Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#51 2008-09-16 23:39:24

Patient B5
Medlem
Registrerad: 2008-09-03

Re: Fallout 3 - War. War Never Changes.

Hehehe, säga vad man vill om Fallout 2, men nog fan hade det känsla för detaljer. Jag minns nån gång när jag skapade karaktärer efter personer i min närhet, dvs nån som var jävligt smart men ful som fan och nån som var ganska stark men hade 1 i IQ. HUrsomhelst, detaljen gick ut på att tala med Torr i Klamath, han den klent begåvade byfånen du vet. Nu lät han plötsligt som en professor i ens öron wink Men det är väl ingen direkt hemlighet att intelligens och agility var de absolut viktigaste skillsen i spelet, hade du inte bra i dem fick du ta betydligt tråkigare vägar i spelet, så på det sättet håller jag med i ditt resonemang att vägarna är begränsade.

Roses are red
Violets are blue
All my base are belong to you

#52 2008-09-16 23:43:39

Anders
Medlem
Från: Gävle
Registrerad: 2008-08-26

Begränsade sidequest!?  O_O
Är det bara ni som spekulerar eller har dom sagt nåt om det?
Det är ju sidequestandet där man får välja hur man löser uppgiften som är det roligaste ju!

http://card.mygamercard.net/gbar/Qnark.gif
Spelar mest just nu: Modern Warfare 2

Wiiner: Att vara emot homosexuella är rasistiskt.

#53 2008-09-16 23:54:25

Ottoman
Medlem
Registrerad: 2008-09-12

Anders skrev:

Det är ju sidequestandet där man får välja hur man löser uppgiften som är det roligaste ju!

Mjä, jag spekulerar bara.
Men Bethesta har sagt att dom prioritera huvuduppdraget och satsar mer på en sammansatt upplevelse.
En positiv grej är i alla fall att "Random encounters" kommer säkerligen bli mer underhållande då man verkligen blir tagen på sängen!
Typ 50-speltimmar ungefär är vad jag har hört, ta bort 10 så kommer man nog närmare verkligheten.

#54 2008-09-17 00:06:16

Anders
Medlem

Ottoman skrev:

Anders skrev:

Men Bethesta har sagt att dom prioritera huvuduppdraget och satsar mer på en sammansatt upplevelse.
En positiv grej är i alla fall att "Random encounters" kommer säkerligen bli mer underhållande då man verkligen blir tagen på sängen!
Typ 50-speltimmar ungefär är vad jag har hört, ta bort 10 så kommer man nog närmare verkligheten.

Men i första Fallout som jag håller på att spela nu är ju huvudstoryn inte alls i fokus. Uppskattar faktiskt om dom gör den lite mer intressant. Men jag vill fortfarande ha min frihet!

#55 2008-09-17 00:21:21

Patient B5
Medlem

Anders skrev:

Ottoman skrev:

Anders skrev:

Men i första Fallout som jag håller på att spela nu är ju huvudstoryn inte alls i fokus. Uppskattar faktiskt om dom gör den lite mer intressant. Men jag vill fortfarande ha min frihet!

Det är likadant i tvåan. Upplägget är ungefär som ett Simpsonsavsnitt. Du har ett mainquest, men på jakt efter en lösning stöter du på ett nytt problem, ett större, så utgången är annorlunda än anslaget kan man säga wink Hoppas verkligen att så är fallet även med trean, mainquestet att leta reda på sin far känns ju inte direkt inspirerande...

Roses are red
Violets are blue

#56 2008-09-17 09:33:08

Ziggy_Stardust
Medlem
Registrerad: 2008-09-01

Buggarna i spelen var ju bedrövliga, men om man patchar spelet direkt innan man börjat spela så slipper man iaf att sina sparfiler slutar fungera. Så att man måste börja om när man skjutit sig hela vägen till San Fransisco.

Något jag tyckte var väldigt roligt var när jag gjorde en karaktär som bara slogs med händerna. Taktiken gick ut på att lura dem runt ett hörn, slå dem i pungen och sparka dem i huvudet och ögonen när de ligger ner. I början har man bara en vanlig spark, men senare kommer snap kick, hook kick och allt va de hette. Det var ett väldigt roligt spelsätt, lite svårt då och då, men då fick men försöka prata sig ur situationen.

Frihet alltså.

#57 2008-09-17 10:25:24

Dororo
Medlem 11
Från: Festen
Registrerad: 2008-08-05
Webbsida

Verkar intressant faktiskt...

Kanske blir ett köp. smile

_|_|_|_| _|_|_|_|    _|_|_|  _|_|_|_|_| http://www.skype-emoticons.com/images/emoticon-00115-inlove.gif
_|          _|          _|                  _|     
_|_|_|    _|_|_|      _|_|_|          _|             
_|          _|                    _|        _|                                     
_|          _|_|_|_|  _|_|_|           _|

#58 2008-09-17 12:14:53

Mandrag Ganon
Medlem
Registrerad: 2008-09-07

Patient B5 skrev:

Anders skrev:

Ottoman skrev:

Det är likadant i tvåan. Upplägget är ungefär som ett Simpsonsavsnitt. Du har ett mainquest, men på jakt efter en lösning stöter du på ett nytt problem, ett större, så utgången är annorlunda än anslaget kan man säga wink Hoppas verkligen att så är fallet även med trean, mainquestet att leta reda på sin far känns ju inte direkt inspirerande...

Du har ju både Brödraskapet av stål och Enklaven. Något måste de väl kunna koka ihop. roll Jakten på fadern eller farbrorn är väl ungefär det äldsta kortet i leken av skenmanövrar. Frågan är ju mest vad de gör av det.

It's good to be gone.

#59 2008-09-18 18:27:15

Nedech
Medlem

Hur mycket kräver spelet?

Fall ur glömska stolt och stark
gjut mitt blod i fäders mark
följt mitt nästa genom strid
vid hans sida stolt bredvid

#60 2008-09-18 21:55:12

Patient B5
Medlem

Nedech skrev:

Hur mycket kräver spelet?

Taget från officiella hemsidan:

What are the PC system requirements?
We won’t know for sure until we are much closer to the game’s release. Until then we won’t speculate on what kind of processor or video card you might need.

Om det beror på att de glömt av en FAQ-del som de inte har svarat vet jag inte, men det är lite dåligt att inte ha fixat fram såna siffror såpass nära release. Min kvalificerade gissning är att klarar din dator Oblivion så klarar den Fallout 3.

Roses are red
Violets are blue

#61 2008-09-18 21:56:54

Anders
Medlem

Patient B5 skrev:

Min kvalificerade gissning är att klarar din dator Oblivion så klarar den Fallout 3.

Jo, det är ju samma motor och dom kanske till och med har haft tid att optimera den.

#62 2008-09-19 21:25:13

Theorell
Medlem P33
Från: Huskvarna/Visby
Registrerad: 2008-08-04
Webbsida

Anders skrev:

Patient B5 skrev:

Min kvalificerade gissning är att klarar din dator Oblivion så klarar den Fallout 3.

Jo, det är ju samma motor och dom kanske till och med har haft tid att optimera den.

Det borde bli liiiite mer än Oblivion.

Peter Hines på Bethesda:
“So, it’s not Crysis but it’s not solitary, and hopefully it’s as scalable as possible. So if you’ve got a shit-hot machine and you’ve got all the latest video cards, and whatnot, then it’ll look amazing, but if you’ve got a standard gaming rig then it still runs good.”

Viam inveniam aut faciam

Fodere an non fodere

#63 2008-10-26 15:38:36

Patient B5
Medlem

Du hade rätt, Theo. Min dator kommer t ex inte klara av Fallout 3 sad

Anyhoo, spelet släpps på torsdag, lagom till deadline för min hemtenta och lagom till svärmor far hem. Perfekt timing!

GT har gjort en Fallout Retrospective: http://www.gametrailers.com/player/42026.html som är värd att checka in!

Roses are red
Violets are blue

#64 2008-10-28 13:09:27

Patient B5
Medlem

IGN:s recension är uppe för beskådning:
Betyg: Spoiler: 9.6

IGN UK är som vanligt mer nyanserade och ger Fallout 3 "bara" Spoiler: 8.8, vilket säkert är ett mer rättvisande betyg: Recensionen hittar ni här.

Roses are red
Violets are blue

#65 2008-10-28 13:15:49

Dala
häst P38
Registrerad: 2008-09-02

Ser bra ut hur som helst.. Det rättvisande betyget är ju mer än behövligt för att jag ska hajpa vidare. smile

Tihi.

#66 2008-10-28 13:28:51

Robiin
Medlem F100
Från: Karlstad

Patient B5 skrev:

IGN UK är som vanligt mer nyanserade och ger Fallout 3 "bara" Spoiler: 8.8, vilket säkert är ett mer rättvisande betyg: Recensionen hittar ni här.

Känns faktiskt som att IGN ger för höga betyg väldigt ofta. Jag som alltid litat på dem, känns som någon ny idé de hade. Började med GTA IV tror jag tongue

massa effekter 2 <3

#67 2008-10-28 13:46:56

SimonRRRR
Medlem P30
Från: Kalix
Registrerad: 2008-08-30

Jag väntar till GT gör en videoreview.
Blir bäst så. smile

You'll break, your fucking back!
THE SPINE SPLITTER!

#68 2008-10-28 14:05:32

Patient B5
Medlem

Robiin skrev:

Patient B5 skrev:

Känns faktiskt som att IGN ger för höga betyg väldigt ofta. Jag som alltid litat på dem, känns som någon ny idé de hade. Började med GTA IV tror jag tongue

Exakt min uppfattning. Det råder nån jävla inflation i deras betygssystem. Jag menar, ska man få ett så högt betyg så ska spelet väntas bli en odödlig klassiker, typ Ocarina of Time, FFVII, Metroid Prime och varför inte Resident Evil 4? Spel som är lite banbrytande sådär. Det tror jag inte är fallet om Fallout 3, även om det alldeles säkert är ett mycket bra spel som förtjänar minst en 8. Föredrar i regel källor som är lite snålare med betygen, t ex Gamespot (även om deras betyg inte är helt tillförlitligt det heller)

SimonRRRR skrev:

Jag väntar till GT gör en videoreview.
Blir bäst så. smile

Seconded smile Fast då får man antagligen vänta tills det har släppts sad

Senast redigerat av Patient B5 (2008-10-28 14:07:14)

Roses are red
Violets are blue

#69 2008-10-28 16:02:41

Hamtoast
Medlem P32
Från: Skåne - Lund
Webbsida

EEEEEEEEEEEEE big_smile     Längtar enormt mycket nu big_smile  bara två dagar kvar!

"Hamtoast has saved civilisation, only he doesn't know it. Neither do you"
Tryck på länkarna under för att se allt jag gjort inom fotografi
Fotografi: http://www.hamtoast.com
http://card.mygamercard.net/gbar/Hamtoast1989.gif

#70 2008-10-28 16:32:30

Robiin
Medlem F100
Från: Karlstad

Här har ni en svensk recension av Level. Verkar lite mer, äkta (om det nu är rätt ord), än IGN
http://loading.se/review.php?review=1345

Betyg: Spoiler: 8/10

massa effekter 2 <3

#71 2008-10-28 16:46:44

Theorell
Medlem P33
Webbsida

En bättre svensk recension av PC Gamer.
http://www.pcgamer.se/artiklar/20081028/fallout-3/

Del att den inriktar sig på PC-versionen och dels behandlar den de förhoppningar vi, som spelar Fallout, har på spelet.

Viam inveniam aut faciam

Fodere an non fodere

#72 2008-10-28 19:51:07

kiramitsahne
Medlem F
Från: #erefest

Fan vad jag blev sugen på detta nu!

<__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________<
                                                                                                                                                YO MAN THOSE GLASSES
<__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________<

#73 2008-10-28 20:37:43

Patient B5
Medlem

Theorell skrev:

En bättre svensk recension av PC Gamer.
http://www.pcgamer.se/artiklar/20081028/fallout-3/

Del att den inriktar sig på PC-versionen och dels behandlar den de förhoppningar vi, som spelar Fallout, har på spelet.

Jävligt bra recension! Det verkar som om folk som inte spelat föregångarna kommer störa sig mindre än oss som är lite mer hardcore wink

Roses are red
Violets are blue

#74 2008-10-28 20:59:20

Jakob
Medlem
Registrerad: 2008-08-27

Har spelat i några timmar nu. Fyfan vad jag älskar spelet.
Har knappt börjat på main questet ännu, håller fortfarande på med side quests, och jag har ändå kört i 6-7 timmar.

Det är "Oblivion with guns" i princip. Men det betyder absolut inte att man inte gillar Fallout 3 om man inte gillade Oblivion. Nej, spelen är så unika på andra sätt. Så ni som tänker "Jag ska inte köpa Fallout 3 för jag gillade inte Oblivion" kan ta er i röven och ge Fallout 3 en chans ändå, det är ett helt otroligt fantastiskt spel. Än så länge.

#75 2008-10-28 21:25:29

Theorell
Medlem P33
Webbsida

.:Jacke:. skrev:

Har spelat i några timmar nu. Fyfan vad jag älskar spelet.
Har knappt börjat på main questet ännu, håller fortfarande på med side quests, och jag har ändå kört i 6-7 timmar.

Det är "Oblivion with guns" i princip. Men det betyder absolut inte att man inte gillar Fallout 3 om man inte gillade Oblivion. Nej, spelen är så unika på andra sätt. Så ni som tänker "Jag ska inte köpa Fallout 3 för jag gillade inte Oblivion" kan ta er i röven och ge Fallout 3 en chans ändå, det är ett helt otroligt fantastiskt spel. Än så länge.

Anledningen till att vi hatar termen "Oblivion with guns" är inte för att vi hatar Oblivion utan att vi hatar vad Bethesa har gjort med Fallout-universumet...

Viam inveniam aut faciam

Fodere an non fodere

Sidfot