Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#1 2009-04-25 20:21:31

Pitt
Sparkad Admin P24
Registrerad: 2008-08-12

Tråden om Apple

http://computing.fnal.gov/software/MacOSX/Apple_logo_Think_Different.png

Think Different.

Taget från Wikipedia för jag orkar inte göra en egen text:

Wikipedia, den fria encyklopedin skrev:

Apple Inc.
Från Wikipedia
(Omdirigerad från Apple)
Hoppa till: navigering, sök
Apple Inc. 
Typ Aktiebolag (NASDAQ: AAPL)
Grundat 1976
Huvudkontor  Cupertino, Kalifornien, USA
Nyckelpersoner Steve Jobs (VD och Grundare)
Steve Wozniak (Grundare)
Timothy D. Cook (COO)
Peter Oppenheimer (CFO)
Jonathan Ive (Designchef)
Bransch Datorhårdvara
Mjukvara
Hemelektronik
Omsättning 19,3 miljarder dollar (2006)
Bruttoinkomst 2,12 miljarder dollar (2006)
Nettoinkomst 1,73 miljarder dollar (2006)
Antal anställda 17 787 (2006)
Slogan Think different
Webbplats www.apple.se
Fotnoter Siffror från 2006 års bokslut
Uppslagsordet Apple leder hit. För skivbolaget, se Apple Records.
Apple Inc. är ett amerikanskt dator- och hemelektronikföretag grundat 1976 av Steve Jobs och Steve Wozniak. Företaget har cirka 18 000 anställda och omsätter årligen runt 20 miljarder dollar.

Apple var en av de tidigaste tillverkarna av persondatorer och var bland annat först med att serietillverka datorer med grafiskt användargränssnitt och datormus. Under 1980-talet hårdnade konkurrensen och Apples marknadsandel krympte. I dag är hemelektronik Apples största affärssegment[1] och de är kända för att ta fram väldesignade och innovativa produkter.[2][3][4]

Några av Apples mest framgångsrika produkter är persondatorn Macintosh, operativsystemet Mac OS X, mp3-spelaren iPod och den Internetbaserade musikaffären iTunes. Apples senaste satsningar inkluderar mobiltelefonen iPhone och Apple TV.

Innehåll [göm]
1 Namnet Apple
2 Produkter
3 Historia
3.1 Macintosh lanseras
3.2 Steve Jobs gör comeback
3.3 Mac OS X och iPod
3.4 iPhone och Apple TV
4 Apple-datorer
5 P.A. Semi
6 Se även
7 Källor
8 Externa länkar

Namnet Apple  [redigera]

Apple I.Det finns många teorier bakom namnet "Apple" (apple=äpple på svenska). Vissa menar att det valdes för att hamna före Atari i telefonkatalogen men äpple ska även ha varit Steve Jobs favoritfrukt och han upplevde en trevlig sommar jobbandes på en fruktträdgård i Oregon. Ytterligare en teori är att namnet är taget efter Beatles skivbolag Apple Records som förövrigt mött Apple Computer i rättsalen i flera omgångar angående just namnet. Det påstås också att det skall anspela på Isaac Newtons äpple.

Apple är ett av världens starkaste varumärken. Brandchannels årliga undersökning utsåg Apple till världens starkaste varumärke år 2004 och för samma år toppade Apple tidningen Wireds årliga "Top 40" som rankar företag som är ledande inom teknik och innovation.[5]

I och med att företaget lanserar allt fler hemelektronikprodukter beslutade de i januari 2007 att ta bort ändelsen Computer från namnet.

Produkter  [redigera]

MacBook (2006)Bland produkterna märks de stationära datorerna iMac och Mac Pro, de bärbara MacBook, MacBook Air och MacBook Pro samt inte minst musikspelarserien iPod med tillhörande hörlurarna iPhonies. Företaget har också numera en stor svit egna mjukvaror främst inriktade på den grafiska branschen. Exempel på dessa är videoredigeringsprogrammet Final Cut, DVD-programmet DVD Studio Pro, musikerprogrammet Logic, videoeffektsprogrammet Motion, komprimeringsprogrammet Compressor, proffsprogrammet för postproduction Shake samt bildredigeringsprogrammet Aperture. Man har även tre program för kontoret som är kompatibla med Microsoft Office och det är Keynote för presentationer och Pages för ordbehandling/sidlayout samt Numbers för kalkylering. Alla nya Macar levereras med programsviten iLife som innehåller iTunes för musik, iPhoto för att organisera och bildbehandla, iMovie för enkel videoredigering, iDVD för att göra DVD-skivor av filmer och foton samt iWeb för att göra webbsidor.

Mindre känt är kanske att Apple har ett antal serverprodukter för företagsmarknaden. Basen i detta utgörs av 1U-servern Xserve som finns med en eller två processorer och blivit mycket populära som noder i beräkningskluster, främst i läkemedelsindustrin. I samma familj återfinns Xserve RAID som är en 3U-modul med plats för 14 hårddiskar. Till denna kan man välja att köra Apples egen SAN-plattform kallad Xsan som gör det möjligt att direktansluta många datorer till samma hårddisk. Det är en populär lösning för studior som sysslar med videoredigering och vill samordna sin lagringsyta. På Xserve körs en serverversion av operativsystemet som kallas Mac OS X Server, och som implementerar en mängd olika tekniker baserad på öppen källkod som till exempel webbservern Apache, applikationservern JBoss och databasservern MySQL. Utöver detta är också en av Apples minst kända produkter WebObjects som används för att utveckla webbtillämpningar baserat på Java-teknik.

På utvecklarkonferensen Worldwide Developers Conference 2005 meddelade Apple att Mac OS X i hemlighet kompilerats för Intel-processorer sedan 2001 och att företaget skulle ersätta IBMs och Motorolas PowerPC-processorer med Intels motsvarigheter. Första modellerna MacBook Pro och iMac lanserades i januari 2006, följt av Mac mini i februari. I mars lyckades några personer med hjälp av diverse hack ta hem den prispott som utlovats för att installera Windows XP på en Mac. I april 2006 släppte dock Apple en betaversion av sitt eget verktyg Boot Camp, som underlättar installationen av Microsoft Windows på Appletillverkade datorer. Boot Camp släpptes i skarp version i oktober 2007, som en del av Mac OS X 10.5 "Leopard".

iTunes är företagets stora satsning på försäljning av musik över Internet. 84% av alla legala nerladdningar av musik i USA sker via iTunes.

Historia  [redigera]

Apples högkvarter ligger i Cupertino, USA och har adressen Infinite Loop 1Apple Computer grundades den 1 april 1976 av Steve Jobs, Steve Wozniak och Ronald Wayne. Ronald Wayne drog sig ganska snart ur det nystartade företaget och ersattes med tiden av Mike Markkula.

Företaget sålde 200 enheter av sin första datormodell Apple I. 1977 lanserades Jobs och Wozniak andra datormodell Apple II som blev en stor succé på hemdatormarknaden och gjorde Apple till en viktig aktör på den växande marknaden.

1980 blev Apple ett börsnoterat företag. Samma år släpptes Apple III. De många problemen med Apple III gjorde dock att modellen gick till historien som en av Apples största floppar.

Medan Apple fortsatte att växa började man leta efter duktiga företagsledare. 1983 övertalade Jobs John Sculley, en av Pepsi-Colas chefer att bli VD för Apple, med den berömda frågan: "Vill du sälja sockervatten resten av livet, eller vill du förändra världen?". Apple anställde Sculley i förhoppning om att förbättra marknadsföringen och därmed företagets försäljning. Samma år släppte Apple den tekniskt avancerade Apple Lisa.

Macintosh lanseras  [redigera]

Den första Macintosh-dator som lanserades 1984 är en milstolpe i datorhistorien.1984 introducerades Macintosh, den första kommersiellt framgångsrika persondatorn med ett grafiskt gränssnitt (GUI, Graphical User Interface). Inspirationen till användargränssnittet kom från Xerox PARC och vidareutvecklades för konsumentbruk. Tekniker som menyer, "drag & släpp", dubbelklick och papperskorgen revolutionerade persondatorn och är fortfarade förhärskande. Macintoshs utveckling påbörjades av Jef Raskin (som dock redan 1981 tvingades avgå efter en dispyt med Jobs).

Framgången med Macintosh ledde till att Apple övergav Apple II till förmån för Mac-produktlinjen. Originalmacen vidareutvecklades till Mac Plus 1986 och utifrån den skapades Mac SE och Mac II 1987 och Mac Classic och Mac LC 1990. Under 1980-talet tog Frog design fram designen på Apples persondatorer.

1985 fick John Sculley och Steve Jobs samarbetssvårigheter. Steve Jobs blev ombedd att lämna företaget och startade istället företaget NeXT.

1989 lanserar företaget sin första bärbara dator med namnet Macintosh Portable. Datorn är förhållandevis stor och klumpig och försäljningssuccén uteblir. 1991 tar Apple hjälp av Sony för att förbättra designen av sin bärbara dator. Resultatet lanseras under namnet PowerBook 100 och blir stilbildande inom bärbara datorer.

1993 släpper Apple en handhållen dator med namnet Newton.

På grund av en stadigt sjunkande lönsamhet fick även John Sculley 1993 lämna Apple Computer och ersattes av Michael Spindler.

1994 byter Apple processorer i sina datorer, från att tidigare ha använt Motorola 680X0-processorer går företaget över till att använda PowerPC-processorer och lanserar därmed de första datorerna i Power Macintosh-familjen. Till en början köper Apple in kopparbaserade PowerPC-processorer från IBM och aluminiumbaserade PowerPC-processorer från Motorola. Snart kommer man dock endast att använda IBM's processorer, då de kopparbaserade processorerna visserligen är något dyrare, men också marginellt snabbare.

1996 ersätter Gil Amelio Spindler som VD tidigt under året. I slutet av året lägger Apple ett uppköpsbud på NeXT.

Steve Jobs gör comeback  [redigera]

iMac G3 (1998)
Ipod har blivit en viktig del av Apples framgångar under senare år.1997 slutför Apple uppköpet av NeXT för drygt 400 miljoner dollar. I och med detta återkommer Steve Jobs och ersätter Gil Amelio som VD för företaget. Steve Jobs påbörjar en stor utrensning och strömlinjeformning av företaget. Apple lanserar sin webbutik Apple Store. Teknik från NeXT finner sin väg in i Apples produkter, främst operativsystemet NeXTSTEP som utvecklats till Mac OS X.

Under Jobs ledning ökades företagets försäljning markant med bland annat iMac lanserad 1998. iMac var den första dator som marknadsfördes kanske i första hand för sitt utseende, även om den också hade andra mycket goda egenskaper. iMac saknade de traditionella portarna för SCSI och ADB och använde istället standarden USB som då var tämligen okänd men senare blivit det dominerande sättet att ansluta periferienheter till datorer. De största nyheterna var annars datorns design samt avsaknaden av diskettstation. Sedan dess har lockande formgivning och kraftfull marknadsföring fungerat väl för Apple.

De första Macintoshmodellerna med FireWire och AirPort lanseras 1999 . Vid millennieskiftet hade datormodellerna bantats ner till endast fyra produktlinjer med klara skillnader. Hemanvändarna hade iMac och iBook, proffsanvändarna hade Power Mac och PowerBook.

2000 lanseras onlinetjänsten iTools. Den döptes 2002 om till .Mac och blev en betaltjänst.

Mac OS X och iPod  [redigera]
2001 Apple släpper den första versionen av operativsystemet Mac OS X samt den första versionen av musikspelaren iPod lite senare samma år.

2002 startar Apple en seriös serversatsning med en rackmonterbar serverdator – Xserve.

2003 lanseras iTunes Music Store.

2004 lanseras iPod mini för att stärka greppet om marknaden för MP3-spelare.

2005 lanseras Mac mini i ett försök att ta sig in på marknaden för lågprisdatorer. Datorn säljs utan skärm, mus och trangentbord för att hålla kostnaderna för kunden nere, och säljs därför med sloganen BYODKM vilket är en förkortning av Bring Your Own Display, Keyboard and Mouse.

2006 byter Apple processortyp i sina persondatorer till x86 med Intel som leverantör. En av Apples äldsta produktlinjer, PowerBook, läggs ner och ersätts av snarlika MacBook Pro. iBook ersätts med MacBook i samband med bytet av processorarkitektur. Ungefär hälften av omsättningen i företaget kommer från försäljning av iPod och musik via Internet. Apple släpper en betaversion av programmet Boot Camp, som låter användaren installera Microsoft Windows på Mac-datorer med Intel-processor.

iPhone och Apple TV  [redigera]
2007 lanseras den ryktesomspunna iPhone samt den tidigare utannonserade Apple TV. Företaget byter namn från Apple Computer Inc. till Apple Inc. med motiveringen att en allt mindre del av omsättningen kommer från datorerna. Apple ifrågasätter i ett öppet brev till de fyra största musikbolagen nyttan av kopieringsskydd på musik som laddas ner via internetbutiker. [2] [3]

Den 11 juli 2008 lanserades iPhone 3G.

Apple-datorer  [redigera]

iMac G4 (2002)
Power Mac G4 Quicksilver (2002)Urval av Apples datorer. Se även Lista över produkter från företaget Apple.

Apple I
Apple II
Apple Lisa/Macintosh XL
Apple Newton
Apple Macintosh:
Apple Macintosh Plus
Apple Macintosh Portable
Apple Power Macintosh
Apple Power Macintosh G3
Apple Power Mac G4
Apple Power Mac G5
Apple Xserve
Apple iMac
Apple eMac
Apple iBook
Apple PowerBook
Apple MacBook
Apple MacBook Air
Apple MacBook Pro
Apple Mac mini
Apple Mac Pro

P.A. Semi  [redigera]
I april 2008 köpte Apple processortillverkaren P.A. Semi för knappt 1,7 miljarder kronor.

Detta har väckt livliga diskussioner, då P.A. Semi tillverkar processorer av typen PowerPC, samma typ som Apple hade i sina datorer fram till 2006. Dessutom planerade Apple att låta P.A. Semi tillverka en strömsnål PowerPC G5-processor åt PowerBook-serien, men detta avbröts hastigt då Apple senare gick över till Intels processorer.

Det diskuteras nu om Apple planerar att återgå till PowerPC. Men det anses även troligt att anledningen till att Apple köpte upp P.A. Semi för få in kunskapen som företaget besatt om kretsar och processor. För att sedan kunna utnyttja dessa kunskaper och eventuellt utveckla egna kretsar till kommande deras bärbara datorer samt iPhone.

Apple har gått en lång väg, från Macintosh 128K: http://www.classiccmp.org/dunfield/mac/h/mac1.jpg till iMac: https://computerstore.ksu.edu/images/apple/imac27.jpg

Diskutera allt om Apple, Macs, iPhone, iMovie, iChat, iPod, iTunes och Finder som är på min avatar.

Senast redigerat av Pitt (2009-12-09 14:44:25)

Jag har stuckit från NF. Orkar inte med.

#2 2009-04-25 21:13:33

Nintendo_Freak
Medlem P26
Registrerad: 2008-08-26

Re: Tråden om Apple

"Lieutenant Dan invested money in some fruit company, then one day, he told me we never had to worry about money any more!"

http://card.mygamercard.net/gbar/freaky+sprayer.gif

#3 2009-04-25 22:08:09

Lord Mario
Administratör P30
Från: Örebro
Registrerad: 2008-08-03

Apple är överskattade.

Snarkning snarkning och sova på natten, och jag sover när jag är trött på att vara trött.
jga kna itne staav! >:

#4 2009-04-25 22:12:40

Miicke
Medlem P28
Från: Karlstad
Registrerad: 2008-08-06

Vi har en Apple IIE, eller vad den nu heter, hemma i källarn. Jag vill packa upp den, men får inte för pappa >:

Jag har ingen aning om vad jag ska ha för någon signatur.

#5 2009-04-25 22:19:42

Pitt
Sparkad Admin P24

Jag har en fråga till er med iMac: Finns det något uttag för sådana här: http://www.made-in-china.com/image/2f0j … -AA06-.jpg

Eller vad det nu är för sort. Samma som är i vanliga datorer, modem, spelkonsoller... Nätverkskabel, en vanlig. Ni vet vad jag menar? Har iMacs ett sånt uttag? Eller MÅSTE man ha trådlöst? noes

#6 2009-04-25 22:27:55

Theorell
Medlem P33
Från: Huskvarna/Visby
Registrerad: 2008-08-04
Webbsida

Pitt skrev:

Jag har en fråga till er med iMac: Finns det något uttag för sådana här: http://www.made-in-china.com/image/2f0j … -AA06-.jpg

Eller vad det nu är för sort. Samma som är i vanliga datorer, modem, spelkonsoller... Nätverkskabel, en vanlig. Ni vet vad jag menar? Har iMacs ett sånt uttag? Eller MÅSTE man ha trådlöst? noes

"Inbyggt 10/100/1000BASE-T gigabit Ethernet (RJ-45-kontakt)"

Själv har jag en G5:a som arbetsdator.

Viam inveniam aut faciam

Fodere an non fodere

#7 2009-04-25 22:28:48

Pitt
Sparkad Admin P24

Pitt skrev:

ARGH! Det är inte en sån, får jag se nu. Kan visa bild på vad jag menar imorgon.

#8 2009-04-25 22:35:34

Theorell
Medlem P33
Från: Huskvarna/Visby
Webbsida

Pitt skrev:

Pitt skrev:

ARGH! Det är inte en sån, får jag se nu. Kan visa bild på vad jag menar imorgon.

Vad snackar du om? tongue

Viam inveniam aut faciam

Fodere an non fodere

#9 2009-04-25 22:52:40

Lord Mario
Administratör P30
Från: Örebro

Theorell skrev:

Pitt skrev:

Pitt skrev:

En vanlig nätverkssladd?

Snarkning snarkning och sova på natten, och jag sover när jag är trött på att vara trött.
jga kna itne staav! >:

#10 2009-04-25 23:02:36

Nintendo_Freak
Medlem P26

Miicke skrev:

Vi har en Apple IIE, eller vad den nu heter, hemma i källarn. Jag vill packa upp den, men får inte för pappa >:

Gör det när han sover!

Eller när han inte är hemma...då blir han nog glad! smile

http://card.mygamercard.net/gbar/freaky+sprayer.gif

#11 2009-04-26 00:32:31

Miicke
Medlem P28
Från: Karlstad
Registrerad: 2008-08-06

Nintendo_Freak skrev:

Miicke skrev:

Gör det när han sover!

Eller när han inte är hemma...då blir han nog glad! smile

Det går säkert jättebra, den är nerpackad i kartonger med några miljoner varv silvertejp runt, den har inte precis stått oigentejpad och absorberat damm...

Det som är mest skyddat är nog de jävla programmen, bommul och bubbelplast kring varenda diskett :3

Han har inte startat den sedan '94... Undrar ifall den funkar, eller ifall alla disketterna har torkat...

Jag har ingen aning om vad jag ska ha för någon signatur.

#12 2009-04-26 07:20:59

Pitt
Sparkad Admin P24

Lord Mamma skrev:

Theorell skrev:

Pitt skrev:

En vanlig nätverkssladd?

Den där jag visade en bild på? Det var inte en sån jag menade. Eller vänta, vad var det Theo sa om RJ-45? Tror det är en sån jag menar. Om nån har ett 360 eller PS3 så är det nätverkskabelport på dessa. En sån form. Kan söka på Internet efter en som jag menar.

Okej, så. Den där pilen där? Ser ni? Som pekar ner? Den det står Ethernet Cable över? Det är en sån kabel jag menar. Har iMac portar i den formen?

http://z.about.com/d/xbox/1/5/z/F/360back1copy.jpg

Jag tror det är en RJ-45 men inte helt säker. Nån med iMac får bekräfta om den har en sån.

Senast redigerat av Pitt (2009-04-26 07:24:12)

#13 2009-04-26 09:25:30

jensa92
Medlem P17
Från: Partille
Registrerad: 2008-08-27
Webbsida

Lord Mamma skrev:

Apple är underskattade.

Fix'd

Apple är fett underskattat...
person1:"nej jag vill inte ha mac, windows är bättre"
person2:"Varför?"
person3:"....ehhh.. GTFO!"

Och med apple, om du medar iPod/iPhone så är dom ju så jävla bra, så överskattat.. nix

Dock föredrar jag oftast windows själv, för att det är det jag är van vid smile

Senast redigerat av jensa92 (2009-04-26 09:26:10)

http://img161.imageshack.us/img161/7707/sigy.gif
"En Podcast"
Keke:
Zelderu Maryoto blir lycklig av äpplen tror jag
CarlCon 2, du vill inte missa det!!

#14 2009-04-26 09:34:03

Scottani
Medlem P13
Registrerad: 2008-08-05

Jag har mer än 10 saker ifrån Apple i mitt hus. smile

http://card.mygamercard.net/gbar/heroinhans.gif
Koopa: Just ja, du är en knatte, glömde det.
LM har rolig röst. =3

#15 2009-04-26 10:27:16

Blader
Medlem

Jag vill ha en iPhone.

#16 2009-04-26 10:31:42

Tingle
Medlem P28
Från: Nälsta/Stockholm
Registrerad: 2008-09-03

Lord Mamma skrev:

Apple är överskattade.

indeed.

http://i225.photobucket.com/albums/dd312/d4gge/LMADEMODOWNLOADxD-1.png

#17 2009-04-26 11:41:18

Darki
Medlem P12
Från: Vänersborg

Jag skulle gärna vilja ha en MAC. Om det inte vore så jävla löjligt dyrt.

erefest?

Skomakar'n var här. DDddddddddd:: sSSS::

#18 2009-04-26 12:31:57

Lutgerion
Medlem P28
Från: Kungsbacka

Började inte uppskatta Apple förrän de visade iPhone 3G. Kommer ha kvar den riktigt länge. ^^
Det enda som inte är så bra är väl den icke befintliga kontakten med andra telefoner. Men hur ofta vill man dela filer ändå?
Någon gång tänker jag jailbreaka den också. E:

http://card.mygamercard.net/gbar/360/Lutgerion.gif

If you happen to have read another book about Christopher Robin, you may remember that he once had a swan (or the swan had Christopher Robin, I don't know which), and he used to call this swan Pooh.
That was a long time ago, and when we said goodbye, we took the name with us, as we didn't think the swan would want it any more.

#19 2009-04-26 12:53:10

Rudmarker
Medlem P32
Från: Tidaholm

Skall skaffa mig en iPhone så snart som möjligt. Nästa månad förhoppningsvis. :3
Har en gammal iPod just nu, som har fungerat bra i 3-4 år. Förstår inte hur jag har klarat mig med 1GB i alla dessa år. o: ...och iTunes ftw. <3

Senast redigerat av Rudmarker (2009-04-26 12:54:43)

#20 2009-04-26 13:01:39

Darki
Medlem P12
Från: Vänersborg

Rudmarker skrev:

och iTunes ftw. <3

Ehm nej... :3

fb2k och Exaile <3

erefest?

Skomakar'n var här. DDddddddddd:: sSSS::

#21 2009-04-26 13:09:15

jensa92
Medlem P17
Från: Partille
Registrerad: 2008-08-27
Webbsida

Rudmarker skrev:

...och iTunes ftw. <3

Winamp skare' va

http://img161.imageshack.us/img161/7707/sigy.gif
"En Podcast"
Keke:
Zelderu Maryoto blir lycklig av äpplen tror jag
CarlCon 2, du vill inte missa det!!

#22 2009-04-26 13:16:16

Liag
Medlem P29
Från: Internet 2.1
Registrerad: 2008-08-10
Webbsida

Steve Jobs är verkligen en jävla idiot.

Apple är väl okej för det mesta. Mer överhypat teknologiföretag får man leta efter. http://suregottold.com/ har ganska många poänger.

Min profil på Ångsamhälle
Dålig musik
Will var här. ;D

▄█▀ █▄ █▄█ ▀█▀▄█▀

#23 2009-04-26 13:16:55

Lutgerion
Medlem P28
Från: Kungsbacka

Rudmarker skrev:

Skall skaffa mig en iPhone så snart som möjligt. Nästa månad förhoppningsvis. :3
Har en gammal iPod just nu, som har fungerat bra i 3-4 år. Förstår inte hur jag har klarat mig med 1GB i alla dessa år. o: ...och iTunes ftw. <3

Trevligt! big_smile
Svart? Vit? Åtta eller sexton GB?

Jag skulle helst slippa iTunes faktiskt, men så länge det håller min telefon vid liv är det helt okej. P:

http://card.mygamercard.net/gbar/360/Lutgerion.gif

If you happen to have read another book about Christopher Robin, you may remember that he once had a swan (or the swan had Christopher Robin, I don't know which), and he used to call this swan Pooh.
That was a long time ago, and when we said goodbye, we took the name with us, as we didn't think the swan would want it any more.

#24 2009-04-26 13:35:21

Rudmarker
Medlem P32
Från: Tidaholm

Lutgerion skrev:

Rudmarker skrev:

Trevligt! big_smile
Svart? Vit? Åtta eller sexton GB?

Jag skulle helst slippa iTunes faktiskt, men så länge det håller min telefon vid liv är det helt okej. P:

Svart 8GB blir det nog. Tror jag klarar mig på det. ^^
Frågan är bara var jag ska köpa någonstans?

#25 2009-04-26 13:39:30

Hellis
Medlem P18
Från: Bollnäs
Webbsida

Har en MacBook och en iPod Touch.
Riktigt skönt med Mac, allt är så mycket smidigare.

Am I crazy? Or am I so sane that I just blew your mind!?

Portfolio - Flickr  - DeviantART

Sidfot