Inofficiellt forum för Nintendo i Sverige

Du är inte inloggad.

Meddelande

Detta forum är nu ett arkiv för gamla minnen! Det går ej att registrera sig eller skriva på detta forum.
Vi hänvisar till nf2.se för vidare diskussioner.

#26 2009-03-08 14:21:46

Fröken Keke
Medlem F29
Från: Solna.
Registrerad: 2008-08-04
Webbsida

Re: Era 360-spel

Pulka skrev:

Rolig särskrivning.

Hahaha!

Jag har bara 173 spel. :<

HÖST!

(Jag vet att det är vår nu, men det är så fint med hösttext, så den får vara kvar.)

#27 2009-03-08 21:45:03

Doopliss
Medlem P31

glömde DMC 4, lade till det nu. Skrev vad jag tyckte om spelen också.

Senast redigerat av Doopliss (2009-03-08 21:52:19)

http://i230.photobucket.com/albums/ee205/Da_doppen/SFsig.jpg
Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.
Wii nr: 0616 3098 3534 5752
Brawl FC: 1161-1624-4802      DBZBT3 FC: 4210-3414-9824     GT: Doopliss Swe

Jag är nu officiellt ett Doopliss-fan. - Keke

#28 2009-03-29 23:59:39

GodmorgonHerrnÖnskasTe?
Medlem 11
Från: Göteborg
Registrerad: 2008-08-05

Guitar Hero III: Legends of Rock - jag har spelat det här bögigt mycket men har till slut tröttnat. 8/10
Guitar Hero II: Det här har jag spelat ännu mer men det har en sann själ. 10/10 <3
FIFA 08: Lol dunno har inte testat än
NHL 08: -..-
Mass Effect: Har ej heller hunnit spela än. xD
Blue Dragon: Bögiga tonåringar räddar världen på samma sätt som alla andra. Yay. Dock välgjort och snyggt. Jag har spelat det 110h+. 6/10
Lost Planet: Underskattat. Jag har knarkat detta, ja. 8/10
Naruto: Rise of A Ninja: Väldigt, väldigt fin cell-shading, rolig spelvärld men lite repetitivt spelupplägg. Narutoälskare blir dock glada. 7/10
Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts: RARE lyckas inte skapa någon magisk känsla. Random spel med hederliga figurer. Svag 7/10
Viva Piñata - Trots att jag orkade samla på mig 1000/1000G så är spelet inte så fantastiskt som alla säger - bara jättebra. 8D 8/10
Oblivion - Har otroligt mycket kvar att göra, men hittills förtjänar det en stark 8/10 (för mycket buggar för 9)
PES 08: Lol dunno yet
Table Tennis: lol dunno yet
Need For Speed: Prostreet: lol dunno yet
Skate. - Otroligt bra skatespel. Nästan perfekt. 9/10
Thrillville: Off the Rails: Spelade bara för achievements. Det som räddar skiten från bottennapp är...wtf, ingenting. 2/10
King Kong: Rejält jävla underskattat. svag 7/10
Rayman Raving Rabbids - Episkt spel. 6/10
Halo 3 - Har precis börjat. wink

http://card.mygamercard.net/SV/gbar/GMHOT.gif
This is usually the part where people starts screaming
Sko var här. >:3 Lifesnoozer också :3

#29 2009-04-09 01:37:58

GodmorgonHerrnÖnskasTe?
Medlem 11

Bumpelilillebumpi

#30 2009-04-09 03:33:19

Doopliss
Medlem P31

Skaffade Armored Core 4 härom dagen, det var rätt boring XD

http://i230.photobucket.com/albums/ee205/Da_doppen/SFsig.jpg
Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.
Wii nr: 0616 3098 3534 5752
Brawl FC: 1161-1624-4802      DBZBT3 FC: 4210-3414-9824     GT: Doopliss Swe

Jag är nu officiellt ett Doopliss-fan. - Keke

#31 2009-04-26 21:01:47

Vapnet
Medlem P26
Registrerad: 2008-08-30

Har CoD WaW också. Varvade det på en morgon. 4/5

http://img525.imageshack.us/img525/2811/gmansig.jpg
Time Dr. Freeman
Mrs Moon: när jag såg cjuubs snåpp då föll ja pladask
Mandrag Ganon: Det gjorde den när den såg dig med.
Bättre halka på golvet än att slinta med tungan"

#32 2009-06-01 22:57:58

Dk-attack
Ny Medlem
Registrerad: 2009-05-31

Jag har några kul smile
Fable 2 (bäst!)
Halo 3
Burnout Paradise
Dead Rising
GTA IV
Assassins Creed
Guitar hero 2&3
Time Shift
Fight Night Round 3
The orange box
Det är en fin liten samling tycker jag, och hoppas att den kommer få lite utökning av mass effect och assassins creed 2 snart big_smile

#33 2010-07-18 12:21:35

Skógvur
Meðlem 29

http://i375.photobucket.com/albums/oo191/Skomakarn/Folk/Ensambilder/Mig/Bild2010-07-18kl12072.jpg

Nu djävlar. Sparkar i gång om några timmar.

http://i375.photobucket.com/albums/oo191/Skomakarn/alfagraLand.png

Nær dú hev brøtið alla regla som brjúta gár, og dú hev sleikt av dín sár.
Nær dað er hvarki din angr ellr pasjón som râr, hven sit dú í gjenn með dá?

#34 2010-07-18 12:24:32

Philip Cristofer Lönn
Medlem P28
Från: Ljungby
Registrerad: 2008-08-29
Webbsida

Men sluta köp dåliga spel.

Ami: Du är grym Philip. big_smile
Philip Cristofer Lönn: Jag är best eu!
Ami: Såklart är du det. big_smile
Var glad att du är du och ingen annan.

#35 2010-07-18 12:26:32

Skógvur
Meðlem 29

Philip Cristofer Lönn skrev:

Men sluta köp dåliga spel.

Om du icke spelat det, så tala icke ut.
Jag vet inget om vad jag tycker om det än, mera än att det ser löjligt läckert ut. Jag skall spela innan jag säger något.

#36 2010-07-18 12:29:21

Philip Cristofer Lönn
Medlem P28
Webbsida

Snyggt? Som fan. Skitdåligt och inte kul? Ja.

#37 2010-07-18 12:46:30

Lutgerion
Medlem P28
Från: Kungsbacka
Registrerad: 2008-08-03

Sitter just nu och spelar Alan Wake med Wii motion plus samtidigt som jag balanserar en kruka med ormbunke på huvudet.

http://card.mygamercard.net/gbar/360/Lutgerion.gif

If you happen to have read another book about Christopher Robin, you may remember that he once had a swan (or the swan had Christopher Robin, I don't know which), and he used to call this swan Pooh.
That was a long time ago, and when we said goodbye, we took the name with us, as we didn't think the swan would want it any more.

#38 2010-07-18 12:50:32

Skógvur
Meðlem 29

Det tänker jag som sagt icke säga ett ord om innan jag spelat det. Ha'r du spelat det?

#39 2010-07-18 13:05:00

Andy
Medlem P17
Från: SKÅNE!
Registrerad: 2008-09-07
Webbsida

Ooh, fin tråd att leka i!

Mass Effect - 10/10 - Hade det inte varit för att tLoZ hade haft ett så pass stort nostalgiskt värde för mig hade jag förmodligen kunnat säga att detta är den bästa spelserien någonsin.

Mass Effect 2 - 10/10 - Fortsatt handling från ettan och ännu bättre gameplay gör detta till ett ännu bättre spel.

Fable II - 8/10 - Onekligen ett mysigt spel, men tyvärr en riktig besvikelse på grund av både hype och efter att ha spelat ettan.

Rockband - 8/10 - Visst finns det bättre musikspel nu med förbättrade trummor och Fan och hans moster, men detta var originalet. Datsit

Red Dead Redemption - 8/10 - GTA IV fast bättre, det är väl allt jag har att säga. Stort underhållningsvärde, bra röstskådespel, men relativt repetitivt.

GTA IV - 6/10 - Ja, alla verkar älska detta spel, men vem fan vill ha någon jävla slav som huvudperson? Rasisten inom mig förstörde mycket ... tillsammans med det dåliga gameplayet, handlingen och den missriktade ilskan. Jag antar att man måste vara sadistisk av naturen för att avnjuta detta lir, men själv får jag skuldkänslor varje gång jag råkat köra över en oskyldig gammal dam.

Project Gotham Racing 4 - 8/10 - Näst efter Rallisport Challenge till XBOX det bästa rallyspelet jag någonsin rört vid. 8:an representerar maxbetyget för rallyspel för mig ... antar jag.

NHL 10 - 8/10 - Ännu ett sportspel. Bra styrning, fysikmotor och allt. Ett roande spel, helt enkelt!

Halo 3 - 9/10 - Tämligen hjärndöd handling vägs upp av fantastiskt co-op, ultimat flerspelarläge och helt enkelt ett utmärkt sätt att styra fordon på (warthogen, that is).

Just Cause 2 - 5/10 - Under tiden min lillebror älskar spelet är det på tok för hjärndött för mig. Somliga spel blir helt enkelt för fria för min smak.

Orkar inte med fler minimotiveringar nu.

Banjo Kazooie: Nuts and bolts - 6/10
Guitar Hero III - 7/10
Guitar Hero: World Tour - 6/10
Viva Piñata - 7/10
NHL 2K7 - 7/10
Perfect Dark Zero - 6/10
CoD: Modern Warfare 2 - 9/10
Assassin's Creed - 7/10
Assassin's Creed II - 8/10
Forza Motorsport 2 - 6/10

DeviantART - flickr - Portfolio

"When God gives you lemons you find a new god"

#40 2010-07-18 13:07:57

Philip Cristofer Lönn
Medlem P28
Webbsida

Skomakar'n skrev:

Det tänker jag som sagt icke säga ett ord om innan jag spelat det. Ha'r du spelat det?

Japp, japp.

#41 2010-07-18 13:14:23

Skógvur
Meðlem 29

Skomakar'n skrev:

Japp, japp.

Då återstår att se om vi delar smak här.

#42 2010-07-18 13:14:58

Philip Cristofer Lönn
Medlem P28
Webbsida

Skomakar'n skrev:

Skomakar'n skrev:

Japp, japp.

hehe je fo i helvede

#43 2010-07-18 13:17:34

Skógvur
Meðlem 29

Skomakar'n skrev:

Japp, japp.

hehe je fo i helvede

Jeg tror dog, at det er et sgu helvedes godt spil, for fanden.

#44 2010-07-18 15:25:56

Onkel Panter
Medlem P29
Från: Skövde
Registrerad: 2008-09-03

Bioshock - 9.5/10

Det tog inte lång tid efter jag hade börjat spela Bioshock som jag insåg att det var ett av de bästa spelen jag spelat. Allting klickar med mig; atmosfären, storyn, karaktärerna. Röstskådespelarna är tveklöst de bästa jag hört i ett spel. Mums!

Bioshock 2 - 8.5/10

Var mycket ivrig inför detta och bestämde mig för att köpa det på release-dagen, men Moder Monetär jävlades med mig och jag fick det inte förrän jag fyllde år ett par månader senare. Det saknade en del från ettan, främst en gripande story och intressanta karaktärer. Några saker med gameplayet var dock förbättrade och de hade lyckats kvarhålla atmosfären någorlunda. Sämre än ettan, men fortfarande riktigt bra.

Blue Dragon - 6.5/10

Hade stora förhoppningar på detta spelet då det är skapat av tre kungar inom sina områden; Hironobi Sakaguchi, Nobuo Uematsu och Akira Toriyama. Trodde att det skulle vara ungefär i klass med FF9, men så blev det inte riktigt. Det är ändå absolut spelvärt.

Fable 2 - 6.5/10

Jag var så hypad inför detta att jag, när jag var ute på pizzakväll med kärringen, gick och köpte det på OnOff för 649:- när det var nytt. Älskade första spelet sjukt mycket, men än en gång drog uppföljarsyndromet in och besvikelsen därtill. Fighting-systemet var bättre och det fanns en hel del att göra, men storyutvecklingen var (ärligt talat) bland de sämre jag varit med om och slutet var det sämsta. Spelet är inte bedrövligt (jag har spelat det ca 60 timmar), men jag väntade mig mycket, mycket mer av det.

Far Cry 2 - 6.9/10

Random betyg, ja, men spelet förtjänar inte riktigt en sjua samtidigt som 6.5 kändes lite strängt. tongue Njä, jag blev helt enkelt besviken, då jag förväntade mig väldigt mycket av detta och utvecklarna gav lovord om så mycket som sedan inte blev verklighet. Hade de jobbat på det i ett par år till och finslipat hade jag nog gett det 9/10.

Guitar Hero 3 - 8/10

Tja, inte så mycket att säga här. Riktigt kul, riktigt utmanande, massor att göra, bra co-op läge. Spelat det rejält många timmar (tror jag?). Mitt främsta klagomål är achievements för detta spel, vilka är helt jävla sinnessjuka. <__<

Halo 3 - 8/10

Bättre grafik, sämre story (än ettan (kommer inte ihåg så mycket av tvåan)). Online-läget är bra.

Halo Wars - 6/10?

Inte spelat detta tillräckligt mycket för att kunna avgöra helt än, men det är absolut ett bra spel. Köpte Limited Edition på GAME för 199. :3

Mass Effect - 8/10

Riktigt stort, riktigt snyggt, riktigt bra. Blev mycket tagen när jag spelade igenom detta. Intressant gameplay med hårda strider och kewla skills. Har dock inte spelat igenom det över 9000 gånger som resten av fanbasen. wink

Resident Evil 5 - 8/10

Känslan i styrningen tar en stund att vänja sig vid, men sen är det lajbans va. Miljöerna är lite tråkiga och enformiga, men gameplayet och framförallt uppgraderingssystemet för vapnen, väger upp för det. Det finns massor att låsa upp och mycket saker att hitta i världen. Släng sen in ett otroligt underbart coop-läge, så har vi spelglädje i sin renaste form.

Soul Calibur IV - 6.5/10

Tyckte demot av detta var snorkul, men fulla spelet höll inte måttet. Jag saknade story-läget med World Map från tidigare spel, vad hände med det? sad Spelet känns kort och... hur ska man säga... omotiverande, men gameplayet är i alla fall bra och character creation kan man leka med i många timmar. tongue

Nej, jag stalkar inte Dimentio längre.

#45 2010-07-18 15:34:50

Burbruee
Administratör P
Från: SKÅNE
Registrerad: 2008-08-28

Burnout Paradise - 7 / 10 : Älskar Burnout, men tvåan förblir för mig det bästa spelet i serien. Detta är dock riktigt kul, men det känns lite "för fritt" för min smak. Man måste köra runt och hitta race, och förlorar man så får man köra hela vägen tvärs genom staden tillbaka till startpunkten alternativt hitta något annat som är närmre.

Call of Duty 4 Modern Warfare - 8/10 : Har alltid gillat Call of Duty. Call of Duty 2 spelade jag ganska mycket online trots dålig dator och 15 fps. Gillar detta spelet skarpt. Vissa uppdrag som "All Ghillied Up" är så satans mysiga.

GRID - 8/10 : Ett av de roligare racingspel jag spelat, också ett av de snyggare. Kan köra allt från vanliga bilar till Formel-1.

Grand Theft Auto IV - 7/10 : Småkul att leka runt i men blir enformigt väldigt snabbt. Spelade aldrig färdigt storyn av denna anledning. Fysikmotorn är rätt lattjo dock, och det faktum att staden känns "levande" p.ga att saker händer hela tiden och folk snackar med varandra, köper korv, står och predikar på gatan, hämtar ut pengar i bankautomat etc.

Halo 3 - 8/10 : Jag började spela Halo 2 kanske ett halvår innan Halo 3 släpptes och blev alldeles förälskad i det. Det var säkert 300 människor online hela tiden via Xlink Kai som aktivt spelade det fortfarande, så jag kunde även prova på att spela det i multiplayer. När Halo 3 släpptes fick min xbox RROD samma dag. Jag lyckades till slut spela tre uppdrag innan jag beslutade att skicka in boxen. När jag fick den tillbaka hade jag tappat intresset lite och körde inte klart spelet förrän ett år senare. Det berodde inte på att jag tyckte spelet var trist (för jag gillade det verkligen) utan jag tappade intresse helt enkelt.

NHL 2K7 - 6/10 : Mitt första 2K-hockeyspel. Gillar Cinemotion som ger dramatisk musik i bakgrunden samt en snygg dynamisk kameravinkel. Men spelet faller på presentationen och hoppiga animationer.  Låt säga att matchen går till straffar och du vinner. Kommentators hinner inte ens säga klart att du vann för spelet bryts helt tvärt och upp kommer menyn. Inga sekvenser whatsoever efter matchen, inget jubel ingenting.

NHL 2K8 - 9/10 : Av många fans ansett som det bästa. Målvakterna är helt fenomenala (realistiska rörelser) och de hoppar inte helt magiskt från sida till sida när de är mitt i en rörelse som i de nyare moderna spelen (Inkl. NHL 2K10 och NHL 10) Kika: http://www.youtube.com/watch?v=LT3yF9-iztc
Underbart spel, gillar tekningssystemet. Presentationen är också mycket bättre och man får se "3 stars" efter matchen. Även automatiska repriser vid bra räddningar medmera. Och skridskoanimationerna är också riktigt bra. Inte alls så hoppiga som tidigare. En del stats och så mellan avblåsningar, och så stöd för custom soundtracks.

NHL 2K10 - 8/10 : Nu har de fixat presentationen och lagt in snygga intros specifika för varje arena. Också jobbat mycket på detaljerna på själva arenorna för att de ska se så lika verklighetens motsvarighet som möjligt. Puckfysiken är fortfarande riktigt bra, modellerna är riktigt snygga men lider fortfarande av taskiga animationer. Där finns också något som kallas "Incidental contact" som innebär att två spelare kan köra ihop och falla bland annat. Du kan krocka med dina egna medspelare så se upp! (detta går inte i EAs NHL 10 t.ex) En annan cool grej är hockeybloggarna på 2K Sports hemsida. När du spelar säsong så kan du ladda upp statistik till deras hemsida och sedan skriva ett inlägg och beskriva matchen, lägga till highlights från matchen och länka i ditt inlägg. Folk kan gå in och titta hur det går för dig i din säsong och även se hur du ligger till i tabellen i just din säsong. Du kan även få liveupdaterade signaturbilder till forum där det står din senaste match samt din placering i tabellen.

NHL 08 - 7/10 : Klart bättre än NHL 07 som introducerade de nya kontrollerna (med RS som hockeyklubba) och NHL 08 lade till defensiva kontroller och verktyg för att skapa egna strategier.

NHL 09 - 7/10 : Spelade detta mer än NHL 08, men av någon anledning kommer jag inte ihåg vad som lades till.. Minns bara att det var bra och att de la till flera europeiska ligor som tjeckiska och ryska.

NHL 10 - 8/10 : Äntligen! Möjlighet att spela svenska elitserien som säsong (med korrekt spelschema för övrigt) Schweiziska ligan lades till (tyvärr försvann dock den ryska) och man kan nu hålla spelare mot sargen. Puckfysiken är hemsk, dock. Den landar alltid platt, den flippar aldrig runt, någonsin.

Perfect Dark Zero - 8/10 : Okej. Jag älskar Perfect Dark till Nintendo 64 och det ligger i topp-3 för mig i bästa spel någonsin. Men när jag skaffade 360 och detta spel tänkte jag bara "Vad fan är det här?". Multiplayer i Perfect Dark var bara helt makalöst.Jag skulle kunna skriva en hel Wall of Text om bara det. Det fanns inte en möjlighet att det kunde bli bättre på något sätt. Det kunde bara bli sämre. När jag således skaffade detta spelet hoppade jag direkt in i multiplayer och spelade mot ett par bottar (för på N64 fanns det säkert 20 olika typer av simulanter som varierade i både svårighet och beteende). Ja, jag blev enormt besviken. Både på utbudet av simulanter, valmöjligheter och vapen. Jag stängde av och rörde inte spelet på 3 ½ år. Efter StarErik hade streamat sitt. Då körde jag istället genom storyn på spelet. Och förvånande nog så var det helt okej, och faktiskt riktigt kul! Därför får spelet 8/10. Då bedömer jag bara spelets singleplayerläge. Hade jag bedömt multi hade det fått 4/10.

Phantasy Star Universe - 7/10 : Phantasy Star Online är ett annat av mina favoritspel. Har säkert spelat över 500 timmar om inte närmare 1000 timmar om man lägger ihop allt jag spelat på PC och Gamecube. Och då snackar vi bara onlineläget. Jag var så illa tvungen att skaffa PSU då jag var nyfiken på det nya. Jag orkar inte gå in mer ingående just nu men spelet är helt okej, snabbare stridssystem än PSO men det hela är också väldigt annorlunda. PSU är inte PSO. PSO hade ju också fördelen av att ha vuxit under nästan 10 år innan det officiellt lades på hyllan av SEGA för ett par år sedan. (lever dock ännu på privatservrar - som kan tilläggas har större population än vad SEGA hade och utvecklas ständigt) medans PSU när detta kom ut som första version fortfarande var väldigt fräscht. Expansionen AotI kom sedan och efter det kom Phantasy Star Portable till PSP, och i höst kommer Phantasy Star Portable 2. Alla dessa har utvecklat serien, PSP utvecklade offlineläget (då det inte fanns något online där) och PSP2 kommer att ta Phantasy Star - online på bärbar konsoll för första gången. Men, nu var det PSU till 360 vi snackade om och den känns som sagt simpel och outvecklad. Får därför 7/10.

The Simpsons Game - 5/10 : Tråkigt.

Senast redigerat av Burbruee (2010-07-18 18:26:59)

http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/Burb.png

<+liag> <Burbruee> Inte alltid jättebra dock om man råkar högerklicka i analen av mistak. =/
<+liag> sparad

#46 2010-07-18 18:17:59

Pitt
Sparkad Admin P24
Registrerad: 2008-08-12

Halo 3
Halo 3: ODST
Guitar Hero 3
GTA IV
Fallout 3
Crackdown
Gears of War 1
Gears of War 2
Rock Band
Rock Band 2

Kommer endast ihåg dem för tillfället. Har säkert missat någon. ;_;

Jag har stuckit från NF. Orkar inte med.

#47 2010-07-18 19:31:57

GodmorgonHerrnÖnskasTe?
Medlem 11

Oj, Adam har äntligen 360! Wooo

#48 2010-07-19 01:13:52

Chim
Medlem P29
Från: Iggesund

Guitar Hero 2
Guitar Hero 3
Guitar Hero World Tour
Guitar Hero 5
Guiter Hero Aerosmith
GTA IV
Bioshock
Bioshock 2
Prince of Persia
Orange Box
PGR 4
Street Fighter
Skate
Assassins Creed
Assassins Creed 2
Nuts and Bolts
Fallout 3
Halo 3
Bad company 2
Gears of War
Gears of War 2
Fable 2
Prototype
Mirrors Edge
Dragon Age: Origins

http://card.mygamercard.net/gbar/abyss/Chim92.gif
1719-4703-9379 @ Brawl!
"A man chooses. A slave obeys."
"In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen"

Sidfot