Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#51 2010-08-28 00:43:00

Lord Mario
Administratör P30
Från: Örebro
Registrerad: 2008-08-03
Inlägg: 38842

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Va, var får du allt det där ifrån?


Snarkning snarkning och sova på natten, och jag sover när jag är trött på att vara trött.
jga kna itne staav! >:

Offline

 

#52 2010-08-28 00:45:59

Amakir
Medlem P27
Från: Där jag är nu
Registrerad: 2008-08-27
Inlägg: 2310
Webbsida

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Lord Mario skrev:

Va, var får du allt det där ifrån?

Jag visar bara att ditt argument inte håller.


Egads! Astounding! My worlds!
Ladies and gentlemen, I now see my life's purpose:
I am the mighty masturbator!!!

Offline

 

#53 2010-08-28 01:04:17

Lord Mario
Administratör P30
Från: Örebro
Registrerad: 2008-08-03
Inlägg: 38842

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Det var inte ens ett argument.


Snarkning snarkning och sova på natten, och jag sover när jag är trött på att vara trött.
jga kna itne staav! >:

Offline

 

#54 2010-08-28 01:05:08

Amakir
Medlem P27
Från: Där jag är nu
Registrerad: 2008-08-27
Inlägg: 2310
Webbsida

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Lord Mario skrev:

Det var inte ens ett argument.

Det var inte en giltigt i en diskussion om hatspel.


Egads! Astounding! My worlds!
Ladies and gentlemen, I now see my life's purpose:
I am the mighty masturbator!!!

Offline

 

#55 2010-08-28 01:35:10

Burbruee
Administratör P
Från: SKÅNE
Registrerad: 2008-08-28
Inlägg: 2605

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Amakir skrev:

Lord Mario skrev:

Det var inte ens ett argument.

Det var inte en giltigt i en diskussion om hatspel.

hatspel?


http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/Burb.png

<+liag> <Burbruee> Inte alltid jättebra dock om man råkar högerklicka i analen av mistak. =/
<+liag> sparad

Offline

 

#56 2010-08-28 10:32:07

Bark
Medlem P26
Från: Sverige! :O
Registrerad: 2008-08-07
Inlägg: 2317

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Finns det någon form av fysikmotor i Game maker? ;D


derp

Offline

 

#57 2010-08-28 10:50:33

Festhest
Medlem P30
Från: LTH
Registrerad: 2008-08-26
Inlägg: 6981

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Hm, om jag kan fixa någon hyfsad Javagrafik tills tävlingen börjar är jag lätt på. Annars blir'e väl GM, det funkar väl det med...

Offline

 

#58 2010-08-28 12:58:53

Skógvur
Meðlem 29
Registrerad: 2008-08-04
Inlägg: 10982

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Hesthest skrev:

Hm, om jag kan fixa någon hyfsad Javagrafik tills tävlingen börjar är jag lätt på. Annars blir'e väl GM, det funkar väl det med...

Ser grafik i javaspel annorlunda ut än grafik i spel skrivna med annat?


http://i375.photobucket.com/albums/oo191/Skomakarn/alfagraLand.png

Nær dú hev brøtið alla regla som brjúta gár, og dú hev sleikt av dín sár.
Nær dað er hvarki din angr ellr pasjón som râr, hven sit dú í gjenn með dá?

Offline

 

#59 2010-08-28 20:16:23

Festhest
Medlem P30
Från: LTH
Registrerad: 2008-08-26
Inlägg: 6981

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Skógvur skrev:

Hesthest skrev:

Hm, om jag kan fixa någon hyfsad Javagrafik tills tävlingen börjar är jag lätt på. Annars blir'e väl GM, det funkar väl det med...

Ser grafik i javaspel annorlunda ut än grafik i spel skrivna med annat?

Inte om det är välgjort tongue

Jag vet inte om de är de medföljande grafikpaketen eller min användning av dem som suger dase, men alla javaprogram jag gjort som använder riktigt grafik går aslångsamt och laggigt även på starkare datorer. Jag antar därför att det finns bättre optimerade paket för grafik som jag skulle kunna använda mig av, alternativt kan jag lära mig att använda de jag har nu på ett bättre sätt.

EDIT: Nvm, det laggar inte så mycket som jag mindes. Det går nog att pilla ihop något kul med standardgrafik.

Senast redigerat av Hesthest (2010-08-28 20:32:07)

Offline

 

#60 2010-08-28 20:38:08

Jag hatar Izze234
Medlem P27
Registrerad: 2008-08-09
Inlägg: 4194

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Alltså, nu har ju jag skola och skit, och jag antar att alla andra också har det. Har folk tid så är det väl bara att vi drar igång det någon dag.


http://img33.imageshack.us/img33/911/sigbar.png
                                                                                             
                                                                                                                                         bra svatavt :fil:

Offline

 

#61 2010-08-28 20:43:58

Festhest
Medlem P30
Från: LTH
Registrerad: 2008-08-26
Inlägg: 6981

Re: Stora hastspelutvecklingssylten år två tusen tio - intressekoll

Jag tar tillbaka det igen, sätter man in två sprites i ett javagrafikfönster börjar allt lagga apa om man låter den ena spriten följa musen.

EDIT: LOL! Nvm!

EDIT: Efter lite mer experimenterande ser jag att Javagrafik, så som jag använder den, är klart sämre optimerat än exempelvis GM. När sprites blir många blir det laggigt. Dock borde jag ändå kunna fixa något.

Senast redigerat av Hesthest (2010-08-28 20:56:06)

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
(© Copyright 2002–2008 PunBB)
© Copyright 2008-2010 Alfred Löfving och Rasmus Utterberg

[ Generated in 1.802 seconds, 7 queries executed ]