Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#1 2008-08-30 22:05:19

Miicke
Medlem P28
Från: Karlstad
Registrerad: 2008-08-06

Allt om (mobil)telefoner.

Här kan man ta upp allt som handlar om alla olika sorters telefoner.

Jag har ingen aning om vad jag ska ha för någon signatur.

#2 2008-08-30 22:10:43

jensa92
Medlem P17
Från: Partille
Registrerad: 2008-08-27
Webbsida

Re: Allt om (mobil)telefoner.

Mobil är bara bra till 4 saker... kamera, mp3, internet för att fuska på prov, ringa....
i den ordningen....

http://img161.imageshack.us/img161/7707/sigy.gif
"En Podcast"
Keke:
Zelderu Maryoto blir lycklig av äpplen tror jag
CarlCon 2, du vill inte missa det!!

#3 2008-08-30 22:42:26

xblaj
Medlem
Från: Västergötland
Registrerad: 2008-08-26

jensa92 skrev:

Mobil är bara bra till 4 saker... kamera, mp3, internet för att fuska på prov, ringa....
i den ordningen....

SMS:a?

Pitt: "När jag har haft idrott så vägrar jag alltid duscha eftersom alla ser min pillesnopp. sad"
Lanzar: "Och? Du ser ju dem andras xD"
Pitt: "Det förmodligen, men andras pillesnopp make my snopp go DINGDONGDINGDONGDINGDONGDINGDONG"

#4 2008-08-30 23:06:14

jensa92
Medlem P17
Från: Partille
Webbsida

xblaj skrev:

jensa92 skrev:

i den ordningen....

SCREW SMS, vill bara ha mobil för kamera med extra funktioner.... tongue
och nej, att köpa mobil OCH kamera är osmidigt, vill ha allt i ett tongue

http://img161.imageshack.us/img161/7707/sigy.gif
"En Podcast"
Keke:
Zelderu Maryoto blir lycklig av äpplen tror jag
CarlCon 2, du vill inte missa det!!

#5 2008-08-30 23:09:47

Miicke
Medlem P28

jensa92 skrev:

xblaj skrev:

jensa92 skrev:

i den ordningen....

SCREW SMS, vill bara ha mobil för kamera med extra funktioner.... tongue
och nej, att köpa mobil OCH kamera är osmidigt, vill ha allt i ett tongue

Men mobilkamror är dåliga som fan. Jag använder min mobil nästan bara till att SMS'a och lyssna på musik.

#6 2008-09-03 18:57:00

Lutgerion
Medlem P28
Från: Kungsbacka
Registrerad: 2008-08-03

Skriver som jag gjorde på bilddagboken i Måndags.

Min iPhone hade en knapp som satt lite löst, som inte klickade när man tryckte på den.
Därför bad jag far min att ta med den till jobbet och åka till Telias butik efter jobbet.
För ett par timmar sedan ringde han mig och sade att han inte fick den utbytt, utan Apple hade tydligen bestämt att alla varor ska repareras om de kommer tillbaka.

Är det verkligen rätt av dem att göra så när jag haft den i en dag?
Inte nog med det, jag får den i slutet av veckan. Nog jävlar ska jag ha kompensation för det här.

Far min har skickat ett långt klagobrev.

http://card.mygamercard.net/gbar/360/Lutgerion.gif

If you happen to have read another book about Christopher Robin, you may remember that he once had a swan (or the swan had Christopher Robin, I don't know which), and he used to call this swan Pooh.
That was a long time ago, and when we said goodbye, we took the name with us, as we didn't think the swan would want it any more.

#7 2008-09-03 23:12:19

B3
Medlem
Registrerad: 2008-08-04

Nokia 6220 Classic har jag. smile
5 mpix.

#8 2008-09-04 11:34:03

Miicke
Medlem P28

Jag ska införskaffa en SE W350i inom kort, dags för en ny mobil nu, den jag har nu håller på att rosta sönder inifrån.

#9 2008-09-05 09:24:08

Lutgerion
Medlem P28

Idag gäller det, om jag inte får tillbaka min iPhone idag blir jag ledsen. sad
Då får ni förbereda en ordentlig tröst.

If you happen to have read another book about Christopher Robin, you may remember that he once had a swan (or the swan had Christopher Robin, I don't know which), and he used to call this swan Pooh.
That was a long time ago, and when we said goodbye, we took the name with us, as we didn't think the swan would want it any more.

#10 2008-09-05 09:37:01

Elajas
Medlem P20
Från: här o där
Webbsida

Lutgerion skrev:

Min iPhone hade en knapp som satt lite löst, som inte klickade när man tryckte på den.
Därför bad jag far min att ta med den till jobbet och åka till Telias butik efter jobbet.
För ett par timmar sedan ringde han mig och sade att han inte fick den utbytt, utan Apple hade tydligen bestämt att alla varor ska repareras om de kommer tillbaka.

Inte nog med det, jag får den i slutet av veckan. Nog jävlar ska jag ha kompensation för det här.

De har faktiskt rätt att göra så. Garantin säger att de antingen kan laga din, eller ge dig en likvärdig(alltså, de måste inte ens ge dig en likadan produkt.. bara nästan) produkt.
Vilken av de här de gör väljer dom själva.

hur det är med hur lång tid de har på sig vet jag inte.

Elajas <3 Annejii forever wink

EVfotografi.se | flickr | http://erefredag.se/friday4-3.png

#11 2008-09-05 15:04:48

Ostbullen
Medlem P28
Från: Skåne ofc!

Woo! Ska få en iphone! Mossans chef ville inte ha sin så jag ska få den!

#12 2008-09-05 15:07:47

Dev
Medlem
Registrerad: 2008-08-30

Funderar på att kirra en iphone, verkar nice oO

Kai/Bergsala: Tänk om Smash-eliten vore lika ödmjuka och vänliga som friidrottseliten?
B3: Smash är de enda dom gör, och typ itne är sociala med folk som inte spelar Smash. Lixom, kul att ha på en spelträff?
StarErik: Smashnissar är tråkiga och patetiska. De har knappt spelat något annat spel än Melee de senaste 6 åren. Förutom tråk-Brawl då.
Enoku: Fattar inte varför man skulle spela de andra när Brawl i stort sett är likadant fast med fler karaktärer och banor, uppdaterad grafik och online.
Skomakar'n: Smashspelare är de tråkigaste människor som finns.

#13 2008-09-06 11:16:48

Greensea
Medlem P27
Från: Piteå
Registrerad: 2008-09-02

Elajas skrev:

Lutgerion skrev:

De har faktiskt rätt att göra så. Garantin säger att de antingen kan laga din, eller ge dig en likvärdig(alltså, de måste inte ens ge dig en likadan produkt.. bara nästan) produkt.
Vilken av de här de gör väljer dom själva.

hur det är med hur lång tid de har på sig vet jag inte.

Det är nog någon särskild regel från Apple... Min pappa köpte en Nokia på Elgiganten, och redan efter någon dag så knastrade högtalaren. Han brydde sig dock inte om att gå in med den förrens efter typ 10 dagar, och då sa dem att han skulle ha fått en ny direkt ifall han hade gått in med den inom 7 dagar... hmm

#14 2008-09-09 17:06:27

Papillon
Medlem
Från: Göteborg

Orka ha dyra mobiler. Jag hade knappt våga ha min i fickan.

PSN: PapillonSWE
Steam: Galenpanna
Xbox 360 Galenpanna1

#15 2008-09-10 17:35:28

Mack
Medlem

Jag vill ha en:

Billig
Tålig
Vettig mp3-spelare
Vettig batteritid

Allt annat är 100% skitsamma, tips?

1246 8640 1272

#16 2008-09-10 19:31:48

Ostbullen
Medlem P28
Från: Skåne ofc!

Mack skrev:

Jag vill ha en:

Billig
Tålig
Vettig mp3-spelare
Vettig batteritid

Allt annat är 100% skitsamma, tips?

k750i, tåler fan allt, dock lite svåra att få tag på nu.

#17 2008-09-10 19:42:28

Will
Medlem P17
Registrerad: 2008-08-10

K850.
5mpx.
Xeonblixt. <- Pwnsorz.
Bra musikuppspelning.

LAGG!! ._______.

johnny OoOooOo Radde glider in Vrooom! B3 skriver min signatur big_smile  Raccoon är Awesome
K.K. var här.  Liag haxxar.  .nick tittar in.
Seppälä ville också peta.  Fr4sbokz fick inte. ;_;  KB. KG ftw ;DSkór var hér
Koopa vill också vara med och leka. Davvepavve med. : D  Lifesnoozer
Lord Mario hade vägarna förbi. Lutger håller sig utanför. GMHÖT? Darki is aewsoem|zacke wus hear pewpew was here ^^<3 Will suger penis /Jensa92

#18 2008-09-13 02:56:57

Davvepavve
Medlem P31
Från: Laholm

Sony Ericsson G900 är underbar. Synd att den är lite seg bara.

Här vill jag ha tomt.

#19 2008-09-13 09:42:22

Norden112
Medlem
Från: Varberg

Ungar ad ni än gör! BEställ inga iPhones från usa! Oh inte av privat personer XD Det har jag kunskap om :3
I sommras slet jag ihop 4000 kr och var sugen på en iPhone 3G. Så kolla jag blocket lita och så fanns där en annons:
Hi! My name is andrew and i will be going to the USA for 3 weeks, so i can buy the iPhone 3G for you there and unlock it and send it to you in sweden. Just send me a message and Pay to my Bank Account.

Dum som jag var så köpte ju jag den här lilla "storyn". Jag betalade 4000 kr (inkl frakt) och vänntade i 2 veckor. Ingen telefon!  Jag började bli orolig och kontaktade Andrew igen, men inga svar varken på telefon/mail.
Jag försökte spåra nummret men  ingen abbonent. JAg kontaktade banken och dem kollade upp hansa konto.
Dem sa: Tyvärr den som hafft detta kontot har stängt det så vi kan itne spåra honom. Jag pratade emd polisen, men dem kunde inte mkt göra, Det e som en nål i en höstack. Efter 4 veckros tid så kom det ett paket på posten?! och jag fick allt självförtroende igen! Men allt försvann lika snabbt som det kommit... I lådan låg en så kallad HiPone. (En China kopia av iPhone av märket cect). Den har inte  åäö, 512 mb minne. 1.3 megapixel kamera. Laggar och en helt ny är värd 1500, och jag betalade 4000kr... Ni kan skratta nu!

Iam still In pain of what u people did 2 me!

#20 2008-09-13 12:56:05

Davvepavve
Medlem P31
Från: Laholm

>_<

Seriöst, det där var rätt korkat av dig. För att inte säga väldigt...

Här vill jag ha tomt.

#21 2008-09-13 13:44:49

Norden112
Medlem
Från: Varberg

Davvepavve skrev:

>_<

Seriöst, det där var rätt korkat av dig. För att inte säga väldigt...

du är inte den ända som har sagt det :3 * Jag erkänner mitt misstag! XD *

Iam still In pain of what u people did 2 me!

#22 2008-09-13 13:47:37

KapuX
Medlem P29
Från: Luleå

Norden112 skrev:

Ungar ad ni än gör! BEställ inga iPhones från usa! Oh inte av privat personer XD Det har jag kunskap om :3
I sommras slet jag ihop 4000 kr och var sugen på en iPhone 3G. Så kolla jag blocket lita och så fanns där en annons:
Hi! My name is andrew and i will be going to the USA for 3 weeks, so i can buy the iPhone 3G for you there and unlock it and send it to you in sweden. Just send me a message and Pay to my Bank Account.

Dum som jag var så köpte ju jag den här lilla "storyn". Jag betalade 4000 kr (inkl frakt) och vänntade i 2 veckor. Ingen telefon!  Jag började bli orolig och kontaktade Andrew igen, men inga svar varken på telefon/mail.
Jag försökte spåra nummret men  ingen abbonent. JAg kontaktade banken och dem kollade upp hansa konto.
Dem sa: Tyvärr den som hafft detta kontot har stängt det så vi kan itne spåra honom. Jag pratade emd polisen, men dem kunde inte mkt göra, Det e som en nål i en höstack. Efter 4 veckros tid så kom det ett paket på posten?! och jag fick allt självförtroende igen! Men allt försvann lika snabbt som det kommit... I lådan låg en så kallad HiPone. (En China kopia av iPhone av märket cect). Den har inte  åäö, 512 mb minne. 1.3 megapixel kamera. Laggar och en helt ny är värd 1500, och jag betalade 4000kr... Ni kan skratta nu!

Jag skrattade som fan, helt ärligt.

"Under universitetsåren gjorde Fredrik Kapus många stora upptäckter som avsevärt hjälpt mänskligheten att förstå universum. Men den första, och kanske största, av dem var upptäckten att det finns plåtar i en liten låda under ugnen." ~ Davve

#23 2008-09-14 11:40:06

Lutgerion
Medlem P28

Äsch, det var ju väldigt klantigt av dig. tongue
Skriver från min iPhone nu faktiskt, börjar bli bra på att skriva med två tummar nu.
Man måste ju älska rättstavningssystemet. <3

#24 2008-09-14 12:32:34

Hideous
Medlem
Från: Falköping-ish
Registrerad: 2008-09-06
Webbsida

Lutgerion skrev:

Det finns typ... En knapp. Orka lämna in den för det tongue

#25 2008-09-14 13:34:04

S3bbE
Medlem P53
Från: United States Of Eurasia
Registrerad: 2008-08-11

Nån som vet vart man kan köpa en Iphone för en summa alltså inte typ 300kr i månaden?

Sidfot