Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#26 2010-01-09 02:25:27

Davvepavve
Medlem P31
Från: Laholm
Registrerad: 2008-08-27

Re: Förslag: Hur kan NF förbättras?

xzx och ccst, sluta haka upp er på smådetaljer.

Och sluta kommentera ALLT.

Här vill jag ha tomt.

#27 2010-01-09 02:26:56

Seppälä
Medlem P30
Registrerad: 2008-08-04

Vi skulle ju behöva göra något för att få hit fler medlemmar. Reklam eller något.
Men sådant kostar ju.

Råtta.                                           
                                             Don't blame me for being number one
                                                  Love me for being different

#28 2010-01-09 02:28:01

Lifesnoozer
Medlem P30
Från: Falköping
Registrerad: 2008-08-26
Webbsida

xzx skrev:

Lifesnoozer skrev:

ccst skrev:

Lifesnoozer skrev:

ccst skrev:

Lifesnoozer skrev:

ccst skrev:

Seriöst admins, släng ut skiten, kvar blir eliten.

Yes, för alla gillar diktaturer. Vem bestämmer vilka som är skit?

Talar ni är det Nedech.
Talar resten är det ni.

So what? Tror du jag bryr mig om vad NF säger om mig, LoL?

Gör du inte det har du ju inte mycket här att göra.

Kan säga det samma. Ingen av oss tillför något.

No offence, men din signatur, är det där mogenhet? Eller återkastar du bara NF's naturlighet? Ingen tillför något, sant. Lås tråden, bäst så. >_>

Älskar dig också. <3

Och seriöst, NF har mycket i förbättringsväg att göra. Få hit fler medlemmar är något som skulle mata forumet bra, och lyfta bort mycket av den skit som cirkulerar. Subjektiv administration lider vi även av, delvis i alla fall. Sen när dötydliga forumshatare som ni två kommer in gör det ju verkligen inte saken bättre.

Men men, jag ska inte lägga mer ved på brasan just nu.

Du måste hålla dig till ämnet. Du är brasan.

Det där var på ämnet.

ccst skrev:

Lifesnoozer skrev:

ccst skrev:

No offence, men din signatur, är det där mogenhet? Eller återkastar du bara NF's naturlighet? Ingen tillför något, sant. Lås tråden, bäst så. >_>

Älskar dig också. <3

Inget bättre att säga, eh? Och det är just sådana svar som har förstört NF. >_>
LoL, skärp dig.

Nej, hade inget bättre att säga, finns inget annat att svara med då du helt klart bara letar brister. Jag gav det svaret då jag ändå skulle ge ett ontopicsvar precis under, så det gjorde ingen skada ändå.

I'm swimming around in a vagina, I'm swimming around in a vagina, I'm swimming around in a vagina. I try to make a princess~
Spoiler: Skomakar'n var här. :3 Nu var jag här igen. 8D // Sko
JWBproject - Design och Foto http://jwbproject.se/bilder/robo.gif
Flickr
<Levande System>

#29 2010-01-09 02:29:42

Lifesnoozer
Medlem P30
Webbsida

Seppälä skrev:

Vi skulle ju behöva göra något för att få hit fler medlemmar. Reklam eller något.
Men sådant kostar ju.

Joja, men då kan man leta sammarbeten istället. Du länkar mig så länkar jag dig så att säga. Och även göra något mer än forumet, som lockar. Det som den nya plattformen är tänkt för med, men den lär inte bli klar inom överskådlig framtid ändå. Själv har jag extremt mycket på mig och hur det ser ut för Adam vet jag inte.

I'm swimming around in a vagina, I'm swimming around in a vagina, I'm swimming around in a vagina. I try to make a princess~
Flickr
<Levande System>

#30 2010-01-09 02:29:43

ccst
Medlem
Från: Jönköping
Registrerad: 2008-08-31

Seppälä skrev:

Men sådant kostar ju.

Nej, gör det inte, stackars de som faller för reklamen! sad

LoL NF. >_>

#31 2010-01-09 02:31:35

Haplo
Medlem
Från: Västerås

ccst skrev:

Seppälä skrev:

Men sådant kostar ju.

Nej, gör det inte, stackars de som faller för reklamen! sad

Men sluta sabba din brors tråd.

msn: nicklasbettre@hotmail.com                   Tetrig Tetra som avatar.                Era hjärnor är och förblir tomma.     
Xbox live: Cactus Jacc                                 Hmmm...                                      Hehe... Mysigt :3
"You can't do it, kid. But don't worry, my boy. You're not the only one. No one else can do it. I'm the best!"
Haplo? Vad är en Haplo?   хапло? Что такое хапло?    ハプロ。ハプロはなんですか。   En duplo på hasch...

#32 2010-01-09 02:34:07

Seppälä
Medlem P30

Lifesnoozer skrev:

Seppälä skrev:

Men sådant kostar ju.

Joja, men då kan man leta sammarbeten istället. Du länkar mig så länkar jag dig så att säga. Och även göra något mer än forumet, som lockar. Det som den nya plattformen är tänkt för med, men den lär inte bli klar inom överskådlig framtid ändå. Själv har jag extremt mycket på mig och hur det ser ut för Adam vet jag inte.

En god idé.
Vi har fått erbjudanden om samarbeten men då har det oftast resulterat i att vi får ge upp forumet, att vi arbetar åt någon annan.

Plattformen ser riktigt snygg och fräsch ut dessutom. Jag vet att Adam arbetade på den innan jul.

Råtta.                                           

#33 2010-01-09 02:36:32

Davvepavve
Medlem P31

Lifesnoozer skrev:

Seppälä skrev:

Men sådant kostar ju.

Som det är nu känner jag inte att vi har något att erbjuda direkt.
Vi skulle behöva vädra ut forumet lite, få in lite förändring.. då tänker jag i synnerhet på ett namnbyte. (Eftersom NF3 ligger så långt in i framtiden).
Skulle kunna ge en lite fräschare känsla.

Här vill jag ha tomt.

#34 2010-01-09 02:36:39

Jag hatar Izze234
Medlem P27
Registrerad: 2008-08-09

Att spamma "LoL", "<3" och ">_>" överallt gör ju inte saken bättre. Seriöst, ni har skrivit samma saker flera gånger. Ni lägger över all skit på "alla andra", och får det att verka som att alla medlemmar är helt störda i huvudet och att alla bara spammar. Det är när man bara pekar ut allt dåligt, utan att ge någon form konstruktiv kritik, som folk slutar lyssna på en. Seriöst, ge er nu. Jag tyckte ni var snälla och trevliga förut. Låt inte er ilska gå ut över alla.

http://img33.imageshack.us/img33/911/sigbar.png

bra svatavt :fil:

#35 2010-01-09 02:38:13

Seppälä
Medlem P30

Davvepavve skrev:

Lifesnoozer skrev:

Seppälä skrev:

Men sådant kostar ju.

Som det är nu känner jag inte att vi har något att erbjuda direkt.
Vi skulle behöva vädra ut forumet lite, få in lite förändring.. då tänker jag i synnerhet på ett namnbyte. (Eftersom NF3 ligger så långt in i framtiden).
Skulle kunna ge en lite fräschare känsla.

Och då får man lite annat att pyssla med. Samtidigt.
Det blir som en "nystart"

Råtta.                                           

#36 2010-01-09 02:39:38

Lifesnoozer
Medlem P30
Webbsida

@Sepp och Davve: Precis, vi har inget att erbjuda direkt. Och nytt namn är nog behövligt, men inte innan plattformsbyte, för när vi byter riktning känns det bra med nytt namn med. Annars blir det bara samma sak med samma grund. Att erbjuda något extra, så att användaren inte ser forumet det första de gör när de funderar på om de ska bli medlemmar, tror jag är viktigt. För forumet har inte så mycket att erbjuda idag det heller. tongue

Flickr
<Levande System>

#37 2010-01-09 02:48:11

Davvepavve
Medlem P31

Lifesnoozer skrev:

@Sepp och Davve: Precis, vi har inget att erbjuda direkt. Och nytt namn är nog behövligt, men inte innan plattformsbyte, för när vi byter riktning känns det bra med nytt namn med. Annars blir det bara samma sak med samma grund. Att erbjuda något extra, så att användaren inte ser forumet det första de gör när de funderar på om de ska bli medlemmar, tror jag är viktigt. För forumet har inte så mycket att erbjuda idag det heller. tongue

Samtidigt så måste man nischa sig en aning.
I dagsläget är väl det enda man kan se som vår nisch att vi bara är ett forum och att vi fokuserar enbart på det.
Vi har ju inte heller resurser för att ha en redaktion som skriver nyheter, recensioner mm, så man kan ju fokusera på att allt material kommer från medlemmarna. Lite härligt kommunistiskt sådär.

Och jag är rädd för att folk kommer att bli förvirrade om vi byter namn och plattform samtidigt. Var ju folk som inte hittade hit förrän ett halvår efter att NF1 stängde, så byter vi ut allt samtidigt kommer nog en del försvinna. ):

Här vill jag ha tomt.

#38 2010-01-09 04:16:21

Malin
Medlem F22
Från: Stockholm
Registrerad: 2008-08-28
Webbsida

Bara jag som tycker punbb är värdelöst? hmm

http://www.facepunch.com/fp/emoot/sax.gif

#39 2010-01-09 04:31:35

Burbruee
Administratör P
Från: SKÅNE
Registrerad: 2008-08-28

Radde skrev:

Bara jag som tycker punbb är värdelöst? hmm

Hellre det än phpbb.

http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/Burb.png

<+liag> <Burbruee> Inte alltid jättebra dock om man råkar högerklicka i analen av mistak. =/
<+liag> sparad

#40 2010-01-09 06:18:32

Fröken Keke
Medlem F29
Från: Solna.
Webbsida

Det finns en fest som borde ta slut någon gång.

Typ.

HÖST!

(Jag vet att det är vår nu, men det är så fint med hösttext, så den får vara kvar.)

#41 2010-01-09 11:47:12

Lanzar
Medlem P26
Från: Labrynna
Registrerad: 2008-08-14
Webbsida

Seppälä skrev:

Men sådant kostar ju.

Onödigt isf, för jag tror inte att nya medlemmar vill komma till ett oseriöst forum där det är ''fest :@@@@'' 24/7...

Senast redigerat av Lanzar (2010-01-09 11:52:18)

#42 2010-01-09 11:54:21

Balrog
Medlem P27
Från: Storkolm
Registrerad: 2009-01-25

Gillade idén med att göra NF till ett forum för spel i allmänhet, det hade lockat hit fler människor och fördomarna mot oss som Nintendo-fanboys hade blivit färre.

Att permabanna tvillingarna hade hjälpt också.

Steam | Last.fm | Anime-Planet

Pleased to meet you, hope you've guessed my name...

#43 2010-01-09 12:01:37

ccst
Medlem

Jag tycker att ni borde stoppa bråk innan de riktigt utlöser sig, istället för att reda ut det efter.
Sedan inlägget här ovan hjälper ju er jättemycket, för det är ju vettigt och kommer inte leda till bråk? wink

Senast redigerat av ccst (2010-01-09 12:02:16)

LoL NF. >_>

#44 2010-01-09 12:12:06

Balrog
Medlem P27
Från: Storkolm
Registrerad: 2009-01-25

Det kommer inte leda till bråk för alla utom du och xzx håller med.

Steam | Last.fm | Anime-Planet

Pleased to meet you, hope you've guessed my name...

#45 2010-01-09 12:12:36

sEE
Medlem P25
Från: X-Games
Registrerad: 2008-11-12
Webbsida

ccst skrev:

Jag tycker att ni borde stoppa bråk innan de riktigt utlöser sig, istället för att reda ut det efter.
Sedan inlägget här ovan hjälper ju er jättemycket, för det är ju vettigt och kommer inte leda till bråk? wink

Seriöst, rapportera elaka kommenterar osv, och skriv inte tillbaka, då blir det inga jävla bråk.

#46 2010-01-09 12:13:54

Davvepavve
Medlem P31

sEE skrev:

ccst skrev:

Seriöst, rapportera elaka kommenterar osv, och skriv inte tillbaka, då blir det inga jävla bråk.

Mycket klokt sagt.

Mata inte trollen osv.

Här vill jag ha tomt.

#47 2010-01-09 12:14:41

ccst
Medlem

sEE skrev:

ccst skrev:

Men admins (undantag vissa) lyssnar ju inte, hur mycket jag än säger, tycker och klagar. >_>

LoL NF. >_>

#48 2010-01-09 12:19:09

Davvepavve
Medlem P31

ccst skrev:

sEE skrev:

ccst skrev:

Men admins (undantag vissa) lyssnar ju inte, hur mycket jag än säger, tycker och klagar. >_>

Jodå, vi lyssnar.
Men vi kanske inte alltid tycker likadant som den som rapporterar.
Fortsätt rapportera istället.

Här vill jag ha tomt.

#49 2010-01-09 12:20:27

ccst
Medlem

Davvepavve skrev:

ccst skrev:

sEE skrev:

Jodå, vi lyssnar.

Nej, då tappar man orken att fortsätta, då det är meningslöst.

LoL NF. >_>

#50 2010-01-09 12:22:16

Seppälä
Medlem P30

ccst skrev:

Davvepavve skrev:

ccst skrev:

Jodå, vi lyssnar.

Nej, då tappar man orken att fortsätta, då det är meningslöst.

Men det är bättre att fortsätta bråka?
För det har ju löst så mycket.

Råtta.                                           

Sidfot