda-serien."
OM NoA hade varit helt fel ute, så hade andra officiella företrädare för Nintendo (typ Nintendo of Japan, om det nu finns) gått ut och sagt att det NoA säger är felaktigt.
Om de inte gör det så...

<Pontus> najs rockugglan är utanför mitt fönster och gör coola ljud
<Pontus> jag pappa och anton brukar banga till den när den gör ljud vid middagstid
-
[00:46:53] Ami: Sätt 1 eller 2 fingra och rör den lilla underlivet du vet det man kissa då ju och så dra du det lite granna och sen att spänna till dig.

#28 2010-07-09 23:18:46

QQQ
Medlem
Registrerad: 2008-08-30

Är det verkligen så noga vart man sätter AoL i tidslinjen?

QQQ - Makes people cry

#29 2010-07-10 02:47:46

RWB
Medlem

KurdRickard skrev:

Om officiella företrädare för Nintendo går ut och säger att det inte finns någon tidslinje så FINNS det ingen tidslinje.

Jag hoppas du vet vad ett "Stock Answer" är.

KurdRickard skrev:

OM NoA hade varit helt fel ute, så hade andra officiella företrädare för Nintendo (typ Nintendo of Japan, om det nu finns) gått ut och sagt att det NoA säger är felaktigt.
Om de inte gör det så...

Aunoma har bekräftat en kluven tidslinje och existensen av flera olika personer med namnet Link. Han har också bekräftat TP och WW's platser.

NoA's uppslagsverk påstår fortfarande att det är samme Link i alla spel, även i Wind Waker.

QQQ skrev:

Är det verkligen så noga vart man sätter AoL i tidslinjen?

Egentligen inte, men det är bekräftat att vara samme Link som i LoZ, så...

Senast redigerat av RWB (2010-07-10 02:49:51)

Fotboll= 22 pers leker med en lädertrasa i 90 minuter och försöker sparka in den i ett nät. (Och till slut så vinner Tyskland tongue)
Ishockey= 12 pers med knivar på fötterna försöker slå in en bit gummi i ett nät med sina tillhýggen. På is. (Och till slut så vinner Tyskl- vänta lite...)
-eget citat.

#30 2010-07-10 03:15:09

Pontus
Medlem P29
Från: Täby
Registrerad: 2008-08-26
Webbsida

Så du tror alltså att en spelserie som har funnits sen mitten av 80-talet med 20+ olika spel med mer eller mindre samma story i nästan varje spel har någon sorts gömd tidslinje och om man sammanlänkar dem så blir det en ännu fetare story? Snälla.

Aunoma har bekräftat en kluven tidslinje och existensen av flera olika personer med namnet Link.

självklart har han det, förstår du hur dumt det hade låtit om han sade som det var och berättade att de flesta spelen inte har någon sammanlänkning i storyn över huvud taget?

Det är möjligt att NoA är dumma i huvudet, men vet du varför Aunoma säger "det finns en tidslinje hurr durr"? För att folk som du ska sitta och theorycrafta åt dem. För att ni ska få ett mysterium som ni sitter och fumlar på, som de låtsas kunna svaret på - när det egentligen inte finns något svar.

SexErik skrev:

Nintendo hittade säkert på allt om "tidslinjerna" under en lunchrast.

detta, fortfarande.

RWB skrev:

lol denial

Från vems sida då?

Senast redigerat av Pontus (2010-07-10 03:18:38)

#31 2010-07-10 10:12:23

Kurt
Medlem P27
Från: Norrköping

Långsökt Pontus, men det låter reellt.

regards uncle dolan

#32 2010-07-10 12:23:09

RWB
Medlem

Pontus skrev:

Så du tror alltså att en spelserie som har funnits sen mitten av 80-talet med 20+ olika spel med mer eller mindre samma story i nästan varje spel har någon sorts gömd tidslinje och om man sammanlänkar dem så blir det en ännu fetare story? Snälla.

Fetare story, nix. Men jag tror det finns en kronologi spelen emellan.

Och mer eller mindre samma story? Ja, spirit tracks är ju identiskt med Majora's Mask. Adventure of Link är samma som Wind Waker.

Det är möjligt att NoA är dumma i huvudet, men vet du varför Aunoma säger "det finns en tidslinje hurr durr"? För att folk som du ska sitta och theorycrafta åt dem. För att ni ska få ett mysterium som ni sitter och fumlar på, som de låtsas kunna svaret på - när det egentligen inte finns något svar.

Lös spekulation. Nästan allt talar för en tidslinje.

Från vems sida då?

De fyra första spelen hade bekräftad kronologisk ordning(ALttP->LA->LoZ->AoL), och med enstaka undantag så har spelen efter det också det.

Att påstå nåt annat är förnekelse.

-eget citat.

#33 2010-07-12 11:42:30

Enoku
Medlem
Registrerad: 2009-04-27

Ocarinahero10 failar. Sjukt cool spekulation av honom men sen så säger han helt plötsligt utan bevis att Picori Blade är Master Sword...

Spel..

#34 2010-07-12 11:48:54

Enoku
Medlem

KurdRickard skrev:

"Nintendo of America, som är berömda för att inte ha ett hum om Zelda-serien."
Om de inte gör det så...

Det bestämmer du ju själv om du vill tro på. Visst vi kan anta att det inte finns en officiell tidslinje men vi kan ändå spekulera själva om var spelen kan få plats i en egen tidslinje. Då Eiji Aonuma själv har sagt lite om var vissa spel kan placeras så känns det ju självklart att det finns någon sorts tidslinje.

Spel..

#35 2010-07-12 12:52:37

Onkel Panter
Medlem P29
Från: Skövde
Registrerad: 2008-09-03

Det finns mycket som talar för att en tidslinje existerar, bryr man sig inte behöver man inte det. Jag ser inte varför diskussionsämnet skulle vara mer "idiotiskt" än någonting annat spelrelaterat, det är inte som att det faktiskt spelar någon roll.

Senast redigerat av Onkel Panter (2010-07-12 12:54:58)

Nej, jag stalkar inte Dimentio längre.

#36 2010-07-21 23:24:12

Cjuub
Medlem P30
Från: \o/
Registrerad: 2008-09-07
Webbsida

http://www.zeldadungeon.net/2010/07/sky … -timeline/

titta det finns en tidslinje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fast varför ni ens bryr er från första början vettefan!!

fest i svea rike o/

Sluta vara så jävla butthurt över att ingen tycker om dig hela jävla tiden, gör något åt saken istället och duscha eller något yo

#37 2010-07-21 23:31:13

StarErik
Medlem P32
Från: Valdemarsvik
Registrerad: 2008-08-05
Webbsida

Otippat.

It won't be too soon till I say goodnight moon.

I'm make musics.

#38 2010-07-21 23:32:25

Fröken Keke
Medlem F29
Från: Solna.
Registrerad: 2008-08-04
Webbsida

Fag skrev:

Yes there is a master timeline but its confidential document! The only people to have access to that document are myself, Mr. Miyamoto and the director of the title. We cant share it with anyone else! I have already talked to Mr. Miyamoto about this so I am comfortable in releasing this information – this title [Skyward Sword] takes place before Ocarina of Time. if I said that a certain title was ‘the first Zelda game’, then that means that we cant ever make a title that takes place before that! So for us to add titles to the series, we have to have a way of putting the titles before or after each other.

Tidslinjen är topphemligt material! Så heligt är det.

Lovar, de skulle kunna sälja en papperslapp med tidslinjen nerskriven på för flera tusen kronor styck.

HÖST!

(Jag vet att det är vår nu, men det är så fint med hösttext, så den får vara kvar.)

#39 2010-07-21 23:42:57

Ademo
Medlem
Från: Dalsland

Va? Var det någon på Nintendo som sa det där?

http://img148.imageshack.us/img148/7968/sign6rq6.png
Triumph Forks!       Det tänker jag inte göra, Eki.

I do what I do when I do what I do. (8)
sha jga er bebsi plut smo baar shattar om glass!!1!1!11!!

#40 2010-07-21 23:43:42

Fröken Keke
Medlem F29
Webbsida

Ademo skrev:

Va? Var det någon på Nintendo som sa det där?

Ja, enligt länken.

HÖST!

(Jag vet att det är vår nu, men det är så fint med hösttext, så den får vara kvar.)

#41 2010-07-21 23:56:20

Ademo
Medlem

Tidslinje-snacket är ändå dumt.

#42 2010-07-22 00:00:25

Fröken Keke
Medlem F29
Webbsida

Ja, som fan.

Okej om det faktiskt fanns en sammankopplad handling, men alla Zelda-spel jag spelat har varit totalt självständiga variationer av samma handling om och om igen.

Tycker någon ska starta en tråd i Mariodelen om Mariotidslinjen. Tror Nintendo har en topphemlig lista på deras huvudkontor om vilka Mario-spel som kommer i vilken ordning.

Senast redigerat av Fröken Keke (2010-07-22 00:00:43)

HÖST!

#43 2010-07-22 02:34:28

Enoku
Medlem

Fröken Keke skrev:

Ja, som fan.

Okej om det faktiskt fanns en sammankopplad handling, men alla Zelda-spel jag spelat har varit totalt självständiga variationer av samma handling om och om igen.

Tycker någon ska starta en tråd i Mariodelen om Mariotidslinjen. Tror Nintendo har en topphemlig lista på deras huvudkontor om vilka Mario-spel som kommer i vilken ordning.

Skillnaden är att det är roligt att spekulera kring en Zelda-tidslinje medans det inte är lika roligt (enligt mig iaf) att spekulera kring en Mario-tidslinje.
Tycker man inte att det är roligt att spekulera kan man alltid göra som du och Ademo och säga hur mycket man ogillar det. Det roliga tycker jag är hur man KAN koppla samman spelen relativt logiskt och inte hur de ÄR sammankopplade.

Spel..

#44 2010-07-24 20:23:40

Sakks
Medlem
Från: Småland
Registrerad: 2008-09-02

Vet inte om jag borde skriva det men...
Viss risk för spoilers, kanske..?

http://www.zeldainformer.com/2010/07/sk … -more.html

Senast redigerat av Sakks (2010-07-24 20:27:03)

Ri-iip.

#45 2010-07-24 22:55:26

Ademo
Medlem

Enoku skrev:

Tycker man inte att det är roligt att spekulera kan man alltid göra som du och Ademo och säga hur mycket man ogillar det.

Fast helst i en annan tråd.

Sidfot